Topluma ve Çevreye Faydalı Bir Yazı II


topluma ve cevreye faydali bir yazi

Dün aethewulf'la konuşuyoruz, blogu her gün açıp bakıyorsanız fark etmişsinizdir kendisi bir otel tanıttı. Önce Cuma gecesi saatin bilmem kaçına kadar çalışan ve yaklaşık 4 senedir tatil yapmayan beni delirtmeye çalıştığını düşündüm. Sonra öyle olmadığını anlattı, blogda böyle bir şeyi ne zamandır yazmak istiyormuş. Sonra aslında ben de sadece futbol yazıyorum, başka şeyler de yazsam diye düşündüm, hatta sesli düşündüm. Sesli düşünürken aethewulf şu olabilir, bu olabilir öneriyleriyle geliyordu. Bir süre sonra her önerisine "Flying Dutchman'de yaptılar onu" diye cevap vermeye başladığımı fark ettim. Kendimi Butters naifliğiyle üzülürken buldum. Sonra evrim teorisi hakkında yazmaya karar verdim fakat kapatılma korkusundan onu da yapamadık.

Bu süreç beni buraya getirdi. Blogun 1. yılını yurtta ve dış temsilciliklerde coşkuyla kutlarken google'dan gelen arama sonuçlarında blogun isminden sonra ikinci sırada "topluma faydalı olmak" var. İnsanlar topluma faydalı olmak istiyor fakat nereden başlayacaklarını bulamıyorlar. Biz de geçen sene blogda bir yazıya gelen "futbol mutbol boş işler, bence topluma faydalı olun" uyarısıyla sarsılmış ve topluma faydalı olmaya başlamıştık. Omzumuzda ağır bir yük var. Şimdi topluma nasıl faydalı olacağını anlatmamız gerekiyor. Bu soruya daha önce aethewulf bir yazıda cevap aramıştı fakat bir sene geçti, devir değişti, insanlar gelişti, artık topluma fayda için başka şeyler bulmamız gerekiyor.

Örneğin bir senelik süre içinde blogumuza "Internet Explorer" kullanarak gelen insan sayısında ciddi bir azalma oldu fakat hâlâ IE kullanan binlerce insan geliyor. İnsanlık size sesleniyorum, Microsoft düşmanı değilim, Windows XP güzel bir işletim sistemi, Microsot mouse en kral mouse, MS Office gibisi yok fakat lütfen, Allah rızası için IE kullanmayın. IE neresinden tutarsanız elde kalan bir yazılım, yazılım dünyasının yüz karası, kullanıcı odaksız yazılımcılığa örnek, kullanışsız, hantal, çirkin. Opera var, Chrome çıktı, Firefox var, tonla tarayıcı var. Şimdi kurun yeni tarayıcınızı, artık IE kullanmayın, IE'yi geliştiren adamlara "kardeşim bu çok kötü" mesajı verin. Bu mesajı verin ki noktalama işareti bilmeyen adam yazar olurum; ekonomiden, felsefeden bihaber, yabancı dil bilmeyen adam ben politikacı olurum; Sabri ben futbolcu olurum demesin. Bunların çıkış noktası hep "Ne var ki IE'yi bile tüm Dünya kullanıyor" oluyor. Atın IE'leri çöpe, mesajınızı gönderin, topluma faydalı olun.

Topluma ve çevreye faydalı olma sırası bende şimdi. Yıllardır bilgisayarınızda müzik dinlediğiniz müzik oynatıcısını (bu mudur player'ın Türkçesi acaba?) değiştirme vakti geldi dostlar. Winamp 5 zaten hantallığı nedeniyle çekilmiyordu, Winamp 3 de kütüphane kullanımı açısından çok zayıftı. Windows Media Player, eklentileri tekel eline vermenin ve açık kodlu olmamanın zararlarını en güzel gösteren program. Esnek değil, kullanışlı olamıyor. Ben senelerdir Amarok kullanıyorum, bunun da 2.1 versiyonu çıktı fakat yılların alışkanlığıyla hâlâ 1.4 kullanıyorum. Dediler ki yakında bunun Windows versiyonu çıkacak, bir türlü beceremediler. Diğer yandan Songbird hızlı davrandı, Windows için esnek, kullanışlı, açık kodlu bir oynatıcı çıkardı. Ben hâlâ Amarok kullanıyorum fakat sırf topluma faydalı olmak için Songbird'ü de indirip denedim. Görüyorsunuz topluma fayda aşkıyla yanıp tutuşuyorum. Kütüphanesi Winamp ve Windows Media Player'a göre çok daha kullanışlı. Eklentiler mükemmel. Şarkıyı dinlerken albüm veya sanatçı hakkında bilgiler okumak için wikipedi eklentisi, şarkı sözlerini istediğiniz siteden alıp göstermesi için lyrics eklentisi, kütüphanenizde bulunan grupların ve şarkıcıların şehrinizde yakın zamanda vereceği konserleri gösteren eklentisi, last.fm uyumu, winamp radyolarını çalması, çalan gruba benzer grupları göstermesi veya onları kullanarak dinamik bir çalma listesi yaratması, Creative ve IPOD desteğiyle Amarok kadar iyi bir yazılım olmuş. Yazılımcılarının iddialara göre son çıkan sürüm çok daha az memory kullanıyormuş. Ben alışkanlıktan dolayı ve yukarıda saydığım özelliklerin hepsini barındırmasından dolayı Amarok kullanmaya devam ediyorum fakat Windows kullanıcısı olsam Songbird'e geçmiştim bile. Ayrıca açık kodlu olduğu için bu projeye insanlar katkıda bulunmaya ve yeni eklentiler geliştirmeye devam ediyor. Uzun yıllar kullanılan bir programı değiştirmek kolay değil fakat çok müzik dinleyen insanlarsanız bırakın winamp'ı, media player'ı. 1 ay sonra Songbird'e alışınca "abi çok faydalı oldun topluma" diye dua edeceksiniz bana.

Son olarak "atın o Windowsları, öcü diye gösterilen GNU/Linux sürümleri çok daha kullanıcı dostu" yazmak isterdim ama toplum bu kadar faydaya hazır değil. Topluma faydalı olmak isteyen arkadaşlar, görüyorsunuz topluma faydalı olmak da zor. Bir süre sonra faydalı olamıyorsunuz, toplum sizi dinlemiyor, topluma faydalı olma isteğinizle kalıyorsunuz.

Senelik topluma faydalı olma eylemimizi yine başarıyla tamamladık. Bu kadar topluma faydalı bir blog bence ödülü hak ediyor. http://2009.blogodulleri.com/kategori/10 adresine gidip papazınçayırı'na oy verirseniz de topluma çok faydalı olabilirsiniz. Doğduğumuz gün bizim için dilenen "vatana, millete, devlete, ülkeye, halka, aileye, akrabalara, yakın çevreye, komşulara ve topluma faydalı olma" temennisini gerçekleştirmek boynumuzun borcuydu, biz de papazınçayırı'nın birinci doğum gününde bir kez daha bunu yapmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Şimdi herkes silkinsin, kendine gelsin ve topluma faydalı olmaya başlasın.


0 comments:

Yorum Gönder