Milli Takımı Tutmamak Caiz Midir?



Express dergisi geçen yaz Avrupa Futbol Şampiyonası’ndan önce bir tartışma başlatmış ve milli takımı desteklememek için nedenler sunmuştu. Sınırlı bir çevrede de olsa bu tartışma devam etti ve ulusalcı motiflerle değil bizim mahallenin çocukları sıfatıyla pekala taraf tutabileceğimiz ve milli takımı destekleyebileceğimiz dile getirildi. Milli takım sempatisi zamanla bertaraf olan bir futbolsever olarak bu tartışmaya kayıtsız kalamazdım.

Milli takım üzerinden yaratılan milliyetçilik rüzgarını, militarist endoktrinasyonu görmezlikten gelip saf bir “bizim mahallenin çocukları “diskuruyla milli takımı desteklemek biraz tuhaf geliyor artık bana. Son Avrupa Şampiyonası sırasında medyada üretilen şu çılgın Türkler efsaneleri ve son olarak söyleyecek kelime bulamadığım aptalca Turkcell ve Nike reklamlarıyla milli takıma hala taraf olmak mümkün değil artık. Askerlere emreder bir eda ve üslupla “biz kimiz “sorusunu sorup futbol üzerine vesayetçi bir militarist dil kullanmak 70 milyonun yan yana olmasını falan çağrıştırmıyor bana, kastedilen 70 milyonun tektipleşmesi. Ben milli takımı uzun zamandır bizim mahallenin çocukları olarak görmüyorum galibiyetlere ya da mağlubiyetlere de son derece kayıtsızım uzun zamandır. Futbol –milliyetçilik-militarizm üçgeninin normalleşmeyeceğini farz ederek uzun zaman da kayıtsız kalacağımı düşünüyorum. Milli maç haftalarındaki bu milliyetçilik tufanına karşı en güzel cevap kayıtsız kalmak sanırım. Zaten milli takımın Dünya Kupasına gitmesi artık mucizelere kalmışken böyle bir kayıtsızlık insanı son derece rahatlatan bir şey. Bu ülkede başına milli gelmiş hangi isim varsa otoriter-tek tip bir yönetim ve hiyearşik bir düzen vaadinden başka bir şey getirmedi bize. Maalesef “milli takım” da buna dahil.



1 comments:

  1. PVH dedi ki...

    Ilk maci izleyememistim ama dun maci izledim (yayin kesintileri yuzunden yarim yamalak olsa da). Bu bahsedilen reklamlardan haberim yoktu, devre arasinda duydum "biz kimiz?" reklamini, mideme agri girdi. Yaklasik 1 dakika falan suruyor, surekli yuksek bir ses tonu bir seyleri dikte ediyor, en sonunda da Sergeant Hartman oluyor "biz kimiz?" diye bitiriyor. Uzun suredir boyle bir sey gormemistim, cidden urperdim.

Yorum Gönder