Şöbiyetli Şike



PHA Kamuoyuna yansıyan ifade tutanaklarında ilginç şike girişimleri de göze çarpıyor. Bilindiği gibi 6222 sayılı kanun anlamında şike "bir müsabakanın sonucunu etkilemek için bir kimseye yapılan kazanç veya sair menfaat teklifi ile karşı tarafın kabulü"nden oluşmaktayken, yeni gelişmeler, şöbiyet, lahmacun ve saat ile alakalı sohbetlerin de şike sayılabileceği şüphesini uyandırdı.

Şöbiyetler, Lahmacunlar

Yusuf Turanlı ile Ali Kıratlı arasındaki görüşmede şöbiyet yemekten ve lahmacundan bahsedilirken, İskender'in bir golünü Yusuf Turanlı'nın çok beğenmesi ve "üst düzey oyuncu" diye kendinden bahsetmesi kafaları karıştırdı.

İşte o görüşmeler

"*06.03.2011 günü Saat:18.04’de Ali KIRATLI’nın (532 ***), Yusuf TURANLI’yı (533 ****) aradığı; (Kayıt Sıra No:……)
Yusuf’un “Adamımı gördün mü İskender’i girdi attırdı golünü de daha ne yapsın ya… İbo üst düzey oyuncu harbiden üst düzey oyuncu” dediği,

Ali’nin “Büyük topçu e BİDE SÖZ VERDİK SAAT ŞİMDİ…Sike sike alacağız yarın öbür gün” dediği,

Yusuf’un “Başka yolu yok yani bilemem ben artık” dediği,

Ali’nin “Alacağız canım söz ağızdan çıkar” dediği,

Yusuf’un “Öbürü bir tepsi baklavayla bitiyor bıraktık ... bıraktım bir tepsi baklavasını İskender in neyse…Güzel güzel yesinler şöbiyetlerini” dediği,

Ali’nin “Şimdi lahmacunumuzu da yiyeceğiz biz getirdik…Vallahi bekliyorum ne biçim ne biçim bekliyorum ha” dediği,

Yusuf’un “Abi yarın yarın buluşalım ha yani yarın geçmesin 5 i” dediği,

Ali’nin “Yeterki yarın olmaz salı olur ne olur bir şey olur mu ya” dediği,

Yusuf’un “Rahat ol abi rahat ol” dediği,

Ali’nin “O çocuğa bi hediye alayım bir saat beraber alalım seninle…İçimden geldi hani kendim hediye edeyim o çocuğa…KARDEŞİMİZ O BİZİM tamam mı” dediği tespit edilmiştir.

Soruldu: Bursaspor- İstanbul B.B maçında İbrahim AKIN’ın illegal anlaşma gereği iyi oynaması karşılığında şahsa ayrıca hediye saat vereceğiniz anlaşılmaktadır.
*Söz konusu saatin parasının kaynağı kimdir? Açıklayınız.
CEVAP: Telefon görüşmesi bana aittir ANCAK GÖRÜŞMEYİ HATIRLAMIYORUM. Hatırladığım Yusuf TURANLI’Ya alacağım bir saattir. O saati de almadım."




20 comments:

  1. Unknown dedi ki...

    dün gece üşenmeyip sahura kadar sezer öztürk ve ahmet çelebinin ifadelerini sonuna kadar okudum. ali kıratlınınkini okuyordum fakat yarım kaldı.. adamlar her soruya gayet açıklayıcı cevap vermiş.
    polisin yaptığı da iş hani. şurda şöyle konuşmuşsunuz.burdan şu maçı bağlama girişiminiz olduğunu saptadık diyor.. böyle bişey olur mu ya?

  2. gumgumok dedi ki...

    Hakikaten ilginç konuşmalar yansıyor basına. Ben ki Türkçe'yi güzel konuşmaya, internette bile düzgün kullanmaya çalışan biriyim; ama şu takibe takılan konuşmalardan hiçbir şey anlamıyorum arkadaş. Bir de şifreli konuşuyorlar deniyor. "Tarlalar ekildi mi" gibi cümleler şifreli olur, anlarım. Ama şunlar nedir:

    "Yeterki yarın olmaz salı olur ne olur bir şey olur mu ya"

    "Alex'e dedim ki 'ya kardeşim' dedim 'bazen bir puanlar şampiyon yapar onun için' dedim 'fazla' dedim 'siktir et' dedim 'boşver biz garantiye alalım' dedim. Yani çünkü önemli. O 'yok' dedi, tamam."

    Bunlar gibi onlarca saçmasapan cümle var bu konuşmalarda. Gerçekten bunlar böyle konuşup anlaşabiliyorlarsa helal olsun.

    Olay bana Hrant'ın Ermenilerle ilgili yazdığı yazıyı ve daha sonra savcıların bu yazıdan Türk düşmanlığı yaptığı anlamı çıkardığı dönemi hatırlattı. Savcılar da belli ki kendilerini şartlandırmışlar; bu konuşmaları bir şekilde şikeye bağlayabiliyorlar.

  3. trekking dedi ki...

    6.03.2011 tarihi Lig'in 23.haftası. Bursa-İBB ile oynuyor, bizde Gençlerbirliği ile deplasmanda. 23.hafta itibariyle Bursaspor'un 3 puan önündeyiz.Sezon sonuna kadar biz kaybetmesek, aradaki puan farkı en iyi ihtimalle 3 olucak. Niye altımızdaki takımların maçlarına şike,teşvik gönderelimki!!! Hiç mantıklı gelmiyor.

    Adam 2 bavulla gümrüğe gelmiş.Gümrükçü sormuş

    -Ne var bavulların içinde
    -Hiç, tavuk yemi
    -aç bakalım görelim tavuk yemini
    Adam bavulları açar, 2 bavul dolusu kol saati
    -Hani tavuk yemi nerede
    -Valla ben önlerine koyacağım, yerlerse.

    Yerseniz....

  4. gumgumok dedi ki...

    Bir de emniyetin ve medyanın, kamuoyunda elbirliğiyle yarattığı algıya yönelik bu blog ve taraftarların birçoğu elinden geleni yaptı ve yapıyor.
    Ama vaziyet öyle bir halde ki; varsayalım Galatasaray'ın 2006 yılındaki muhasebe kayıtlarından Denizli-Fener maçı öncesi Denizlispor'a para gönderildiğiyle ilgili bir belge çıksın. Bu açık şike delili olur ve federasyon 2006'daki yetkileriyle bile küme düşürmeye karar verebilir. Ama bu durumda fenerbahçenin delil yetersizliği ya da başka bir gerekçeyle küme düşürülmemesine karar vereceğine ihtimal bile vermiyorum. Bir nevi "onlar şike yapınca, biz de yapmış sayıldık" durumu var ortada.

    Artık yönetimin şu "yargı sürecine saygı" mazeretiyle takındıkları hareketsizlik halini bir şekilde üzerinden atması lazım. Kapsamlı bir PR çalışmasıyla ortada henüz şike delili sayılacak bir şey olmadığını anlatabilmesi, soruşturmanın başından itibaren sürdürülen itibarsızlaştırma hamlelelerini, gazetelerin, gazetecilerin, emniyetin, savcının yaptığı her hukuk dışı hareketi tek tek ortaya dökmesi, gerekirse suç duyurusunda bulunması lazım. Bunların hiçbiri soruşturma gizliliğini ihlal etmez.

    Ayrıca eski futbolcuları, başkanları, üyeleri, tüm camiasıyla fenerbahçenin 104 yıldır süren bir değerler topluluğu olduğu ve mahkeme kararı olmaksızın böyle tek taraflı bir baskı ortamıyla küme düşürülemeyeceğini her ortamda söylemesi lazım. Bu taraftar o zaman daha çok mücadele edecektir. Böyle kurbanlık koyun gibi bekleyip sonunda net delil çıkmasa bile sırf yaratılan bu linç ortamı sebebiyle böyle saçmasapan konuşmaların delil olduğu kanaatiyle küme düşmek hiç yakışmaz. Küme düşme olacaksa, adam gibi bir sorgulama olmalı, adam gibi delillerle herkes inandırılmalı ve sonunda karar o şekilde verilmeli.

  5. rene gallimard dedi ki...

    üşenmedim hepsini okudum.. her satırı..

    çıkan sonuç şu..

    bu ne lan.. yemin ediyorum ben hayatımda daha gerizekalıca kurgulanmış bişi görmedim..

    bu konuşmalar bariz, açık editlenmiş.. bazı konuşmalar var ki o insanların embesil olması lazım öyle konuşmak için..

    "abi şimdi gel dedi, git dedi bana gel dedi, olur dedi, olmaz dedim, bilet var mı diye sordu, bilet kesmiş, bilet yok dedim, biletleri yok dedim, gel dedi bana sonra konuşuruz dedi konuşamadık git dedi bana bana gel bana gitbanakjhsadşhbvvşıusv iBWSNBİUGVSHDGVIUBWSVŞUBŞnbiusadvbşksa bhjvbsadi bniksbiv kjsbdi"

    bu ne lan.. aklımı kaybettim..

    bu konuşmaların kayıtlarını istiyorum ben, bu konuşmaların nerdeyse hepsi anlamsız.. öyle şifreli falan da diil, çoğu abuk subuk fiiller.. gel dedi git dedi.. sikiyim öyle konuşmayı..

    @aethewulf

    hocam hukukla ilgilisin galiba, bu konuşmaların kayıtlarını duyucak mıyız biz yoksa bu gel dedi git dedi montajını yemek durumunda mıyız..

    kaldı ki tam metni olsa bile konuşmaların bide ses tonu lazım, şaka mı gerçek mi, tehdit var mı, hangi ruh hali hakim..

    10 saate yakın gel dedi git dedi okudum bişi öğrenme azmiyle.. şaka olduğunu falan düşündüm..

    bak bak konuşmaya bak..

    İLETİŞİM TESPİT TUTANAKLARI
    *02.03.2011 günü saat:15.55’de Aziz YILDIRIM’ın (530 5527290), İlhan Yüksel EKŞİOĞLU’nu (532 3343303) aradığı; (Kayıt Sıra No:0000)
    İlhan’ın “karşıdaydım dönüyorum” demesi üzerine Aziz’in “Sabah konuşalım da o herif gelecek o gelmeden ben seninle bir konuşayım yani,…, Nedir vaziyet” dediği, İlhan’ın “Vaziyet gayet iyi,…, 3 TARLAYI DA SÜRDÜK YANİ,…, YAĞMURDA YAĞAR HERŞEY EKİNLER ÇIKAR YANİ” dediği, Aziz’in “Trabzon çok şey oldu çok panikteler bugün o Süleyman ile konuştum sesi sesi şey gibi ölü evi gibi tamam,…, birde hiç cevap vermiyoruz ya ondan da rahatsızlar tabi” dediği, İlhan’ın “şuan çok iyi başkanım şuan ... gayet iyi” dediği tespit edilmiştir.

    bu ",....," nedir.. orda ne yazıyo, biz mi tamamlıcaz.. orda delil olsa gerçekten emniyet savcılık yırtınıyo kamuoyu oluşturmak için, direk koyarlardı.. bu boşluklarda bence olayın şikeyle yada illegal herhangi bir işle alakalı olmadığını gösteren cümleler var..

  6. FBlackmamba dedi ki...

    ahmet şık ne yaptı abi neden baransu ile aynı kefeye koyuyorsunuz?bir şey mi kaçırdım aydınlatın lutfen :)

  7. PVH dedi ki...

    Yorumlarda alinti yaparken lutfen telefon numaralarini, kisisel bilgileri ve ucuncu sahislarin isimlerini silin. Yoksa yayinlayamiyoruz.

    @Blackmamba bir yanlis anlasilma olmus, twitter'dan acikladim.

  8. Tosuncan dedi ki...

    Gerçekten de sanat eseri bir soruşturmaymış. Adamlar sanat sanat içindir anlayışıyla hareket etmiş. Ben okuyorum okuyorum bir bok çıkaramıyorum, ama üstatlar okuyunca 19 maçta şike, 50 tutuklama, 3 porsiyon döner, 6 lahmacun, 1 tepsi baklava, 2 kaşarlı tost çıkarabiliyor. Saygı duydum.

  9. mcan dedi ki...

    Gerçekten o ifadelerde şikeyle ilgili hiçbir şey göremediyseniz sizleri tebrik ediyorum.
    İnanmak istemiyosunuz, sonra geçek olmadığına kendinizi inandırıyosunuz, sonra da bu konuşmaların neresinde şike var diye savunmaya çalışıyosunuz. Komiksiniz...

  10. Mattt dedi ki...

    Savcilarin iddianamelerini daha yeni bitirdim. Ne mi anladim? … HICBIRSEYY !!! O kadar da zaman harcadikk…
    Papazinda vurguladigi gibi sadece elde-avucta tutulacak tek konu ibrahimin imami aramasi var o da arabin sabunu legende unuttuk donu misali, baska hic bir bok yokk…

    MALInin nasil TFF baskani oldugu herkesce malum.
    Icazeti aldi daha secimler bile yapilmadan ben TFFnin baskaniyim ve benden baska aday olmayacak konu kapanmistir dedi.
    Muneccim adam miirim, gelecegi gormus… eksik soyledigi birsey kalmismi…

    Isin ozu su; bu konu MALInin firavuna ne kadar bagli olduguna dair bir sinav!! Zaten TFFnin alacagi karar masadaki garnitur daha isin yargi kismi da var.
    Bakalim nasil kiviracak?!?!

    Yoksa bu zirvaliklarla kimi suclayacaklar, inanin anlamiyorum?
    ALI dedi ki: sobiyette kil varmi kil…
    VELI dedi ki: yok yokk gecen gun yemekte duner yidiikk…
    eee bu ne sikim sike konusmasi?!

    Yani 2. Sinif bir hukuk ogrencisi donem odevi olarak boyle bi rapor verse dersin hocasi okuldan atar bee … boyle iddianame mi olur?!?! Bu yavsaklar ya bizimle dalga geciyor ya da bu davayi dusurecekler.

    Her ne olursa olsun ama asil bu konuda MALInin ne kadar dik durdugunu goreceez!!
    Bilmiyomm farkindamisin ama dik durmak icin omurga gerek.
    Yine bilmiyomm ammaa firavun omurgasizlari isi bitince pacavra gibi yirtar atarr.

    Hadiii bakalim goster kendini kahramann …
    OMURGA VARMI OMURGAAA…

  11. ERTONG dedi ki...

    savcı ve emniyetin elinde bu tapelerden ve fotoğraflardan başka belge ve bilgi olduğuna inanmıyorum...kaldı ki savcı bahsedildiği gibi elinde o kadar sağlam delil varken İbrahim Akın'a neden itiraf etmesi için baskı yapsın, neden bu kadar emniyet ve savcılık PR çalışması yapısın... neden soruları bitmiyor ancak durumu öyle bir noktaya getirdiler ki taraftara da psikolojik baskıya başladılar, nasıl bir fenerli bu sene cimbom şampiyon olmasında kim olursa olsun yada tam tersi durumda bir gs'li bir beşiktaşlı bu temennilerde bulunuyorsa şimdi de Bülent Tulun'la bu işin içine gs'yi çekmek istiyorlar böylelikle biz de düşelim gs de düşsün denilmesi için...

    aslında herkesin de şöyle düşünmesinin daha sağlıklı olacağını düşünüyorum şöyle ki burada temel amacımızın ne aziz yıldırım ne bir başkasını temize çıkarmak olmadığını burada asıl konuşulması gerekenin yapılan hukuksuzlukların bu ülkede ileri demokrasi var diyerek borazan öttürenler neler yaptığı ve neden yaptığını konuşmak ve aslında demokrasi ve hukukun tek taraflı değil herkese lazım olduğunu bugün ki erke ve yandaşlarına kabul ettirmek olmalıdır...

    YAŞ toplantısında başbakan ve askerlerin verdiği fotoğrafla gelen demokrasi değil %10 barajı, uzun tutukluluk süresi, adil yargılanma ilkesinin çalıştığı bir demokrasi ile bu ülkede bazı şeyler düzelme eğilimi gösterir kaldı ki sadece bunların düzelmesiyle de demokrasi geldi diyemeyiz...

    hukuk her an herkese lazım olabilir...

  12. methaldar dedi ki...

    @mcan
    "
    Gerçekten o ifadelerde şikeyle ilgili herhangi bir şey görebildiysen seni tebrik ediyorum.
    İnanmak istiyorsun, sonra gerçek olduğuna kendini inandırıyorsun, sonra da bu konuşmalarda şike var diye savunmaya çalışıyorsun.
    Komiksin...
    "
    Diye yazmak da kolay. Demagoji yapacağına elinde daha kesin sonuç verecek bir yöntem var: İspat! Şu konuşmalardan şike olduğunu ispatla. Altına da o yazdıklarını ekle. Bu kadar.
    Etrafta senin zihniyetindekiler oldukça, bu tarz içi boş şok haberler, gazetecilere servis edilen delilsiz propaganda metinleri daha çok prim yapar.

  13. emre dedi ki...

    mcan,
    Sen bir taraftar olarak o konusmalari okuyunca bunlarin sikeye dair konusmalar oldugunu inanmakta sonuna kadar serbestsin cunku bu tamamen senin subjektif yorumundur. Ama Adalaetten ve hukukdan bahsetmeye baslarsak hukuk senin zannettigin gibi yakistirmalar uzerine calismaz, Ben bunu boyle okudum, boyle anliyorum gibi subjektif kararlarla insanlara suc isnat edemezsin. Bir insanin suclu oldugunu reddedilemez kanitlarla tespit etmen lazim ki kamu vicdaninda suc ve sucluluga dair bir suphe kalmasin. Zaten sucsuzluk karinesi denen seyin mantigi da budur. Temel varsayim, hukukun, insanlarin sucunu % 100 kanitlayamadigi surece o suctan hkum vermeyecegi yonundedir. Yoksa gunun birinde bir kanun adami cikar ve der ki "ben mcan'in bu ifadelerinden papazin cayiri ziyaretcilerini tehdit, asagilama, ve fakir ozgurluklerini kisitlamak isteginde oldugunu inaniyorum. Yaz kizim sanigin tutukluluk halinin devamina...". Azicik takip ediyorsan papazin cayirini burada ki yazilanlarin bu hukuksuzluga karsi bir isyan oldugunu anlarsin.

  14. Kenan dedi ki...

    Degerli renkdasim, bu blogta gündeme getirdigin seyler cok önemli, ilgiyle takip ediyoruz. Lakin bizim en büyük eksigimiz bu hakikatleri hep kendi aramizda konusmamiz. Savundugumuz hakiketleri kamuoyunun tam ortasina yaymanin yollarini bulmamiz lazim. Basin, suc duyurusu vs. hangi araclar gerekiyorsa, en etkili sekilde topluma yayilmali. Bu bilgilerin buralarda kalmasi icimi acitiyor. Sevdamizi bu cirkef tezgahtan kurtarabilmek dilegiyle...

  15. mcan dedi ki...

    bir seye inanmamak ile inanmak istememek arasinda cok kalin bircizgi vardir ve siz o cizgiyi coktan gecmissiniz. Fikrinizi degistirmek de mumkun olmadigina gore uzatmanin anlami yok..

    Not: @emre; yorumunun altina imzami atarim. suclari %100 kanitlanana kadar hukum giymemesi gerekiyor kimsenin, basindan beri bunu soyluyorum zaten. Ama ben hakim degilim ve eldeki verilerle kendime ozel kanaat olusturabilirim. "bence bariz sike gorusmesi bunlar" deme hakkina sahibim. Buna inanmaya hakkim var.
    Benim tek sacma ve garip buldugum, "butun ifadeler bunlarsa sike falan olmamis" demeniz. Daha nasil bir kayit istiyosunuz anlamadim ki. Bu kadar sifreli konusmalar da mi sizi killandirmadi?
    Tekrarliyorum, bunlar hukum giymeye yeterli dediller olmayabilir. Cunku bircogu sifreli (nedense?!). Ama sifreli de olsa bircogu net anlasiliyor ve yeteri kadar inandiricilar. inanmamak soz konusu olamaz, inanmak istememek soz konusu olabilir...

  16. ersin dedi ki...

    bu gözaltılar ile ilgili internete sızdırılan ifadelerdeki şifreli konuşmalara uydurulan kıvırtmalarda müthiş bombalar var ya, okudukça neler buluyorum.
    -her zamanki tarifeyi yapalım, 250şer gram
    polis soruyor, bu ne demek? cevap sezer ile öteki futbolcunun transferi ile ilgili
    iki paragraf aşağıda
    - 50ser gram zam yaptım
    buna cevap, şahsi meselem, tam hatırlamıyorum.

    ak, yt'ye
    - şu çocuğa saat alalım
    polis soruyor, saat dediğin şey şike mi
    cevap, hayır, yt'ye alacaktım ben o saati ama sonradan almadım zaten

    iki paragraf aşağıda
    -saat şu saatte gelecek, gelsin alsın
    cevap: yt'ye saat almıştım, onu verdim

    tam komedi. bir de bunları okuyup ortada delil yok diyenler var hala
    250 gram meselesi şahsi mesele mi transfer meselesi mi? neden gram? transfer leblebi karşılığında mı olacak?
    saatin gerçekten saat, dondurmanın gerçekten dondurma olduğuna inanacak kadar saf hakim var ki sizce bu ülkede? saat gerçek saatse alındı mı alınmadı mı? dondurma gerçek dondurma ise niye dondurmacıya bırakılıyor?
    bunları okuyup hala düzmece demek, zorlama demek gerçekten komik. bu konuşmalar normal şartlarda bir takımı on kere düşürür, ki ortada 25 klasör daha var.

  17. aethewulf dedi ki...

    ersin veya mcan, tek nickten yazarsan da anlarız. söylediklerine değer vermemiz için illa fenerbahçeli numarası yapman gerekmiyor. doğru söyleyip söylemediğin daha önemli.

  18. PVH dedi ki...

    Hakikaten yahu, 25 tane de e-mail gondermis uyduruk ismine lefter ekleyerek. Ruh hastasisin diyince kiziyor bir de.

  19. tufan dedi ki...

    reklami dahi var ya "cantaya bak cantaya" diye, nereden biliyon o cantanin ne oldugunu. nerden biliyon dondurmanin ne oldugunu, belki karidir, belki paradir, belki uyusturucudur. nereden biliyon, nasil emin oluyon?

    mavi jeans reklamlarinda "canta" diyince aklina konudan bagimsiz "sike, para" mi geliyor?

    ayip yahu.

  20. MustafaS dedi ki...

    @ersin: Hadi biraz beyin jimnastiği yapalım.

    Sence iki kişi telefonda niye şifreli konuşur?

    1 - Bir suç işliyordur, dinlendiğini biliyordur, anlaşılmasın diye şifreli konuşur.

    2 - Manyaktır, konuşmalarına gizemli bir hava katmak istiyordur.

    Şimdi 2. madde olamayacağına göre 1. maddeden devam edelim. Bu adam şifreli konuşuyorsa DİNLENDİĞİNİN FARKINDA demektir. Peki dinlendiğini bilen adamlar bu kadar salak mı ki (bak birisi değil hepsi şifreli konuşuyor farkındaysan) alenen işlediği suçu telefonda şifreyle kapatmaya çalışıyor?

    Birilerinin onu suçlu ilan etmek için telefonlarını dinlediğini biliyor ama basit teşbihlerle konuşmaya devam ediyor. Hemde telefonda! Bana hiç mantıklı gelmiyor. Adam "abi telefonda konuşmayalım, senin yanına gelicem orda anlatırım" demiyor mesela! Niye acaba?

    Ben bu durumdan ne sonuç çıkarıyorum :

    1 - Bu konuşma metinleri montajlanmış, hem arada geçen isim/mekanlar hemde konuyu anlaşılır kılacak bölümler çıkarılmış ve kuş gibi anlamsız bir şey kalmış ortaya. İstediğin gibi tevil edilebilecek bir şey.

    2 - Bu adamlar kendi aralarında farklı bir şey konuşuyorlar. Suç değil ama toplumca bilindiği zaman ayıplanacak şeyleri, çapkınlık işleri mesela.

    Hadi hepsini geçtim, adamlar hakikaten şike yapnış olsun. E ispat et kardeşim. Adam salak olduğu için şifreli konuşmuş, sende şüphe uyandıracak şeylerde söylemiş. Para alıp verilirken "suç üstü" yap! Gittikleri yerdeki güvenlik kamerası görüntülerini al "Aha bak parayı saydı buna verdi" diye koy önümüze! Bunları yapamıyor musun? O zaman sus bir zahmet! Sizdeki bu "apaçık delil" mantığıyla gidersek ülkede suçlu olmayan adam kalmaz çünkü!!!

Yorum Gönder