Sorular Sorular
Bugün Associated Press kaynaklı bir haberde, şike soruşturmasına rağmen Fenerbahçe'nin Şampiyonlar Ligi kura çekiminde yer alacağı belirtiliyor, aynen şöyle deniyordu: "Turkish champion Fenerbahce takes its place despite being under suspicion in a widespread match-fixing investigation at home. UEFA has promised that any club found guilty of corrupting matches will be kicked out of its marquee competition and have its results wiped from the record. ''UEFA is working very hard behind the scenes to ride the game of these threats,'' general secretary Gianni Infantino said at the playoffs draw this month. ''We will not hesitate to prosecute any individual, any official or any club.''"
Mehmet Ali Aydınlar Cumhurbaşkanı ile görüştü, bir kaç saat sonra da TFF, Fenerbahçe'nin Şampiyonlar Ligi'ne katılamayacağını açıkladı.
Açıklamada şu ifadeler yer alıyor:
UEFA, 23 Ağustos 2011'de Türkiye Futbol Federasyonu'na gönderdiği yazıda, ülkemizde sürmekte olan şike soruşturması çerçevesinde, Fenerbahçe Spor Kulübü'nün bu sezon Şampiyonlar Ligi'ne katılmaktan çekilme kararı vermesi gerektiğini, kulüp bu yola gitmeyecek olursa, Türkiye Futbol Federasyonu'nun Fenerbahçe'yi 2011-2012 sezonunda Şampiyonlar Ligi'ne katılmaktan men etmesi gerektiğini, bu 2 yoldan herhangi birisi benimsenmeyecek olursa, UEFA'nın kendi disiplin soruşturmasını başlatabileceğini ve Türkiye Futbol Federasyonu yani ülkemiz aleyhine disiplin yaptırımları uygulama yoluna gideceğini bildirmiştir.
Bu yazı üzerine durum TFF tarafından yazılı olarak derhal Fenerbahçe Kulübü'ne bildirilmiştir. Fenerbahçe Spor Kulübü, 24 Ağustos'ta TFF'ye gönderdiği cevabi yazıda, TFF'nin bu konuda iddianamenin mahkemece kabulünün beklenmesine yönelik kararına saygı duyduğunu ve kendisine tanınan kısa süre içinde böylesine önemli bir konuda herhangi bir karar almasının fillien mümkün olamayacağını bildirmiştir.
Bu gelişme karşısında, durum 24 Ağustos'ta TFF Yönetim Kurulu'nun yapmış olduğu olağanüstü toplantıda ele alınmış ve gerek Fenerbahçe'nin maruz kalabileceği, ağır disiplin yaptırımları gerekse Türkiye Futbol Federasyonu'nun yani ülkemizin maruz kalabileceği disiplin yaptırımları göz önünde bulundurularak, Fenerbahçe Spor Kulübü'nün bu sezon UEFA Şampiyonlar Ligi'ne katılmaktan men edilmesine karar verilmiştir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Daha sonra Mehmet Ali Aydınlar NTV'de canlı yayında muhabirlerin sorularını yanıtladı. Aydınlar şöyle diyordu: "izlediğimiz hukuki süreç doğru." Kararı neden siz almadınız sorusunuza "Kararı TFF aldı" diyor, sonra "ama UEFA" denilince "UEFA gereği" diyor, Beşiktaş ve Trabzonspor'un Avrupa Ligi'nde olduğu söylenince de "UEFA Şampiyonlar Ligi markası üzerinde hasas" açıklamasını yapıyordu.
UEFA ilgili tüm açıklamaları 5, 7 ve 12 Temmuz tarihlerinde vermişti. Nitekim TFF kararı açıklanırken de bu soruldu, o zaman da TFF "kulüpler kendileri bilir" diyordu. Gerçekten de UEFA kulüplerden şike olaylarına karışmadıklarına yönelik teminat istemekte, aynı zamanda bir kaç kere dedikleri gibi Şampiyonlar Ligi devam ederken Şampiyonlar Ligi'nden idari tedbir olarak men kararı alma hakları var veya kendileri de, kulüp şike ile ilgili bir ilgisi olmadığını beyan ettiği için, soruşturma başlatabilirler. Şayet bu beyanın gerçek dışı olduğu anlaşılırsa da gereken cezalar verilebilirdi. TFF'nin açıklamasında UEFA'nın yazdığı mektubun içeriğine yönelik hiçbir ifadede yeni bir şey yok.
Şimdi sorular şunlar.
1- TFF madem Fenerbahçe'yi men kararı verecekti neden bunu daha önceden vermedi? Neden Trabzonspor'u en başta Şampiyonlar Ligi'ne göndermedi? Neden Trabzospor'un hakkını yedi?
2- TFF madem Fenerbahçe'yi Şampiyonlar Ligi'nden men kararı verecekti, neden 15 ağustos tarihinde suçsuzluk karinesine yollama yaptı ve kulüpler kendileri bilir dedi? Madem 9 gün sonra, 9 gün önce aldığı kararın tam aksi yönünde hareket edecekti, neden böyle bir açıklama yaptı?
3- Soruşturmaya tabi tutulan Beşiktaş ve Trabzonspor neden Avrupa Ligi'ne bildirildi de Fenerbahçe bildirilmedi? Şampiyonlar Ligi UEFA organizasyonu da, Avrupa Ligi'ni Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü mü organize ediyor?
4- Trabzonspor ve Beşiktaş hakkında da soruşturma sürerken ve yöneticileri PFDK'ya sevk edilmişken, UEFA turnuvalarında kulüpler yer alabiliyorsa Fenerbahçe neden yer alamıyor? UEFA kuralları aynen Avrupa Ligi için de geçerli. Aynı cezalar Türkiye'ye bu sebeple de verilebilir. Şayet burada UEFA'nın soruşturma açması kabul edilebiliyorsa konu Fenerbahçe olunca neden bir anda hüküm değişiyor?
5- Hüsnü Güreli'nin 15 Ağustos'ta "kurtardık, kimsede yok bu kadar delil melil" açıklamasında belirtildiği gibi 15 Temmuz'da başka takımlar kurtarıldı da 24 Ağustos'ta Fenerbahçe kesin olarak mahkum mu edildi?
6- Fenerbahçe S.K kendilerine gönderilen UEFA mektubunun sayı numarasına sahip olmadığını ve konusunda UEFA bildirimi hakkında ibaresi olduğunu söylüyor. Mektubun orjinalini ve tercümesini TFF Türk kamuoyu ile paylaşmayı düşünüyor mu? Bu kararın gerekçesi olan mektup kamuoyundan saklanacak mı?
7- Madem Fenerbahçe hakkında ciddi şüphe vardı ve Şampiyonlar Ligi'ne gönderilmekten vazgeçildi, 9 Eylül'de başlayacak Türkiye Ligi'nde nasıl devam edebiliyor? Neden kulüp hakkında idari tedbir olarak müsabakalardan men kararı uygulanmıyor? Madem Türkiye Ligi'ne devam edebilecek kadar temiz Fenerbahçe, UEFA'ya katılamayacak kadar neden pis değil?
8- Neden TFF, UEFA'nın kendi eliyle bir soruşturma açmasını ve Fenerbahçe'nin Türk medyası, siyasi aktörleri ve çeşitli lobilerin etkili olamayacağı bir yargılama düzeninde kendisini savunma hakkını engelliyor?
9- Madem neticede Galatasaray tarafından yapılan açıklamaya göre hareket edilecekti, neden Galatasaray'ın açıklamasına "çok sert" cevap verildi? 7 gün önce Türk futboluna kast eden, "ihanet" manasına gelen bildiri 7 gün sonra nasıl Türk futbolundaki hakim karar haline gelir?
10- TFF'yi yöneten Yönetim Kurulu 9 gün önce verdikleri kararın tam aksini 9 gün sonra vermekten utanmıyor mu?
11- Türkiye Futbol Federasyonu utanılacak bir iş yapmıştır. 9 Eylül'de bu ülkede sağ salim tek bir müsabaka oynanması bugün artık mümkün değildir. Bunun sorumluluğunu nasıl alıyorlar.
12- 9 gün önce verdiği kararın tam aksini 9 gün sonra veren, bu arada "Beşiktaş'ı kurtardık" gibi açıklamalarla da tebelleş olan, kendi kozmik odasındaki dosyaları koruyamayan bir Yönetim olarak kaç gün görevde kalmayı düşünüyorlar?
13- Burada esas beklenen amaç Fenerbahçe'nin Şampiyonlar Ligi'ne gitmesinin engellenmesi, Fenerbahçe'nin UEFA ve CAS önünde haklarının savunulmasının imkansız hale getirilmesi mi? Şu ana kadar, Yunanistan'da dahi, UEFA hiçbir ülkeye şike soruşturması ile ilgili bir ceza vermemişken, UEFA'nın hangi disiplin hükmü gereği bir ceza bekliyorlar? Yine hakkında soruşturma sürerken Porto'nun Şampiyonlar Ligi'nde nasıl temsil edildiğini açıklayabilirler mi? Şayet hakkında şike soruşturması yürüyen kulüpler Şampiyonlar Ligi'nde yer alabiliyorsa ve UEFA hiçbir Federasyona bu sebeple ceza vermemiş ise, kendileri hangi gerekçe ile Fenerbahçe'yi Şampiyonlar Ligi'nden men ediyorlar?
Bu arada, Mehmet Baransu, Rasim Ozan Kütahyalı, Takvim Gazetesi, Erman Toroğlu, Ahmet Çakar, Turgay Demir, Fanatik Galatasaraylılar, Adnan Öztürk, medyamızın mümtaz mensupları sizleri de tebrik ederiz, başardınız, kutlayın şimdi zaferinizi. Bakalım kaç gün sürecek.
Allah sonunuzu hayretsin.
24 Ağustos 2011 21:03
Takvimi yaklaşık 5 sene öncesine alalım;
İtalya'da Calciopoli skandalı patlak vermiş, başta Juventus olmak üzere birçok Serie A takımı maç sonucuna etki etmekten suçlu (burası çok önemli suçlu yani hükümlü) bulunarak önce aralarında Juventus ile birlikte AC Milan ve Fiorentina kulüplerinin de bulunduğu kulüpleri küme düşürme ve eksi puanla lige başlama cezası vermiş ardından Milan ve Fiorentina'nın küme düşme cezası kaldırılıp puan silmeye çevrilmişti. Burada cezanın ağırlığından ziyade suçun sabit olması ve yargı hükmü bulunmasının altını çizelim.
Hakkında maç sonucu etkileme dolayısıyla hüküm bulunan AC Milan kulübü 2006-2007 sezonunda UEFA Şampiyonlar Ligi'ne katılmış ve sezon sonunda finalde Liverpool'u 2-1 mağlup ederek şampiyonluğa ulaşmıştı.
Şimdi "Şikecibaşı Fenerbahçe sonunda hakettiği cezayı buldu, ilahi adalet işte bu!" çığırtkanlığı yapacak olanların dikkatini şuna çekmek istiyorum;
Bir hakkında hüküm bulunan bir İtalyan kulübünü ihraç etmeyen UEFA, hanig hukuki gerekçeye dayanarak oldu bittiyle aba altından sopa göstererek hem de ileriye dönük hiçbir hukuki yükümlülük altına girmeyeceğini garanti ederek bir Türk kulübünün Şampiyonlar Ligi'nden ihracı için Türk federasyonuna telkinde bulunuyor? Bu Türk kulübü Denizlispor, Bursaspor, Akçaabat Sebatspor da olabilir. Elini vicdanına koyan herkesten bunu düşünmesini rica ediyorum.
24 Ağustos 2011 21:14
aethewulf bu soruların (en azından mantık çerçevesinde) hiçbir cevabı olmadığını zaten bilerek sorduğuna eminim. Sorular daha düzinelerce artırılabilir. CL çok büyük bir marka değeri deniyor; peki Turkcell Super Lig TFF ve bu organizasyonun içinde olan tüm paydaşlar açısından marka değeri olmayan bir organizasyon mu?
İşte hal böyleyken (isteyen çok radikal bir karar diyebilir) Fenerbahçe Yönetim Kurulu değil Genel Kurulu'nun acilen toplanıp takımı hukuki süreç tamamlanana kadar ligden çekmesi gerektiğini düşünüyorum. Gerçekten bırakın Fenerbahçe'yi artık Türk futbolu çaput değerinde alıcı bulamayaacak. Evet çok radikal bir karar olabilir ama bazen büyük krizlerden çıkmak için böylesine bir şok gerekiyor. Özellikle de yazının sonunda bahsettiğin leş yiyiciler için.
24 Ağustos 2011 21:18
Kararın izahı yok.
Gün içinde UEFA Fenerbahçe'nin kuralara katılacağını açıkladı. MAA cumhurbaşkanına gitti.
TFF sonrasında mesai saati bitiminde, bizim her türlü itiraz imkanımızı ortadan kaldıran bir zamanlamayla bu kararı açıkladı. Hangi TFF?
. Bu operasyondan birkaç gün önce adaylığı siyasilerce belirlenen başkana sahip TFF,
. Kendi sorumluluk alanı olan ligi için devam kararı alıp,Fenerbahçe taahhütte bulunduktan sonra artık kendisini ilgilendirmeyen UEFA - Fenerbahçe ilişkilerini baltalayan TFF,
. Beşiktaş ve Trabzon'un Avrupa süreçlerini halen hiçbirşey olmamış gibi devam ettiren TFF,
. Bu önemli kararı UEFA baskısıyla aldığını açıklayıp belgesini açıklamayan TFF
Bence ligden çekilmeliyiz çünkü, yaptıkları işin boyutu sadece bizim çökmemiz olarak kalacak.
Türk Futbolu bu süreci sadece Fenerbahçe'nin bedel ödemesiyle atlatamamalı. Federasyon dahil tüm kulüpleri batıracak adımı atmalı Fenerbahçe.
Biz taraftar olarak her şartta kulübün arkasında olmayı bir başka kararla sürdüremeyiz bu vakitten sonra.
Çok çalakalem yazdım, Papazın Çayırı'na yakışmadı belki, kusuruma bakmayın.
Fenerbahçe Kulübü Yönetiminden taraftarın bu süreçteki tavrına, taratarın sesi olan bu blogun söylemine ve Fenerbahçe'ye yaraşır hesapsız kitapsız, cesur bir tavır talep ediyorum.
24 Ağustos 2011 21:56
okan alkan "Türk Futbolu bu süreci sadece Fenerbahçe'nin bedel ödemesiyle atlatamamalı. Federasyon dahil tüm kulüpleri batıracak adımı atmalı Fenerbahçe" işte bu. yapılması gereken bu. bunun için ne yapılacaksa yapılsın. 1- bu güne kadar şike ile ilgili yapılan bütün soruşturmalar ve soruşturmamalar, mahkemeler, meclis araştırmaları... ne varsa belgeleriyle ortaya çıkarılsın 2- eteklerdeki bütün taşlar dökülsün (milli takımla ilgili olan iddialar dahil) 3- kesinlikle genel kurul toplansın ligden çekilinsin. BUNA RAZI OLAYIM ANAMIN LİGİNE DEVAM EDEYİM DÜŞÜNCESİ FENERBAHÇEYE İHANETTİR! değil 25 milyon taraftarı, sadece 1 taraftara bile bu tür bir kepazelik reva görülmemelidir. ama diyorlarsa "biz şike yaptık, sıyırmaya çalışıyoruz, CL ye gitmeyelim, süperlige devam edelim, örtbas edelim" düşüncesi varsa, güvencesini aldıysanız ALLAH BELANIZI VERSİN. bu kadar pisliğin içerisinde yıkılmak yok tek başına! madem bu boku yediniz giderken yalnız gitmeyin. taraftarın gözünde birazcık itibarınız kalsın. küçük bir not: o kadar didik didik edilmeli ki geçmiş... taa fatih terimin teknik direktör oluşuna kadar bütün iplikler pazara çıkarılmalı... hani deniyor ya "ateş olmayan yerden duman çıkmaz"... duman çok. ateşi çıkarın. gün kavga günüdür.
25 Ağustos 2011 11:47
Bu mesaji Los Angeles dan yaziyorum. Bugun FENERBAHCE nin CL den men edildiginin haberini aldiktan sonra acikcasi dunyam basima yikildi. 30 agustosa bilet aldim TR ye geliyorum ailemi ziyarete, hasretle bekledigim SEVGILIM FENERBAHCE yi gormeye. Ama kalbime hanceri sapladilar TFF - MEDYA ve ICIMIZDEKI IRLANDALILAR. Inanin elimde olsa gelme tarihimi baska bir zamana atardim. herseyini 17 agustos depreminde kaybetmis birisinin cigligi bu ve ayni duygulari yasiyorum simdi. o zaman ALLAH tan gelmisti, ISYAN edemiyorduk, Ama simdi HAKSIZCA ve KALLESCE ellerimiz kollarimiz bagliyken bize vuruyorlar. Nerede UEFA nin TFF nin FAIR PLAYi. Biz bu OYUN da olmak istemiyoruz. yazik cok yazik ulkenin en basindakinden baslayarak ne kadar bizi cok seven (!) varmis. nefret ediyorum hepsinden. Allah onlari islah etsin. Ama hakkimi helal etmiyorum. canim aciyor. su an saat 1.40 gecenin bir yarisi. yarin icimden hic ise gitmek gelmiyor, ama gitmeliyim. herseye ragmen yasama simsiki sarilmaliyim. bitecek bu gunlerde. Allahim yardim et. moralim cok bozuk bu gurbet ellerde. icim kan agliyor. La Liga dahil hic bir maci ekranda gormek istemiyorum. Fenerbahcesiz dusunemiyorum. Cok zor cok.....Allah bana da dayanma gucu versin. Kanatlarim kirildi.