Utanmıyor musunuz?


final serisi

Şimdi bir çok insan bu son düdük yüzünden hakemle ilgili bir şeyler yazacağımı düşünüyordur ama sadece iki sekans için bu yazıyı yazacaktım. Kaya kendisiyle konuşurken saçını okşayan ama sanırım Ömer Onan kendisiyle konuşurken geriye doğru iten bir hakemin yönettiği maçtı bu maç. Devin Smith Kaya ya dirsek gösterdiğinde sportmenlik dışı faulü çalan hakemler bugün Kaya'nın yere düşen Solomon'un üzerine yürümesine hiç bir şey çalamadılar.

20 yıldır basketbol maçı izliyorum top oyuna girmeden çalınan faulün otomatik olarak sportmenlik dışı faul olarak değerlendirildiğini düdük çalındığı anda da biliyordum, pek çok aptal yorumcu gibi önce ağır karar diyip daha sonra kural böyleymiş diyip bu kararı normalleştirmesini görünce delirmemek elde değil.

Hangi maçta 10 saniye kala kenardan oyuna sokulan topta böyle bir faul çalınmış bana birisi anlatsın. Tau Barca serisinde Olympiakas -Panya serisinde Ömer ile Charles Smith arasındaki pozisyon gibi 1000 tane pozisyon oluyor maçın son hücumunda hangi seride böyle bir düdük çalınır, kim cesaret edebilir oynanan maçın önüne geçmeye. Fatih Söylemezoğlu bugün rahat uyuyacak mısın. Ergin Ataman hala hakemlerle ilgil konuşabilecek misin?

Ayıptır bir maçı bir şampiyonluğu bir taraftan alıp bir tarafa verebilecek kadar gözü dönmüş hırsızlara kaldı bu ülkenin basketbol finali.

Fenerbahçe yönetimi gücünü Mehmet Topuz'a imza attırarak göstermesin şu salonda bu takımın aleyhine böyle bir düdük çıkabiliyorsa bu ülkede federasyon falan kalmaması lazım. Aynı düdük Fenerbahçe lehine çıksaydı bugün Tuncay Özilhan Efes'in yatırımı durdurduğunu açıklayacaktı Ergin Ataman kıyameti koparacaktı. Bu kulüp bu düdüğün altında kalırsa benim için bitmiştir. Fatih Söylemezoğlu'na hakemliği bıraktırmazsa Fenerbahçe büyüklüğü diye bir şeyden kimse söz etmesin.
Efes Pilsen'in başına Çarşamba günü Abdi İpekçi'yi yıkamayan bir taraftar da Fenerbahçe taraftarı olduğunu iddia etmesin.

Eğer şöyle bir düdük Yunanistan da bir Panja-Olympiakos maçında çalınsaydı bugün Atina 'da sokak çatışmaları devam ediyor olurdu. Fenerbahçe'nin kaderiyle oynamak bu kadar kolay olmamalı. Efes'i de Merkez Hakem Kurulunu da Türkiye Basketbol Federasyonu'na dünyayı dar etmezse bu yönetim kimse Fenerbahçe büyüklüğünden söz etmesin. Hala ellerim titriyor, zaten bu final serisi yüzünden tansiyon problemi çıktı başıma bir de.

Sadece oyunun tarafı Fenerbahçe olduğu için bu denli tepki göstermiyorum. 2005 de ki Avrupa Şampiyonası'nda Hırvatistan-İspanya maçındaki hakem kararlarından nasıl utandıysam ve bu oyunu seven biri olarak FİBA'ya tepkimi yazılı olarak gösterdiysem bu oyunun önüne geçen hakemlerden de o denli utanıyorum,Fatih Söylemezoğlu'nun utanmadığını bilerek.


2 comments:

  1. Ser dedi ki...

    yüzlerce basketbol maci izledim. ilk defa bugün gördüm böyle bir düdügün calinabilecegini ve calindigini.. ortada olan macin göz göre göre art niyetle karsi tarafa verildigini.. kupayi da getirselermis bu mac yanlarinda..

  2. PVH dedi ki...

    Memduh Oget'le basladi bunlar, sonra Recep Ankarali, bunlarin bayrak sallayani da bu Fatih Soylemezoglu'dur. Bunlar satilmis adamlardir. Talimati aldilarsa bu kupayi Efes'e verecekler.

Yorum Gönder