Ana Dilde Küfür Açılımı
Pfdk, Beşiktaş maçınca Kazım'ın yaptığı hareketler nedeniyle verdiği cezaları açıklamış. Aynen şu cümleler kullanılıyor; ''...FENERBAHÇE SPOR Kulübü sporcusu KAZIM KAZIM'ın, müsabaka hakemine yönelik hakareti ve ihraç sonrası sportmenliğe aykırı eylemleri nedeniyle takdiren 4 RESMİ MÜSABAKADAN MEN CEZASI ile cezalandırılmasına...''
İnsan ister istemez cezaların adilliği konusunda kıyaslama yöntemine başvuruyor. Başvururken de hafızaların en tazesinden, Keita'nın Carlos'u yumrukladığı sahneye dönüyor. Elma ile armut kıyası mı bilemem ama benim için güzel bir kıyas.
Rakip futbolcuya, yumrukla saldırmanın cezasının 3 maç olduğu bir ceza sisteminde, alenen belli olmayan bir küfürün 4 maç olması bende ister istemez bu cezaların profesyonel bir kurum tarafından verilmediğine kanaat getirtiyor.
Pfdk'nın cezaları bu linkte yayınlanmış. İçeriğinde şöyle bir cümle de yer alıyor;
''...ESKİŞEHİRSPOR Kulübü sporcusu DOĞA KAYA'nın, 22.11.2009 tarihinde oynanan ESKİŞEHİRSPOR - MKE ANKARAGÜCÜ Turkcell Süper Lig futbol müsabakasında, müsabaka hakemine yönelik hakareti ve müsabaka sonrası sportmenliğe aykırı hareketi nedeniyle takdiren 3 RESMİ MÜSABAKADAN MEN CEZASI ile cezalandırılmasına...''
Düşünüyorum. Önceki kıyasım diyelim yersiz... Kazım'ın ağzını okuyabilecek derecede İngilizce bilen her insan ağır küfürler içermediğine kanaat getirebilir. Doğa ile Kazım arasındaki 7 fark nedir bana izah etsinler. Türkçe küfürler ile İngilizce küfürler yüzünden mi kaynaklanıyor bu farklar? Yoksa Kazım'ın cezasında, ilk yarıyı kapatması için yuvarlak bir hesaplama yöntemi mi kullandılar?
Kırmızı kart sonrası, sportmenlik dışı hareketten neyi kast ettiler lütfen bunu da güzel bir izah etsinler. Benim bildiğim çirkefçe hareketler yerine Kazım, efendice sahayı terk etti. Bizim göremediğimiz, bilemediğimiz bir sportmenlik dışı tavır nedir bunu da ayrıca incelemek gerekli.
Fuck Off'u ağzından düşürmeyen parçalı takımın forvet hattındaki zat kaç defa ceza aldı da Kazım'a patlayıverdi bu ağız okuma seansları. Madem parçalı taraftan yürüyoruz, geçtiğimiz sene Sivasspor deplasmanında yan hakeme küfür eden Ümit Karan'a verilen 2 maç ceza ile bu yan hakeme edilen küfürlerin farkı nedir? Küfürler ana dil ve yabancı dil şeklinde mi standardize ediliyor? Sinkaf ediliş biçimine göre mi cezalar ağırlaştırılıyor?
En önemlisi de, PFDK pazarlık payıyla ceza verip, hukuka göre tahkimin düzeltmesini mi bekliyor?
26 Kasım 2009 23:23
Bence bu kadar ceza vermelerinin nedeni Fenerbahçenin itiraz etmesini beklemek ve tahkim kurulu düşürünce bakın biz cezayı indirdik demek istemeleri. Aksi takdirde az ceza verip Fenerbahçe itiraz ettiğinde aynı bırakınca Fenerbahçenin tepkisinden korkuyorlar. Böylelikle bu tepkiden kurtuluyorlar. Yani ceza tahkimde düşürülecek.
26 Kasım 2009 23:29
Yiğiy Yılmaz,
Tahkim Kurulu Fenerbahçe'nin 10 itirazından 1 tanesine olumlu yanıt veriyor. Haklı ya da haksız olması farketmiyor bu itirazların. O nedenle itiraz gereksiz olur. Belli ki Trabzonspor maçında da puan kaybetmemiz lig kurgucuları tarafından hesaplanmış.
26 Kasım 2009 23:37
Geçen sene Ümit Karan'ın yan hakeme ettiği küfürü söyleyebilir misin lütfen? Hakemin üzerine su sıçraması neticesinde verilen kartın ve yazılan raporda belirtilen "küfür etmedi" ibaresinin değiştirilmesi söz konusuyken "Ümit küfür etmişti" gibi bir mukayese alkış alır, anadili Çekçe olan bir oyuncunun da ağzını okuma yöntemiyle bulgu elde edip "devamlı fuck off diyor" çıkarımı da antu'nun 3 kelimeyi "orospu çocuğu dedi" diye algılayıp ana sayfaya koymasına benziyor.
Eskişehirspor klübü sporcusu Doğa Kaya'nın hareketlerini izledin mi Kazım'ın hareketleri ile mukayese ederken? Şüpheliyim zira Kazım'ın hareketlerini bile izlemediğin ortada, "benim bildiğim" kalıbı bilmeme için mazaret oluşturmuyor. Kazım'ın karttan sonra da orta hakeme küfür ettmesi ve kameralara saldırıp tünel girişi ve reklam panolarına tekme atması mı efendice terketmek oluyor?
Bu kadar yalanın ve cehaletin üzerine haydi şimdi eller havaya "zaten tarafsız değiliz ki zaten zaten". Yalanı söyle gerçek ortaya konunca da demediğini bırakma. The papazincayiri defence.
26 Kasım 2009 23:40
Yöneticileri konuşturmadan rahat etmeyecekler. Resmen Fenerbahçe ile kavga etmek istiyorlar.
26 Kasım 2009 23:53
Morrigan surekli nick degistiriyorsun, biraz daha stabil duralim lutfen. Utanmana gerek yok.
26 Kasım 2009 23:56
-Yoksa Kazım'ın cezasında, ilk yarıyı kapatması için yuvarlak bir hesaplama yöntemi mi kullandılar?
-Evet.
26 Kasım 2009 23:58
Yahu bir gun de gotunuzle konusmayin ayrica, agiz diye bir organ var. Umit Karan olmasin Kezman olsun al
http://www.nethaber.com/Spor/11428/Ingilizce-kufur-eden-Kezmana-2-mac-ceza
Ayni takimin futbolcusu hem de. Ona 2 buna 4. Baska nick al gel bunu da acikla simdi, lale.
27 Kasım 2009 00:08
pvh sen paranoyak mısın, borgesin yorum yaptığı yazıda adsız yorumu yaptık laf ettin, nick kullanıyoruz bu sefer sürekli nick değiştiriyor oluyoruz ne yapalım gözüne girelim yaptığınız tutarsızlıkları gözünüze sokmak için bilmiyorum, en sonunda adres ver lakaytlığına gidiyor bu yol.
Kezman olsun Ümit olsun konusu da değil, Ümit'in küfür etmemesi söz konusuyken "Ümit küfür etmişti" denmesi mesele. Her dediğinize kralsın çekildiğinde sizden eliti olmuyor, dangalaklığınızı suratınıza vurunca en ahlaklı geçinenizin boyacı çocuğu ruhu ortaya çıkıyor paranoyak oluyosunuz.
27 Kasım 2009 00:14
abi Türk Dil kurumu ile PFDK ortak komisyon kurmuşlar.Türkçe'yi koruma amaçlı.Reklam kampanyası filan düzenleyeceklermiş.Başrollerde Kazım ile Arda.Kazım "Fuck off" diyecekmiş Arda da "senin ananı s2erim".Böylece Türkçe'nin korunmasına ve kollanmasına bir katkıda PFDK yapmış olacakmış ki bu ilk somut örneği.
Harbiden lan ne güzel dil şu Türkçe.Küfür haznesi bu kadar geniş bir dil dururken kuru kuru "Fuck off".Onu bile Hakan Ünsal kadar güzel söyleyemiyorsun ya Kazım Fuck you diyorum sana başka da bir şey değil...
27 Kasım 2009 00:17
ya bir de şu blogun tepesine Papazın Çayırı yazan yerin yanındaki boşluğa Tarafsız Blog değildir filan yazın yoksa bir daha burada tarafsız ve objektif kelimelerini aynı cümle içinde kullananlara Türkçe küfür edeceğim.
27 Kasım 2009 00:25
ne adsiz yoruma laf etmesi yahu, element uydurma bir tarafindan, sacma sapan mesnetsiz iftira atarak laf soktugunu dusunenlerin arasina bu da katildi, ne denyo adamlar var yahu. adresini ver dermisim, gelip hic yapmadigin bir seyi yapmissin gibi anlatip uzerine hikaye yaziyor, sonra da olmayan bir sey olmus gibi gosterildi yahu burada diye zirliyor. denyo.
27 Kasım 2009 00:45
Arkadaşlar boşuna sinirleniyorsunuz. Adalet bir gün herkese lazım olabilir. Bir gün gelir burada saçmalayan insanlara da adalet lazım olur. Onlar sistemin şımartılmış çocukları. Köşeleri dönerken hep birileri önlerindeki çakıl taşlarını temizlemiş. Bu nedenle boşuna kendinizi yıpratmayın. Bu sene de kamyon mercedes'e çarpacak. Fenerbahçe yine bu sisteme rağmen şampiyon olacak. Seneye de artık Mercedes'tekileri nerede kıstırırsak...
27 Kasım 2009 00:54
@Morrigan. Kufur olayinda Umit Karan gibi bir adami savunma olarak sunman bile komik. Sivas macindan sonra hakem raporlarinin degistirildigi bir rivayet. Sacma bir rivayet. Senin gibi dar gorusluleri avlamak icin GS yaltakcisi medyanin cikardigi dedikodular. Hakem Umit'i formasini islatti diye attiysa niye Umit Karan mactan hemen sonraki roportajinda "ben bugune kadar kimseye kufur etmedim. hakeme de kufur etmedim" deme ihtiyaci hissetti.
Yarim yamalak iddialarla gelip buradakileri aptal yerine koymaya calisiyorsun. Bir de utanmadan kalkip boyaci cocugu gibi belalti laflara siginiyorsun. Siginirsin tabi, cunku baska lafin yok. Capin ne ki adam gibi laf bekleyelim senden? Ancak bunlari yazarsin, edecek daha manali lafin yok. Paranoyayi isin icine sokman da hakikaten komik, bi git sozlukten paranoyanin anlamina bak istersen. Sana farkli nickler kullaniyorsun diyen adam neden korksun? Senin anlamsiz nicklerinden mi?
27 Kasım 2009 01:04
Baskalarinin yazdiklarini elestirirken kendine de biraz bakmasi gerekn Morrigan,
Ana dili cekce dedigin adamin bariz ingilizce kufurleri kullanmadigi mac cok azdir.
Her takimda oldugu gibi ayhan, hasan, bulent gibi adamlarin yillardir ettikleri kufur degildi neydi.
Burada verilen cezanin ne kadar adil oldugunu gectim, bu ulkede hakeme "fuck off" dedigi icin bir futbolcu atiliyorsa ve bu koca lig boyunca 3-5 macta ancak goruluyorsa art niyet ararim. Yapilan kirmizi karti gerektirir ama bunu her macta hakemlerimizden bekliyoruz.
Ayrica sunu da anlamiyorum, okudugunuz yazilarin tarafli oldugunu dusunuce neden insan gibi yazmaktan vazgecip kusuyosunuz. Sizin elestirirken yazdiklariniz cok mu tarafsizca? Once kendinize bakin elestirirken.
Alper
27 Kasım 2009 01:11
Yahu sinirlenmek falan degil, isin ortasindayim su anda, kafa patlattigim bin tane isin arasinda buna sinirlenecek yer bile bulamam. Blog acildigindan beri bir iki tane tip var boyle, ayari aldikca surekli degisik bir sekle girip geliyorlar, yalniz usluptan falan belli surekli ayni insanlar oldugu.
Bu Umit Karan konusu ne onu bile hatirlamiyorum, belki kendisi hatirliyordur, hata varsa efendi gibi gelir "Umit Karan konusu sudur sudur" dersin. Bunlarda nasil bir yara olusmussa alakali alakasiz her yazinin altina "ama simdi zirlarsiniz tarafiz biz diye" "bir de su yazdiginiza bak" "simdi kendinizi oyle savunun bakalim" diye zirvalarlar. papazincayiri defence diye yaptigi espri birkac ay oncesinden bir yaziya referans. Biz tarafiz diye zirliyorsunuz argumani da en az 1 senelik olaylara gonderme. Yani adam en az 1 senedir duzenli olarak yazilanlari, yorumlari her seyi okuyor, hatta benim bizzat yazmama ragmen hatirlamadigim yazinin basligina bile referans yapiyor. Nasil bir yaraysa, nasil bir rahatsizlik veriyorsak beynine kazimis herif. Muhtemelen gun icinde benden fazla girip kontrol ediyor blogu, yazilari falan 3-5 kere okuyor, butun yorumlari ben bile okumuyorum, ama bu ezberlemis. Resmen rahatsizlik. "Adsiz olmama taktin" diyor, ben yakin zamanda kimseye neden adsiz olarak yaziyorsun demedim, hic hatirlamiyorum. O bahsettigi olayda da cok yorum vardi, sadece Borges'inkileri okuyordum, kimseye bir sey demis olamam. Inanilmaz bir vaka yani.
Bir insan gercekten cirkef, sacma, yalanci oldugu bir blogu neden bu kadar duzenli takip edip butun yazilari, yorumlari hafizasina kazir? Neden ilk hata oldugunu dusundugu yaziya damlayip mesnetsiz iddialarla insanlari karalar, neden eski defterleri acar? Nasil bir psikoloji bu? Cidden yazik yahu. Hic sevmiyorum Ingilizce internet deyimlerini ama burada cuk oturuyor "get a life". Yazik vallahi.
27 Kasım 2009 01:39
Görüntüleri hatırlayanlar bilir.Geçen yıl Kadıköy'deki 6S maçında Arda korner kullanırken, Kazım'ın ettiği küfrün Türkçesini etmişti yan hakeme.Ne uyarı aldı,ne kart,ne de ceza.
Kazım,4 maç cezanın 3'ünü FB forması giydiği için, 1'ini de "halk tipi" bir futbolcu olmadığı için alıyor.Bu kadar basit.
Rezalet.
27 Kasım 2009 01:52
@Morrigan
Sen de pek dikkatli izlememişsin görüntüleri Morrigan.Doğa hakemin üstüne yürüyordu,zor tuttular.Kazım'dan çok daha abartılıydı itirazları.Kaldı ki o hareketlerine karşılık Doğa'nın 3 maçlık cezası bile fazlayken Kazım'ın 4 maçlık cezasının insanlarca doğal karşılanmasını beklemeniz en hafif tabiriyle "soytarılıktır" güzel kardeşim. Gidin kahve mahve bir şey için.Uykunuz açılsın.
27 Kasım 2009 02:05
federasyon yapabilecegi en büyük iyiligi yapmis fenerbahceye daha neyi tartisiyoruzki bundan sonra fenerbahcenin ve daumun yapacagi tek sey kazimi koruyup cezaya yüklenmek yerine kazima aklini basina al demekdir, itirazini elbette yapacak ama haksiz huksuz bir ceza aciklamalari yaparsa kazim cosar birdahada oturmaz asagiya biraksin semih özer oynasin
27 Kasım 2009 09:51
Sabır denemesi sanki. "Susuyorlarmış alın bunuda öyle susun" der gibi. Cırlamak lazım maç sonraları verilmeyen penaltılar vs için. Hakemin anasından girip federasyon başkanının karısından çıkmalı ki cezalar eşit olsun. Cezalarda kıyak istiyorsak küfrün ve çirkefliğin dozunu dahada artırmalı.
Ayrıca merakıma mucib oldu, kazımın 4 maç ceza almasına rakip taraftarın sevinmesini anlarım normaldir, iyi oldu vs diyebilir lakin bunun normal ve adil olduğunu nasıl düşünür onu anlamıyorum.
Birde uzun zaman önce idi bunların kralı Hakemin suratına tükürmüştü ve yanlış hatırlamıyosam 6 maç ceza almıştı ona bile kıyameti koparmışlardı. Kenef gülleri!
27 Kasım 2009 10:04
Alenen belli olmayan küfür derken neyi kastettiğini ben anlayamadım. Senin benim duymamız mı gerekiyor küfür ettiğini? Yan hakem, orta hakem tarafından bir kaç kez emin olup olmadığı konusunda sorgulandı ulu orta. Yan hakem de ısrarla küfür etti dedi, gördük bunu. Kâzım resmen kaşındı, başkalarınınki görülmüyor diye bunun da sineye çekilmesi kime ne kazandırırdı?
Cezaların adaletli olup olmadığı konusundaki sözlerine katılıyorum. Hatta ben örnekleri biraz daha basitleştireyim. GS'nin Trabzonspor'u 4-3 yendiği maçta Sabri düdükten sonra topa vurup yan hakeme siktir muadili bir hareket çekmesine rağmen hiç bir kart yaptırımıyla karşılaşmadı. Keza Arda... Mustafa Sarp... Ben alıştım artık, fakat adalet isteğimden ve umudumdan vazgeçmiş değilim. Zor, ama bir gün mutlaka.
Adem
27 Kasım 2009 10:07
Morrigan, yazdıklarını ciddiye alıp cevap verelim bakalım.
''Geçen sene Ümit Karan'ın yan hakeme ettiği küfürü söyleyebilir misin lütfen?..'' şeklinde söylemişsin. Senden sonraki yorumlarda gereken cevap verilmiş gerçi ama tekrar etmekte fayda var. Ümit küfür etmediği halde maç sonrasın ''ben hayatım boyunca hakemlere küfür etmedim'' mealli neden açıklama gereği duydu o halde? Şahsen su sıçratan birinin maç sonrası böyle bir açıklama yapması asıl takdire şayan.
"GALATASARAY A.Ş. sporcusu ÜMİT KARAN'ın, müsabaka hakemine yönelik hakareti nedeniyle takdiren 2 RESMİ MÜSABAKADAN MEN CEZASI ile cezalandırılmasına karar verilmiştir." şeklinde ceza verilmiş. Buyur değiştirilen raporu yayınla da ben de ''haklısın'' deyip büyütmeyeyim olayı. Tabi dedikodu ile tartışma yürütmenin de manası yok. Argümanlarının altı boş kalmasın bi zahmet.
''Anadili Çekçe olan bir oyuncunun da ağzını okuma yöntemiyle bulgu elde edip "devamlı fuck off diyor" çıkarımı..'' şeklinde devam eden yazına cevap verme gereksinimi dahi duymamak gerek. Çek oyuncunun ağzından fuck off'u düşürmediğini iddia etmen tüm maçı bırak, özet görüntüleri bile izlemediğini destekler nitelikte. Çok arzu ediyorsan lig tv görüntülerini tek tek toplarız, ben onları montaj da ederim sana cd şeklinde eve yollarım. Pek tabi bu işin, alternatif maliyetini de bana yollaman gerekli :)
''Kazım'ın hareketlerini bile izlemediğin ortada, "benim bildiğim" kalıbı bilmeme için mazaret oluşturmuyor'' şeklindeki yorumuna nasıl başlasam bilemiyorum. ''Benim bildiğim'' ile kast ettiğim ekrana verilen kısmıdır. Zira soyunma odasına gidişte hakeme yaptığı aykırılıkları izlemedim. Eğer sen izlediysen ve biliyorsan lütfen onları da paylaş bizimle de yine hatalı olduğumu kabul edelim. Hatta sana şahane bir video veriyorum. Kazım'ın karttan sonra abartılı bulduğun karelerini bizimle paylaşsana.
http://www.ligtv.com.tr/VideoHaber/?c=2&r=1&hid=64249
Kendisine gelen su şişesi nedeniyle hafif eğimli hareketi herhalde abartılı! Reklam panolarını da maçtan sonra tekmeledi herhalde! Ben başka bir şey göremedim. Lütfen video hakkındaki yorumunu da eksik etme...
Tarafız, taraftarız kısmına PVH gerekli cevapları vermiş. En sevdiğim kısmı ise ''lale'' oldu. Sen ne diyorsun lale?
27 Kasım 2009 10:10
Onerim var: son bes ya da on yilda verilen tum cezalara ulasmamiz mumkunse arastirmaya, hangi fiile ne kadar ceza layik goruldugune bakmak harika olur. amac herhangi bir takimin kayirildigini gostermekten cok adalet mekanizmasi diye herhangi bir mefhum olmadigini gostermek olmali. yani en basiti hagi'nin hakeme tukurmesi, evet tukurmesi, ustune ayagina basmasi, ve kimbilir kac kere annesini ziyaret ettigi kufurlerine istinaden toplam 5+1 mac ceza almasidir.
27 Kasım 2009 11:26
Ya onu bunu boşverin bu gençlik neredeyse küfürü bülent korkmazdan, ayhan 'dan öğrendi. Emreler, hasan şaşlar yakın çekim gösterime girdiğinde ağızlarından başka kelimeler çıkıyor muydu? hangisine ceza geldi? Çok mu eskiye gittik? Arda turan gerçeği önümüzde Eeee yemiyor işte bunları atmak, aynı maç içerisinde fenerbahçelilerin itirazlarına kart gösterip galatasaraylıların küfürlerine göz yumulduğuna da şahit oldu bu gözler. Demekki neymiş efendi bir imajın olmayacakmış, tarihinden gelen bir çirkeflik olduğu sürece kimsenin gözüne batmıyormuşsun.
Eskişehirliyle bizimkisine verilen cezalara atıfta bulunarak ama kazım da tekme attı falan diyen "lale", ulan madem ikisi de çirkinleştiler çıkarken neden en azından aynı cezayı almıyolar?
hırvatça küfrediyorum içimden, haberin olsun
27 Kasım 2009 21:47
Küfüre ilk kez 4 maç
http://www.ntvmsnbc.com/id/25025690/
27 Kasım 2009 22:22
PVH'nin gönderdiği linkte, yeterli açıklama var. Buraya gelip de bik bik öten ''lale'' yeterli cevapları almışlardır muhakkak!
27 Kasım 2009 22:28
Ona cevap verip kendinizi yormayin arkadaslar. Bekledigi sey tartisma, soru, cevap degil. Yazdim yukarida derdini. Ciddiye almayin, keyfinizi bozmayin bunlar icin. Artik bu tarz yorumlari da onaylamayacagim, gozden kacip onaylanirsa da silecegim, yeter artik, vakit kaybindan baska bir sey degiller.
27 Kasım 2009 23:00
O bu değil de; son yıllarda - en azından benim nazarımda- olağanüstü ağırbaşlı davranan Fenerbahçe'ye yönetiminin yeniden çileden çıkartılıp, ortalığın iyice zehirlenmesine yol açacaklar diye korkmaktayım...
Bu kadar zorlanmaz ki sabrın sınırları...
28 Kasım 2009 13:13
Bu arada fener yönetiminin sessizliğini koruması hakikaten nefis. Böylesi daha güzel. bu şekilde susmalı ve şampiyon olmalı.
28 Kasım 2009 15:02
fenerbahçe'ye bi gıcıklığın olduğu ortada da, ben zaten kazım'ın oynamasını istemiyorum, pfdk bildiğin ekmeğimize yağ sürüyor bence :D
30 Kasım 2009 01:19
yukarıda çokça değinilmiş olan ümit karan olayına açıklama getirmek istiyorum. ümit karan geçen seneki sivas maçında bir pozisyonda hakemin vermediğini iddia ettiği bir faule sinirlenip yerdeki su birikintisini tekmeledi. daha sonra yan hakem de orta hakemi çağırıp ümit karan'ı oyundan attırdı. maçtan sonra hakeme sorulduğunda hakem ümit karan'ın küfür ettiğini iddia etti. ancak olayın videoları tekrardan incelenince ümit karan'ın küfür etmediği ve sadece hakeme bakıp "çok ayıp" dediği ortaya çıktı. daha sonra ümit karan küfür ettiği gerekçesiyle 2 maç ceza aldı. şimdi baktığımız zaman tff büyük bir takım oyuncusuna oyuncunun küfür etmediği açıkken küfür ettiği gerekçesiyle 4 maç ceza veremez. hepimiz biliyoruz ki buna yüreği yetmez. bu yüzden bu örnekler kazım'ı bağdaştırmak doğru değildir. ama 4 maç gerçekten ağırdır. hatta örneği de yukarıdaki arkadaşlardan biri vermiş kezman'dır. illaki parçalıdan örnek vermek için elmalarla armutlar karıştırılmamalıdır. umarım derdimi anlatabilmişimdir. saygılar.
not: olayın videosu şurada var dudak okuyabilirim diyenler baksın: http://video.frmtr.com/video/54040/Ümit-karan-kırmızı-kart-yediği-Pozisyon
30 Kasım 2009 21:38
karan'in o ornegi belki yanlis olmus ama sonucta hepimiz biliyoruz ki bu futbolcular hakemlere hatiri sayilir kufurler ediyorlar, ilk aklima gelen ayhan'in "h.ss.tir"leri...
ama ceza uygulamalarina bakarsak, FBye hic acinmadigini goruyoruz. Tuncay, yedek klubesinden soyledigi kufure 3 mac ceza almisti. Umit Ozat, "lan" dedigi icin 4 mac. Kezman'a, Kazim'a verilen cezalar da var. Ayni sekilde Emre'ye goruntulerden cezayi yapistirdilar, vs... Ben bu tip cezalarin hic bir takima uygulandigini gormedim daha... hatta Keita'nin iskaladigi yumrugu var ki, nasil kaynatildigi akil alir gibi degil.
bir baska ayrinti da bu cezalarin genelde tetikleyen sansal ve erman. ondan sonra da renklerin kardesligi diyereketen pis pis siritiyorlar...
1 Aralık 2009 16:39
Amma yorum yapılmış..Okumaya bile üşendim bir zamandan sonra..Kısa bir cümle yazacağım o kadar..Herkesin evinde televizyon var herkes avrupa maçlarını izliyor..F.ck assagı F.ck yukarı butun maclarda..Hatta sampiyonlar ligi macında bile..Hollywood sinemasında nokta diye kullanılan bir sözü yabancılar söyledi diye hemen atıyorsan sen Edirneden ötede maç yönetemezsin..Bu ligin en iyi 2-3 hakeminden biri olarak gösterilen birine adam ben ilk yaptıgımda kart yedim diye anlatırken bile kırmızı kartla oyun dışı kalmış biri..Arjantin Brezilya maçında oyuncu kart işareti yapıyor ona birşey yok..Dünya kupasındaki en iyi 5 hakemden biri olucak Güney Amerikalı hakem bilmiyor zaten bu işi..Sakatlanan Nobreye sedye çagırttırmayıp tedavisi için dısarı cıkarken yavas cıkıyorsun diye sarı kart sonra adam alkıslayınca ikinci sarıdan atan hakemimizde en iyi hakemlerimizden..Kısa olucaktı ama kendimi tutamadım..Kusura bakmayın şimdiden
1 Aralık 2009 21:44
nouma ve hagi'ye iğne batırmayan etik değer savunucuları, kazım'a çuvaldızı az görüyor.
9 Aralık 2009 14:59
Yukarda Kazım'ın cezasını doğal karşılayan futbol ulemaları,İBB maçında hakeme gözünün önünde "dümdüz giden" ve hızını alamayıp formasını parçalayan Mustafa Sarp'ın nasıl uyarısız/kartsız/cezasız yırtabildiğini, bu olayın Kazım'ın yarısı kadar basında neden yer almadığını, ettiği küfürler yayıncı kuruluş tarafından görüntülerle sabitlenmişken federasyonun Hakan Balta mevzusunda olduğu gibi neden yine armut topladığını izah etsin.
Gs bloglarında yırtık formalı resminin altında Sarp'ın maç sonu röportajında ne kadar düzgün Türkçe konuştuğu ve ne kadar beyfendi bir insan olduğunun konuşulduğunu görünce güleyim mi ağlayayım mı anlamadım.Allah akıl fikir versin.