18 Mart 2011

Palyaço



Aykut Hoca'nın olduğu yerde o kollar lavaboya sokulur. Sana anlatmadılar mı hiç, çocuk?

Devamı ...

26 Kasım 2009

Ana Dilde Küfür Açılımı



Pfdk, Beşiktaş maçınca Kazım'ın yaptığı hareketler nedeniyle verdiği cezaları açıklamış. Aynen şu cümleler kullanılıyor; ''...FENERBAHÇE SPOR Kulübü sporcusu KAZIM KAZIM'ın, müsabaka hakemine yönelik hakareti ve ihraç sonrası sportmenliğe aykırı eylemleri nedeniyle takdiren 4 RESMİ MÜSABAKADAN MEN CEZASI ile cezalandırılmasına...''

İnsan ister istemez cezaların adilliği konusunda kıyaslama yöntemine başvuruyor. Başvururken de hafızaların en tazesinden, Keita'nın Carlos'u yumrukladığı sahneye dönüyor. Elma ile armut kıyası mı bilemem ama benim için güzel bir kıyas.

Rakip futbolcuya, yumrukla saldırmanın cezasının 3 maç olduğu bir ceza sisteminde, alenen belli olmayan bir küfürün 4 maç olması bende ister istemez bu cezaların profesyonel bir kurum tarafından verilmediğine kanaat getirtiyor.

Pfdk'nın cezaları bu linkte yayınlanmış. İçeriğinde şöyle bir cümle de yer alıyor;

''...ESKİŞEHİRSPOR Kulübü sporcusu DOĞA KAYA'nın, 22.11.2009 tarihinde oynanan ESKİŞEHİRSPOR - MKE ANKARAGÜCÜ Turkcell Süper Lig futbol müsabakasında, müsabaka hakemine yönelik hakareti ve müsabaka sonrası sportmenliğe aykırı hareketi nedeniyle takdiren 3 RESMİ MÜSABAKADAN MEN CEZASI ile cezalandırılmasına...''

Düşünüyorum. Önceki kıyasım diyelim yersiz... Kazım'ın ağzını okuyabilecek derecede İngilizce bilen her insan ağır küfürler içermediğine kanaat getirebilir. Doğa ile Kazım arasındaki 7 fark nedir bana izah etsinler. Türkçe küfürler ile İngilizce küfürler yüzünden mi kaynaklanıyor bu farklar? Yoksa Kazım'ın cezasında, ilk yarıyı kapatması için yuvarlak bir hesaplama yöntemi mi kullandılar?

Kırmızı kart sonrası, sportmenlik dışı hareketten neyi kast ettiler lütfen bunu da güzel bir izah etsinler. Benim bildiğim çirkefçe hareketler yerine Kazım, efendice sahayı terk etti. Bizim göremediğimiz, bilemediğimiz bir sportmenlik dışı tavır nedir bunu da ayrıca incelemek gerekli.

Fuck Off'u ağzından düşürmeyen parçalı takımın forvet hattındaki zat kaç defa ceza aldı da Kazım'a patlayıverdi bu ağız okuma seansları. Madem parçalı taraftan yürüyoruz, geçtiğimiz sene Sivasspor deplasmanında yan hakeme küfür eden Ümit Karan'a verilen 2 maç ceza ile bu yan hakeme edilen küfürlerin farkı nedir? Küfürler ana dil ve yabancı dil şeklinde mi standardize ediliyor? Sinkaf ediliş biçimine göre mi cezalar ağırlaştırılıyor?

En önemlisi de, PFDK pazarlık payıyla ceza verip, hukuka göre tahkimin düzeltmesini mi bekliyor?
Devamı ...

23 Ekim 2009

Oyuncuların Durumu ve Muhtemel Kadro


Sevinc

Biraz geç oldu fakat ancak vakit buladildim. Gaziantep maçında bazı futbolcuların neler yaptığına tek tek bakmak gerek. Eksik kadronun da etkisiyle özellikle ikinci yarıda çok dağınık oynadık. Bu dağınık oyuna rağmen kazanabilirdik fakat Daum geçen hafta sonu gerçekten çok formsuzdu. Yaptığı ve yapmadığı oyuncu değişiklikleri başımızı yaktı. Bunlar üzerinden bu hafta derbiye nasıl bir kadroyla çıkarız ona da bakalım.

Kazım

Kazım, takımda driplingle ilerleyebilen az sayıda oyuncudan olduğu için Daum tarafından as olarak düşünülmesini garipsemiyorum, fakat geçen hafta en geç 45. dakikada değişmeliydi, takımın açık ara en kötü oyuncusuydu çünkü. Sadece aldığı bütün topları ezip hücumun ritmini bozmakla kalmadı, takım savunmasına da çok büyük zarar verdi. Aşağıdaki 20 saniyelik video Olcan'ın direkten dönen topu. Pozisyonun biraz daha gerisi görüntülerde yok, fakat 3-4 saniye daha geri gidersek sağ kanatta Kazım'ın topu kaptırdığını görecektiniz.


Pozisyon bu. Kazım sağ kanatta topu kaptırıyor, o kaptırılan top bizden dönen topla başlatılan bir kontra olduğu için oyuncularımız hâlâ arkada. Topu kaptırması normal, muhtemelen kalabalık savunma arasında yardım alamadı ve kaptırdı denilir. Fakat pozisyonun devamında gördüğünüz gibi topu kapan adamın önünde 40 metre boşluk var, orayı geçiyor, Gökhan tarafından karşılanıyor. Sağda bir oyuncu daha bomboş. Top 60 metre yol alıyor fakat Kazım kadraja giremiyor. Videonun sonunda en son top giden oyuncu Kazım, yerine bakıyoruz, top gitmiş, kendi kanadından ortalanmış, direkten dönmüş ve Kazım 5 metre geri yürüyerek izlemiş. Topu kaptırabilirsiniz fakat bu kadar gamsız olmak yıkım getirir, getirdi.

Andre Santos


Burada da ilk gol öncesi Andre Santos var. Kendini taca atma hareketinin anlamı nedir? Neden yaptı bunu? Pozisyonun devamında gol oluyor. Pas yapıldıktan sonra taca atlamayıp hemen dönse ve devam etse gol pasını rahatlıkla engelleyecek. Golde Önder'in durduğu yer de facia fakat o kademe hatası der anlarız. Andre Santos ne yapmaya çalışmış onu anlamıyoruz.

Selçuk

Sene başından beri oynadığımız bütün rakiplerin bize havadan üstünlüğü var. Gaziantep maçında da bu değişmedi. O yüzden kimsenin sevmediği bir oyuncu olsa da Selçuk'un bütün maçlarda son 15-20 dakika oynaması gerek, özellikle de son bölümüne önde girilen maçlarda. Selçuk'un bir tane üstün özelliğini söyle deseler "hava hakimiyeti" olur. Takımda Lugano ile birlikte hava hakimiyeti olan bir iki oyuncudan, böyle maçlarda kesinlikle kullanmak gerek. Pas zaafiyeti yüzünden ana iskeletin bir parçası oup 90 dakika oynayamaz fakat havadan tehlike başladığında iyi bir savunma alternatifi olur, hem orta sahada hem ceza alanı içinde.

Guiza ve Kadro

Sene başından beri düzenli olarak güncellediğimiz bir istatik sayfamız var. Oyuncuların ne kadar süre alıp ne kadar skor katkısı verdiklerini görmek açısından faydalı. Aynı zamanda blog yazarları olarak maç sonları kendi aramızda oyuncuları oyluyoruz ve her hafta o puanları da güncelliyoruz. Tabii objektif bir ölçü değil fakat az çok fikir vermesi açısından faydalı oluyor.

Oradaki tabloya bakınca ilk dikkat çeken şey sene başından beri büyük tepki alan hatta benim bir ara "tek zayıf halka" ilan ettiğim Guiza. 8 maça 11'de başlamış, tek maçta yok. 11'de başladığı 8 maçta 8 galibiyet, oynamadığı tek maçta tek mağlubiyet. Futbol tanrıları belli ki çok seviyor bu adamı. Galatasaray maçına yetşisse iyi olacak.

O tabloya bakarak mevkilerinde en fazla süre alan oyuncularla muhtemel Galatasaray maçı 11'i yaptım. Oyuncuların yanlarında da bizim 10 üzerinden verdiğimiz puanlarla 9 haftada aldıkları ortalama puan var. Takımın en iyi 5 oyuncusu Alex, Emre, Bilica, Gökhan, Volkan. Herhalde 100 Fenerbahçeliye bunu sorsak doksanından aynı cevabı alırız, o yüzden puanlar tutarlı gibi görünüyor, içimiz rahat diyelim; kadroyu ve oyuncuların durumunu yorumlamayı size bırakalım.

formasyon

Devamı ...