Renk Değiştirmeyen Rakip İstiyoruz
Bir takım sorular
1. Cristian'in kasten provokasyon yaptığı iddia ediliyor, ortamı gereceklerini biliyorduk diyorlar. Arda takımını da toplayıp Fenerbahçe'nin ısındığı yarı alana girmese, arkasına dönüp birilerine laf yetiştirerek geri viteste koşacağına adam gibi önüne bakarak koşsa Cristian onu kovalayıp itecek miydi?
2. Teknik direktör Frank Rijkaard dahil herkes tahrikten bahsediyor. Gerçi Rijkaard "provoke" dedi, onu tahrik olarak çevirmemek gerek ama "ortamı germek" diyelim. Bu maçta kim, nasıl ortamı gerdi? Keita nasıl gerildi? Carlos'un yaptığı faule kadar bizim görmediğimiz yumruklar mı atıldı Keita'ya, ayağına mı vuruldu? Bele sarılmalı, forma çekmeli faul ilk kez mi yapılıyor, nedir gerici özelliği? Keita maç boyunca sıvadığı için mi o ilk devre yaralanma şovunu yapıp sonra yumruk attı, yoksa sinirlendirildiği için mi? Kim nasıl sinirlendirdi?
3. Hakem bu maçı tatil etmeliydi diyenler Fenerbahçe'nin 90 dakika oynayıp bitirdiği 2006 Denizli maçı ve 2007 Galatasaray maçlarında da tatil etme talep etti mi? Etmediyse bu maçın özelliği nedir?
4. Hükmen galibiyet dışında puan alamayacak kadar çaresiz duruma düşüp hükmen galibiyet istemek en ufak bir yüz kızarmasına ve utanca yol açıyor mu? Açmıyorsa kendi futbolcularınız bile maçın oynanmasını isterken bunu talep edecek kadar çaresizleştiğiniz için yerin dibine geçmiyor musunuz?
5. Hakemden şikayet edenler Kazım'a çalınan uydurma faullerle kesilen ataklar ve Lugano'ya yapılan açık penaltı hakkında ne düşünüyor? İkinci kez derbide kırmızı kartı gösterilmeyen kalecileri hakkında yapacakları yorum var mı?
6. Bilica bile disiplin kuruluna sevk edilmiş ve biz bunu normal karşılıyoruz. Peki kavgayı başlatan Arda, olaya karışan Aydın ve kol hareketi yapan Hakan Balta'nın adının bile geçmemesini "ağlamayan bebeğe emzik vermezler" prensibiyle mi açıklıyorlar? Bu kadar ağlayıp, sızladıkları için gurur mu duyuyorlar?
7. Baros kendi ağzıyla "Emre kasti bir hareket yapmadı, şanssızlıktı" derken, doğrudan veya dolaylı olarak Emre'nin kasten sakatladığını iddia edenlerin yüzü kızarıyor mu?
8. Platini'nin ünlü aforizmasının İngilizce, Latince veya Fransızca kaynağı nedir? İnternette linki varsa yorumlarda gönderebilir misiniz? Dönem ödevi yapıyorum bu ünlü sözü kullandım, kaynak eklemem lazım; fakat hocam sadece İngilizce, Fransızca ve Latince biliyor.
27 Ekim 2009 22:01
sen bi papaza görün istersen.
27 Ekim 2009 22:42
sütten çıkma ak kaşık baroni efendinin memlekintede de pislik olduğunu bilmeyen yok...
şu resme bak , mübarek ötesi günahsız fener tarftarı görsün adamını...hareketi size yolluyom, bi zahmet yayınlada mesajımız güme gitmesin........
http://www.gazetaesportiva.net/upload/imagem/2009/04/18/t_5466_20090418180650.jpg
27 Ekim 2009 22:47
Ve arkadaşlar buyurun size kanıt.
Keita'ya atılan su şişesi Galatasaray tribünlerinden gelmektedir bütün Fenerbahçeli bloglar olarak yayınlayalım bu videoyu
http://www.mediafire.com/download.php?gwh2jwmymmz
27 Ekim 2009 22:53
Bu hareketi bize yollayarak sorulan 8 soruya birden cevap mi vermis oldun Adsiz? Daha bir tanesine bile cevap gelmedi, bazilarina evet ya da hayir yeter.
T.C. papaza gorundum, aramizda su konusmalar gecti, 2:30'dan itibaren izleyebilirsin
http://www.youtube.com/watch?v=mV7m6IIN_tI
27 Ekim 2009 23:09
- ama abi büyük takımlar...
- sus ve yalamaya devam et
27 Ekim 2009 23:25
9) Roberto Carlos, Keita'nın yumruğuna bile sinirlenip karşılık vermezken,Arda Turan çarpışmamak için kendini iten Baroni'nin hareketi yüzünden Kadıköy'de 8 rakibin arasına girip adamlık dersi vermeye kalkacak kadar nasıl gerilebilmiştir? Gerilmek Arda Turan için neden bu kadar kolaydır? Yoksa Baroni mi iyi germektedir?
28 Ekim 2009 00:17
puskas, antu comdan aldığın video'yu kanıt olarak sunmuşsun bravo.
sen bi daha incele o videoyu.
ayrıca gs'liler su verilmediğinden de haberin yok galiba senin.
özgür.
28 Ekim 2009 00:35
Gs lilere su verilmediği için mi Gs liler maratona oradan 10 larca su attı. O tribüne her zaman su sokulur meşale sokulduğu gibi.Hayatında maça gitmeyip neler olup bittiğini bilmeden buralarda hemen savunmaya geçmeyin.Görüntü gayet açık ve net neyin üstüne konuşuluyor.Daha uzun ve detaylısı Fenerbahçe TV'de de yayınlandı net bir şekilde.
28 Ekim 2009 00:48
AJAN PROVOKATÖRler görevlerini eksiksiz yerine getiriyorlar :D :D
her maddeye tek tek katılıyorum.:)
28 Ekim 2009 05:17
Ben Galatasaray'lı olmama rağmen bu blogu sık takib ederim zaman zaman da beğndiğim yazılara yorum yaptığımı belki farketmişssindir.
Zira Bu yazında da haklı olduğun noktalar var. Masela Keitayı geren FB değil. Galatsaraylı oyuncuların her topu ona atıp fazlasıyla aciz duruma düşürmesidir. bELÖzoğlu konusunda da ayrıca maçın iptali konusu ve hükmen galibiyet konusu haklı olduğunuz konular.
ayrıca papazın çayırı gibi , kavgaların hangi takım için olursa olsun prim verilmemesi gerekn bir blogda benim kavga den adamım iyidir muhabetine girmiş olmanıza çok şaşırdım.
Cristian olayında ise Maçı stadda izlediğini varsayarak yalnış anladığını düşünmek istiyorum. Çünkü takım halinde taraftarına giden galatasaray oyuncularına ve ÖZellikle Ardaya koşu yolunu değiştirerek onu hiza alan ve arksaından ittiren bir adamı savunmak (hatta çarpmamak için yaptı gibi bir iyi niyetin mümessili yapmak) pek akıl karı değil.
ben kendi adıma arkasını dönüp adam ol akıllı ol dediği için bile Arda'ya kızıyorum.
Empati yapıyorum aynı şeyi hatta daha fazlasını yapardım belki diyorum.
yinede profösyonel bir adam yapmamalı. hem maçı germek Kadıköyde Galatasaray'a ne fayda sağlar ki. takımıa zarar vereceğini bilmesine rağmen arda böyle bir kavgayı başlatmış olabilir mi lütfen bir daha düşünün. (biraz daha makul olmaya çalışarak)
Ayrıca keita'nın gözüne gelen su şişesi pozisyonunu için şow demek ne kadar doğru sizce?
Yine o şişeyi galatasaray taraftarının attığı iddası bana, 6-0 lık maçta sahaya atılan açık çakı için M.Özaydınlının onlar fb forması giymiş gsliler sözünü hatırlattı.
Bilica demişsin. buda ancak stadda izleyerek kaçıracağın bir şey olabilir.
Zira adam uzun boyuyla yukarıdan 2 veya üç yumruk salladı. Yine izlersen Aydının o kalabalıktaki en mahsum adam olduğunu görürsün sira Kazım iki omuzundan tutup çuval gibi yere fırlatana kadar sadece kavgayı ayırmak için uğraştığını göreceksin.
Anladığım kadarıyla çok gergin yazmıssın bu yazıyı.
FB derbide oynnacak iyi bir oyun sonucu 3-1 kazandı. Bunun keyfini çıkar. Tebrik ederim
Ama ne olur bari senin gibi adamlar kavgaya dövüşe prim vermesin.
ben bu blogda sarı lacivert kürt açılımı gibi çok özel yazılar okudum daha önce.
Yapılan yorumlara bir bak. Eğer blogda böyle bu tarz yorumlar görmek istiyorsan devam et. yukardakı cevaplar gibi cevap vereceksende hi yayınlama
Vesselam
28 Ekim 2009 05:44
Birincisi Bilica'nin disiplin kuruluna verilmesi hakli yazdim, bir daha okuyun.
Ikincisi Turkiye'den en az 10.000 km uzaktayim, sadece tv'den gorduklerimizle yorumluyoruz, eger bildiginiz bir sey varsa bu boyledir diyerek cevap verebilirsiniz.
Ucuncusu Keita'ya atilan suyun GS taraftarindan geldigini iddia etmedim, bir yorumcu etmis, bence haksiz, dikkatlice izledim ve Fenerbahce'nin kale arkasindan geliyor.
Dorduncusu yine ayni pozisyonu dikkatlice izledim ve Keita'nin gozune kesinlikle bir sey gelmiyor ve zaten tedavi falan da edilmiyor, o kenarda bir sure geyik yapiyorlar, ayaga firliyor ve topu kapip kenara kosmaya basliyor.
Besincisi sanirim siz Aydin'i stadda oldugunuz icin kacirmissiniz, goruntulerde daha net. Aydin Bilica'nin tokatindan Arda'ya sonra Bilica'ya saldiriyor, Kazim da alip onu postaliyor. Ayirmak icin falan orada degil.
Altincisi kimsenin kavgasina verilmis bir prim yok, sadece olan bir seyin carpitilmasi var. Bizi gereceklerini biliyorduk bak Cristian nasil kavga cikardi diye bir arguman sunulursa hicbir inandiriciligi kalmaz, Cristian tek basina cikarmadi o kavgayi. Gecen sene Sami Yen'de takimlar isinirken Arda FB tribunune hareket cektigi icin kimse gidip suratina ana avrat sovup parmak sallamadi. O kavgada ortami geren birisi varsa ilk olarak Arda.
Gergin falan degiliz acikcasi, bazi insanlarin girdigi sekillere bakip egleniyoruz en fazla.
28 Ekim 2009 05:44
Burak Şahin Keita konusu hariç diğer konularda son derece haklı bence de ve sen PVH sen haksız ve sana, neyse..
Bu tarz adamların yorum yapmasını istemediğinize bende eminim, o yüzden eski tarzda devam ederseniz sevinirim.
c.
28 Ekim 2009 15:50
Orada bir video var kanıt olarak sunulur incelenir.Birine göre Galatasaraylılar atmıştır birine göre atmamıştır bunu belirleyecek kurumlar vardır.Bugün basın kuruluşları da bunu haber olarak yayınlamışlardır.
Murat Özaydınlı'nın açıklaması ile alakası yok çünkü görüntü var değerlendirilmesi gereken.Ayrıca o şişe nereden gelirse gelsin bence Keita'ya da değmemiştir.Pet bardak suyun o yükseklikten Keita'nın yüzüne gelip patlamama olasılığı yok.Bu yüzden bence de show yapıyor.
28 Ekim 2009 20:17
Bazen, kafalarımızın aynı çalıştığını düşünüyorum.
Akıl sağlığı yerinde olan insanlar şu maç hakkında başka yorumlar yapmazlar. Ama dediğim gibi, önemli olan akıl sağlığı. Aksi takdirde her şey mümkün.
Teşekkürler PVH. Canımsın.
28 Ekim 2009 20:43
ben de karakterli teknik direktor istiyorum. hazir cv de o kadar kuvvetliyken(!) mac sonrasi yaptigi aciklamanin arkasinda durup versin istifayi.gstv lerde agiz degistirmek yerine.
bir mac nelere kadirmis; once keita, hakan balta simdi de rijkard yalan oldu.
29 Ekim 2009 02:01
Puskas'tan ozur dilemem lazim, aethewulf detayli incelemeler sonucu suyun GS tribununden atildigini gosterdi bana. Ilk bakarken yanilmisim.
29 Ekim 2009 02:09
Yok ya ne özürü ben gördüğüm bir videoyu paylaştım sadece.Bence de Galatasaray tribünlerinden geldi ama hala Keita'ya çarpmadı diyorum ben.
30 Ekim 2009 16:57
sen gibiler bile blog açıyorsa oooo..Komedi yazılar yok aydına ceza yok mu aydın naptı ne cezası.K.kazım ve gökhan gönül boğazını sıkıyo oyuncuların geçen sene sabri bu yüzden 2 maç ceza aldı.Yok k.kazımın faulleri verilmemiş
ofsayttn gol atmışsın maçın başında bilica kırmızı kart görmemiş baroni emre belözoğlu ve gökhan gönül maç içerisinde sarı kart görmemiş ve o kadar pisliğe rağmen sadece carlosun sarı görmesiyle maç tamamlanmış ve şu konuya bak :)
Arda şurdan geçmeseydi o burdan yürümeseydi şu şöyle etmeseydi
10 yaşındaki çoçuk açmaz şu başlığı
30 Ekim 2009 18:13
Bir de maç başında neden Bilica kırmızı kart görmemiş diyenler var.
Şimdi futboldan kuraldan zerre anlamayan birinin diğer söylediklerine bakmaya da gerek yok bence.
30 Ekim 2009 18:51
Maç başlamadan önce bilica ve tokat adan baroni oyundan atılmalıydı onun yerine deniz ve selçuk şahin ilk 11 e yazılacaktı
30 Ekim 2009 20:58
"sen gibiler bile blog açıyorsa oooo" demis ama blog sayesinde cok acayip adamlari taniyoruz, boyle bir faydasi dokunuyor memlekete.
"aydına ceza yok mu aydın naptı ne cezası" demek, sonra Baroni tokat atti ceza almaliydi diyerek ucusa gecmek ve hatta butun camiasi gibi Arda'dan bahsetmemek... Cristian'a ancak cirkef diyorlar ama macin basindaki kavgadan kurula gitmeliydi diyen yok cunku biliyorlar ki Arda'ya ceza vermemek icin o da kurula gitmedi. Mactan once Baroni tokat falan da atmadi, oysa Arda alenen kufur etti ve parmak sallayarak tehdit etti. Gecen sene Emre bogaz kesip parmak salladigi icin ceza verenler Arda, Sergen emekli olunca futbolun yesil sahadaki Susurluk ayagi olacagi icin, ona dokunmuyor.
"10 yaşındaki çoçuk açmaz şu başlığı" demis. 10 yasindaki bir cocugun mantigina karsi arguman uretmek cok kolaydir, daha cocuk oldugu icin ezer gecersiniz, hakli oldugu bir sey kalmaz. Oysa yukarida 8 adet soru var, 1 tanesine bile evet ya da hayir diyeni duymadik. Oysa su yukaridaki Fabregas dahil, bu yaziya gelen ve onaylanmayan onca yorumla beraber tonla hakaret ve kufur duyduk. Sizin gibileri tanimak bizim icin bir seref, aynen devam...
31 Ekim 2009 19:31
yok Fabregas öyle de olmuyor.bu sefer de tutturamamışsın kuralı :)
3 Kasım 2009 17:32
Bir takım cevaplar.
1) tribün takımı çağırmış, arda da takımını toplayıp gidiyor. fenerbahçeli oyuncuların ısınma ritüellerini hiç bir şekilde engelledikleri yok.Şahsi fikrim, deplasman takımını deplasman tribününün önünde ısındırmazsan olacağı zaten bu. oyuncular tribünü alkışlayıp ısınmaya dönecekler. Dönerken Cristian Arda'yı itiyor, provoke eden arda oluyor.
2)Keita'ya su şişesi-pet bardak atıldı ,o da yüzünü sıyırdı. O yüzden tahrik oldu. su değmedi, orda şov yaptı düşüncen ise, suyu siz attınız diyen zihniyetle parallellik gösteriyor. Yeri gelmişken, saat 4 gibi girdim stada ve 8 saat boyunca bizim tribüne su satışı yapılmadı. Nedendir bilinmez, tuvaletlerin de suyunu kesmiş misafirperver Fenerbahçe yönetimi. Bu bi kenara,
tribünün her tarafı ağla örtülü,maytap atılmış geçmemiş ordan. ağlar yırtıldı hipotezi külliyen saçmalık, fener tribününe yakın yerden ağları direk eliyle yakmaya çalışıp başaramayan Galatasaraylılar oldu. Hepsi bi yana, Keita ordayken neden yardımcı hakeme su atılsın, eğer öyle bi imkan olsa zaten Fenerbahçeli oyuncular 2. yarıda korner kullanamazdı. Zaten ligtv de videolarıyla kanıtladı bu durumu, ben ne kasıyosam öff.Yani sonuç olarak keita'ya rakip tribünlerden pet bardak atıldı, 15 saniye boyunca sırtına binildi ve faul düdüğü bu 15 saniyenin sonunda geldi.Binsin bakalım birisi senin sırtına 15 saniye, bakalım sinirlenip yumruk atacak mısın. Bir de bunu lugano'nun dakika 90+'da, ortada hiçbişey yokken attığı kafayla bir tutanlar var, onlara ayrıca selam olsun.
3)Erman toroğlu net bi şekilde açıkladı maçın neden tatil edilmesi gerektiğini, maç öncesinde hakemin başı yarıldı ve kararlarını etkileyebilirdi bu durum. 2006 Denizli ve 2008 Galatasaray maçlarındaki tatil isteme sebebini de sen net bi şekilde açıklarsan sevinirim, açıklamazsan da canın sağolsun.
4)Hükmen galibiyeti kim istedi?
5)Hakem tartışması sabaha kadar sürer, Fenerbahçe'nin bizden daha iyi oynadığını inkar edecek değilim. Yine de bu, benim futbol görüşüme göre bir golün ofsayt, ikincinin yanlış penaltı kararı olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Onlar olmasa ne olurdu? Fenerbaçe net daha iyi oynuyordu ama sonucu kimse bilemez, bakınız tek kale oynayıp kaybettiğimiz 1-0 lık johnson'ın frikik golü attığı maç.
6)düz yolda yütürken biri seni iterse kavgayı sen mi o mu başlatmış olur? bilica çok net yumruk atmış, "bilica bile, normal karşılıyoruz" falan diyorsun hala. normal olan şey normal karşılanır zaten, tebrik ediyorum tutumundan ötürü.hakan balta'nın gol sevincine kızıyorsan ona yok artık diyorum, semih her golden sonra sus işareti yapıyor, maç oynamaması lazım o zaman.
7)yi ben iddia etmiyorum, bilemiycem.
3 Kasım 2009 21:09
1. Eylemin siddetini hic onemsememek bu macla ortaya cikti sanirim. Yani Cristian'in hareketine ceza verilir fakat 1 mac olur, o hareketi mac sirasinda yapsan faul bile calinmaz. Arda ise kufur edip hareket yapiyor, gecen seneden cezasini biliyoruz, Emre'ye verildi, 2 mac. Siz de biliyorsunuz ki Arda'ya ceza verilmemesi icin Cristian da disiplin kuruluna verilmedi.
2. Yuzune degmedi ise neden gozunu tutup yerde yatti? Daha once planlanan bir oyunun parcasi mi bu? Kimse kimsenin sirtina 15 saniye binmiyor, 2 saniye beline sarilarak faul yapmis, formadan cekmeyle, celme ile farksiz bir hareket. Kimseye yumruk atma ayricaligi vermez, zaten mac boyunca da Keita'ya kasti bir sey yapilmadi, ortam gerildigi icin yumruk attigi yalan. Emre de Lugano'nun ayagina basti kafayi yemeden once, ona da hosgoruyle bakalim o zaman.
3. 2006 ve 2008'de mac defalarca durdu, hakemler maci durdurup soyunma odasina gittiler, top hareket etmiyordu. Su olaya bak bakalim
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/2358092/Milan-derby-abandoned-after-flare-strikes-player.html
4. Sen istemiyorsan da isteyenler var, uzerine alinma o zaman.
5. Gol ofsayt, penalti yanlis, ama Lugano'ya hareket penalti mi degil mi? Soruda kacma.
6. Kavgayi kimin baslattigini gecelim o zaman, futbolda kavgaya karismak da ceza gerektirir. Arda neden ceza almiyor? Soru net. Guiza Diyarbakir'da rakip tribune onunde yumruk sikarak gol sevinci yasadi diye sari kart gordu, Balta ne gordu? Gormediyse ayricaligi ne? Sami Yen'deki macta Tumer kafasina koltuk atilinca donup tribunu alkisladi ve ceza aldi, onun farki neydi?
3 Kasım 2009 21:55
1.adam maç öncesi yapıyor hareketi, ben daha önce benzerini görmediğim için, kaç maç ceza verilir hakkında bişey söyleyemiyorum.emre'nin geçen sene yaptıkları 1 değil 5 değildi hatırlarsan, karşılaştırmadan önce koşulları göz önünde bulundurmuyosun hiç.
2.yüzünü sıyırdı derken kastım değmemesi değil, hani kurşun da sıyırıyor ya o hesap, tam isabet etmedi ama sıyırdı anlamında söyledim. 15 saniye abartı olmuş, kabul, ama hareketin en başı faul, çalmıyor düdüğü, çalmadıkça da ileri gidiyor carlos işte. yumruk atması doğru olan mıydı, kesinlikle değil, ama durduk yerde attığı fikrine karşı çıkıyorum ben. öncesinde ve olay esnasında tahrik var.
3-bu mantıkla pet şişenin keita'ya isabetinden sonra da maçın tatil olması gerektiğini söyleriz o zaman.
5- penaltı.fakat bu iş "onu vermedi bunu verdi buna say" a gidecekse, yıllardır verilmeyen penaltılarımızı isteyelim o zaman. en yakın tarih, deivid'in ümit karan'a hareketi, geçen seneki kornerde.samiyen'de miydi saraçoğlu'nda mıydı hatırlayamadım şu an.
6-Guiza direk rakip tribünün önünde yapmış bak ağzınla diyosun, Balta yumruğu yaptığında topunu almış santraya doğru koşuyodu, kimseye doğru değildi o hareket. Arda neden ceza almadı, cristian da almadı işte, demek ki cezalık bi durum yok cristian'ın olayında. ama kavgayı başlatan cristian, eğer karşılıklı ceza verilecekse onun daha fazla alması gerekir, bence.
ha, lugano emre aşık olayında şu videoyu verip susuyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=HDQVaBPUCwc