NETWORK - Televizyonu Kapatın!



"Beale: Edward George Rudy bugün öldü. Edward George Ruddy UBS'in Yönetim Kurulu Başkanı idi ve bugün saat 11 de kalp rahatsızlığı sebebiyle öldü! Acımız, kederimiz büyük! Çok büyük bir sorunun içindeyiz.

Yani? Kısa boylu, beyaz saçlı bir adam öldü. Bunun pirinç fiyatlarıyla ne alakası var? Biz niye kederlenelim?

Çünkü siz ve 62 milyon Amerikalı şu an beni dinliyor.

Çünkü %3'ten daha azınız kitap okuyor.

Çünkü %15'ten daha azınız gazete okuyor.

Çünkü bildiğiniz tek gerçek, bu ekrandan size ne gösteriliyorsa o!

Şu anda, bu ekranda gösterilenden başka hiçbir şey bilmeden yaşayan bütün bir jenerasyon var.

Bu ekran ayet, bu ekran ulaşılabilecek en son vahiy.

Bu ekran başkanlar, papalar, başbakanlar yaratabilir veya onları yerle bir edebilir.

Bu ekran, bu Allahsız dünyadaki en büyük güç!

Ve eğer yanlış ellere geçerse, hepimizin başı sağolsun. Bu yüzden Edward George Ruddy öldüğünde kederlenin.

Çünkü bu şirket artık CCA'in elinde. Frank Hackett adında yeni bir yönetim kurulu başkanı 20. katta, Ruddy'nin ofisinde oturuyor.

Ve eğer bu Allahsız dünyadaki en büyük 12. şirket, dünyanın en güçlü propaganda cihazını elinde tutuyorsa, kimbilir ne tipte bokları bu ekrandan gerçek diye üstünüze boşaltacaklar.

Öyleyse beni dinleyin. Beni dinelyin.

Televizyon gerçek değildir. Televizyon Allahın belası bir lunaparktır. Televizyon bir sirktir, karnavaldır, gezici bir akrobat takımıdır, hikaye anlatıcılar, dansözler, şarkıcılar, sirk delileri, aslan terbiyecileri ve futbol oyuncularıdır!

Biz sıkıntı öldürme işindeyiz.

Ve eğer gerçeği istiyorsanız, Tanrınıza gidin. Gurularınıza gidin. Kendinize dönün!

Herhangi bir gerçek varsa onu bulabileceğiniz tek yer oralar!

Ancak bizden, bizden asla gerçeği duyamayacaksınız. Biz sadece duymak istediklerinizi fısıldayacağız. Cehennem gibi yalan söyleriz. Biz size Kojak'ın her zaman katili bulacağını ve Archie Bunker evinde kimsenin kanser olmayacağını söyleyeceğiz. Kahramanın başı ne kadar belada olursa olsun hiç merak etmeyin. Sadece saatinize bakın. Mutlaka kazanacak. Ne bok isterseniz size onu söyleyeceğiz.

İlüzyonlar yaratıyoruz ve hiçbiri doğru değil.

Ancak siz orada oturuyorsunuz. Her gün. Her gece. Bütün yaşlarda, renklerde, her tarafta.

Sizin bildiğiniz tek şey biziz.

Sizin kafanıza attığımız ilüzyonlara inanmaya başlıyorsunuz. Ekranın gerçek ve kendi hayatınızın yalan olduğunu sanıyorsunuz. Ekran size ne derse onu yapıyorsunuz. Ekrandaki gibi giyiniyor, yemek yiyor, çocuklarınızı yetiştiriyor, hatta ekrandaki gibi düşünüyorsunuz!

Bu toplu delilik, hepiniz manyaksınız.

Allah aşkına, gerçek olan sizsiniz. İlüzyon olan biziz!

Televizyonunuzu kapatın! Şimdi! Şimdi! Şimdi kapatın ve çıkın! Şimdi benim konuşmamın hemen ortasında, cümlem bitmeden!"

Network - http://www.imdb.com/title/tt0074958/



4 comments:

  1. birsela dedi ki...

    Cocuklugumda evimize Cumhuriyet'ten Tercuman'a, Akbaba'ya, Ses'e, Hayat'a kadar tum gazete ve mecmualar girerdi. Bekar amcalarim vardi evde; Tommiks, Teksas, Kaptan Swing, Tom Branks :) Ben epey kucukken gazeteden de korkardim, tipki radyodaki 13.00 ajansindan o duut...duuut sesinden korktugum gibi. Savas, karartma haberleri falan coktu hatirladigim kadariyla.

    Okulla birlikte haftada 1-2 kitap okumaya basladim. Yillarca en dar zamanlarda dahi kitap okumayi ihmal etmedim. Yazar okudum, konu okudum, yayinevi okudum ama hep okudum. Gazetesiz ev bana bos, anlamsiz gelirdi. Gazete alinmayan evler sasirticiydi.

    Simdi yegenlerim var, ellerine gazete almiyorlar. Kitap okusunlar diye olmadik sistemler deniyorum. Oyunlar yapiyorum biri haric basarili degilim ve uzuluyorum. Evet suclu TV'ler ve onun yan urunleri. Gozboyuyorlar, vakit caliyorlar. Hayalgucunu kullanmayi bilmeyen cocuklar yetisiyor.En cok uzuldugumse kandi fikirlerini olusturmaktan cok tablet halinde verilecekleri alma ihtimalleri.
    Tabi maclar ve haber disinda TV acmamaya calismakla birlikte, benim bile uzak kalmayi basarabildigimi soylemek zor.

  2. (Süper)Cem dedi ki...

    Bakırköylü güzide death metal grubumuz UÇK Grind şöyle demiştir;
    "Kill your television and crash the radio
    Burn all the magazines
    Fuck off the world around you!!
    World of misery life is hysteria
    Media tries to hide this reality...
    Who cares about your lies, who gives a fuck
    We are unmediatic children from the underground!!!
    Kill your television...
    Kill... kill... kill... kill..."

    Gazete okumam, haber izlemem, radyolardan uzak dururum. Tamamiyle asosyal ya da dünyadan bihabermiş gibi görünse de, aslında bu şekilde "gerçeklere" daha çabuk ulaşılabiliyor. Manipülasyondan beyni dönmüş gazetelerin ve televizyon programlarının para uğruna yaptıkları sipariş haberleri izlemektense dünyadan bihaber görünmeyi tercih ederim gerçi.

    Şirkete Zaman gazetesi geliyor her gün. Şaka gibi. Bir tezim vardır; bir haberin yalan ya da hükümetin manipülasyonu olduğunu anlamak için Zaman gazetesinin manşetlerine bakmanız yeterlidir. Zaman gazetesi ne zaman koca puntolarla bir başlık atsa, o ya yalandır ya da hükümet çıkarlarını gözeten bir beyin yıkama organizasyonudur. Her gün başlıklarına bakıp gülüyorum. Bu süreçte pek adı çıkmadı ama ilk elden manipülasyonun yayıldığı gazetedir kanımca.

    Her neyse. Medyanın hükümete ve yukarıdaki videoda yırtınan abinin bahsettiği çıkarlara hizmet etmeyen yayın organı yok gibi. Yani bu süreçte "ya ama çok merak ettim, olsun, yine de ucundan bir bakayım şu gazetenin" ya da "bakalım bu serhat ulueren ahlaksızı bu akşam neler zırvalayacak, nefret ediyorum bu adamdan ama dayanamıyorum izlemeliyim bu nefreti arttırmak için" gibi saçma monologları bırakıp, tamamiyle sırt çevirmeliyiz bu insanlara, bu kanallara ve bu zihniyete.

    Medya her zaman tetikçidir. Bu hiç bir zaman değişmedi. Paraya ve güce tapanlar imparatorlukları son bulmadıkça değişmeyecek. Şu adı çok anılan Baransu ve Kütahyalı denen tetikçilerin seslerini bile duymamış olmak en azından sinir sistemimin sağlığı açısından iyi geliyor.

  3. Dr Hasan Batuk dedi ki...

    noam chomsky: Media Control... Tavsiye ederim.

  4. roland deschain of gilead dedi ki...

    i am mad as hell, and i can't take it anymore!

Yorum Gönder