Gidişatın Özeti



İBB maçında yenilen ilk golle ilgili bir tespit yapacaktım fakat maçın görüntüsünü bulamamıştım, şimdi aklıma geldi. Gol üzerine yeni bir yazı yazacaktım ondan da vazgeçtim, 27 Temmuz'da yazdığım yazıdan alıntı yapıyorum

Geçen sene rakip forvetlerin adını "kaleciyle karşı karşıya" söz öbeğinin yanında cümle oluştururken sıklıkla duyduk. Bunun üç sebebi vardı, defansın göbeğinin yavaş oyunculardan oluşması, sol bekin genelde biraz arkada kalması ve orta saha oyuncularının rakibi rahatsız etmeyen ve rakibe istediği şekilde ilerleme ve pas verme fırsatı veren oyunculardan oluşması. Gördüğümüz kadarıyla bu sene defansın göbeğinde yine yavaş oyuncular olacak ve sol bekimiz bir yaş daha yaşlanmış Carlos olacak. Bu durumda orta saha oyuncularının (kanatlar da dahil) rakip hücumdayken rakibi önden, yakın savunan, hemen geçilmeyecek ve birbirlerinin kademesine girecek oyuncular olması gerekiyor. Bunları yapmaları için de 90 dakika enerjileri tükenmeden koşmaları, tüm takım arkadaşlarından ve rakipten daha fazla yorulmaları gerekiyor. Bu orta saha baskısı sadece savunmamız yavaş olduğu için değil Bilica sık sık oyun kurucu orta saha gibi ileri çıktığı için de şart. Yavaş ve eksik defansın sürprizlerle karşılaşmaması için bu şekilde canlı bir orta saha gerekiyor ve yeni aldığımız Cristian'ın özellikleri bu sene çok belirleyici olacak.
Şimdi de lafı uzatmadan özetliyorum: İlk 8 hafta ortaya çıkmayan Fenerbahçe'nin zaafları ortaya çıkmaya başladı, sezon başından da bunları görmek mümkündü fakat o ilk 8 hafta bizi yanılttı.


2 comments:

  1. birkan dedi ki...

    İBB'li oyuncu pası atmadan evvel sürekli koşuyor bir sene evvelin gözde defans oyuncusu..
    Tam pasın atılacağı anda duruyor ki kontrpiyede kalsın ve o pas rakip futbolcuya gitsin.
    Memelekette futbol izleyenler de meğer saatli bomba olduğu yorumunu yapsın.Memleketimin pratik zekası şıp diye çözüyor olayı.
    Ben meczubum, saatli bomba diyenlerse normal.

  2. linguisticsfc dedi ki...

    hayır o pozisyonda wederson golu atan adamı kovalarken niye duruyor aniden, duruyor birden, git rahatsız et adamı ne çabuk pes ediyorsun, gidip kovalasa bu kadar rahat kalmayacaktı.

Yorum Gönder