Bir Almana Duygusal Yaklaşmak


Daum Hocam

"Bir Almana duygusal yaklaşmak ne kadar rasyonel olur o da merak konusu" (13 Mart 2010 - Lig TV'nin Melihlerinden bir tanesi). Almanya'ya gittiğimde ilk gördüğüm manzara havalimanının bir kapısında bekleyip kapıdan geçen sarışın Almanlara Türkçe laf atan ve söyleneni anlamayınca geri dönüp bakan kurbanlara bakarak ahahaha diye gülen üç adet bıyıklı abiydi. O zaman biraz kızmıştım fakat Melih (galiba Şendil olanı?) bugün bizi aydınlattı "Bir Almana ne kadar duygusal yaklaşılabilir ki?"

Rakibimizin hocası da Almandı gerçi, yerinde zıp zıp zıplıyordu, yine temkinli olmakta fayda var, duygusal yaklaşmamak gerek Almanlara. Şimdi ben de duygusal yaklaşmak istemiyorum fakat sayın Daum bu sene beni hayal kırıklığına uğrattı. Hayal kırıklığına uğramak içinde duygusallık barındırıyor, yerine başka bir kalıp aradım fakat bulamıyorum, bay Daum kusura bakmasın kendisine duygusal yaklaşacağım, Almanlığına aldırmadan.

Tranfer yapılmaması, sakatların çok olması, bazı oyuncuların istenilen düzeyde oynayamaması hep bahane fakat elinde çok daha kısıtlı bir kadro varken bu takıma ilham veren ve yoktan şampiyonluk yaratan bir hocanın çaresizce kulübede oturmasına kızmıyor, hüzünlü gözlerle bakıyorum. Yine duygusal yaklaştım, pek rasyonel olmadığım ortada, zaten hâlâ maç yazısı yazan her Fenerbahçelinin rasyonelliği pek kısa olmayan bir süre önce çöpe attığını iddia ederim, çok net ederim hiç karşı çıkan olmaz bile.

Şimdi o orta sahadaki verimsizlik mesela. Rahatsız etmiyor mu hocam seni? Cristian her geçen hafta oyun içinde daha da kaybolan bir oyuncu. Gençlerbirliği de öyle orta sahaya hükmediyor falan değil. İzlemişler Fenerbahçe'nin mıymıymıy paslaşmasını, Fenerbahçe orta çizgi civarında sağdan sola, soldan sağa verirken elbet kaybediyor, alır gideriz demişler. Baskı da yaptıkları yok. Böyle olunca orta saha ikilisi Cristian-Emre değil de Emre-Özer olsa, Emre-Topuz olsa, bir de onu denesek mesela? Cristian sakatlanınca mesela yerine Deniz alınmasa? Özer oraya girse, ya da sol tekeri patlamış araba gibi ortaya çeken Topuz istediği yerde cirit atsa da sağa Özer alınsa nasıl olurdu? Alex yokken anlıyoruz tabii belki daha sağlam adamlar basan bir orta saha olsun deniyor da, şu maçta Deniz miydi maçı çevirecek adam mesela?

Yoksa her hafta ikişer gol yiyorduk, boşver verimli orta sahayı, gol yemeyelim mi diyorsun hocam? Şimdi ilk devredeki o Kasımpaşa maçında yaptığını hiç anlamamıştım hocam. Hâlâ toparlanamadın ama sen? Ne olacak hocam bu hâl? Ben şimdi bütün suçu sana ihale ediyormuş gibi oldum, öyle değil hocam. Senden çok daha suçlu adamlar oturuyor kulübün tepesinde. Yalnız hakikaten sana güvenen çok adam vardı, bir tanesi de bendim. Hayal kırıklığına uğradık hocam, sen daha başka bir hocaydın. Şimdi böyle rakı masasında karşına oturmuş dertleşiyorum gibi oldu Daum hocam, "ben Almanım bana böyle duygusal yaklaşma" dersen boynum kıldan ince. Almana saygımız sonsuz hocam, Almana saygıda kusur etmeyiz. Canın sağolsun hocam.


3 comments:

  1. Ortega dedi ki...

    Duygusal yaklaşmak gibi olacak ama Deniz'in yerine ben de oraya Özer'in alınmasını bekledim. Duygusal yaklaşım...Özer'in orada da oynayabileceğine güveniyordum zira.

  2. Sekhranikos dedi ki...

    ya bizi daha evvel yöneten daum bu daum değidi ya bu daum o daum değil. -saçma oldu, olsun- sahte nielsen almıştık zamanın birinde sahte bir daummu aldık? daum takımı bu şekilde oynamaz, dengesiz oynar, herhafta başka kadro çıkar, çok gol yer, ayarı olmaz vs vs vs ama bu şekilde istikrarlı bir şekilde kötü olmaz, sıradan olmaz. tuhaflık var canlar. kulübe yakın kaynak bulalım, öğrenelim bişiler yapalım.

  3. husnupol dedi ki...

    Duygusal olacak ama..Sene basında diyordum ki bu aragonesin adamı sinir eden tek düze hicbir farklılık yaratmayan 1. dakikada neyse 90. dakikada da onu oynayan takımın bu sene bu futbolu oynamayacagını dusunuyordum..Hatırlıyordum Nurullah saglamın Hoojdonk bize frikikten gol atarsa sapka cıkartırım sozlerını ve antep kalecisi omerin butun cırkeflıklerıne , zaman gecırmelerıne ragmen 70 den sonra golu atacagımızı ınanmamı..Hoojdonk un da frıkıkten gol attıgını..Takımın 9 kısı hucumda oldugunu da..Her topu kapıp hızlı cıktıklarında bır sekılde gol yemeyıp tekrar saldırdıgımızı..Dıyordum 65 e kadar adam degıstırmez ama sonra oyle bır degıstırırki insan macı oturarak ızleyemez o saatten sonra..Hoojdonk un yanına rebrovlar tuncaylar serhatlar hatta bek petkovların ceza sahasında oldugu zamanlardan, tamamen duygusalsızlık içindeki zamanlara..Sucu yine atıcan yönetime, aykuta..Devre arası kanat istedim libero istedim forvet baktılar onda da ala ala bitmis gökhanı aldılar diyeceksin almanyadaki evinde türkiyeden gelmiş gazetecilere..Haklısın hocam belki..Belki degil 100 de 100 haklısındırda..Fakat hocam bisey yap..Sacma olsun mantıksız olsun ama Deniz Barış olmasın hocam..O zaman bizde duygusal yaklasırız hocam..Sen Fenerbahceyi hic tanımamısın, basındakilerle sene sonunda GÜLE GÜLE deriz hocam..

Yorum Gönder