Beni yak, kendini yak, Mamadou Niang!*



Gençlerbirliği maçından sonra epigraf niyetine sizi erken öten horozun akıbetinden haberi olmayan Mehmet Demirkol'un 27 Ağustos tarihli yazısına bağlamak istiyorum:

"Fenerbahçe futbol takımı ise fizik olarak yetersizin de gerisinde... Organizasyon açısından ise 30 yıl geride."

Ulusal basında yazı yazan bir insan, erken öten horozun akıbetinden haberdar olmalı; ama biz Fenerli olduğumuz için böyle bir yükümlülüğümüz yok. Şu halde, muhteşem transferleriyle ligin tozunu atan Beşiktaş ile "organizasyon açısından 30 yıl geride olan" Fenerbahçe'nin puan durumundaki vaziyetlerine bakalım:

4. Fenerbahçe 13 (Avr: 10)
5. Beşiktaş 13 (Avr: 6)

O zaman hep beraber erken ötelim:

Beni yak
Kendini yak
Mamadou Niaaaaaaang

* Başlık bana ait değil. Televizyondan duyulmadı ama ilk kez Kasımpaşa maçında Fenerbahçe taraftarı tarafından terennüm edildiği söyleniyor.


7 comments:

  1. PVH dedi ki...

    Rehavet, sayin Demirkol'un soylediginin arkasinda ne olursa olsun durma huyu da var biliyorsun. Bu sezon Fenerbahce ligi 30 puan onde bitirse de bir sekilde organizasyon acisindan 30 sene geride oldugumuzu kanitlayacaktir.

  2. Sekhranikos dedi ki...

    Burası TC bu gün söyle yarının koy .ötüne. ne önemi var kim ne hatırlayacak?

    Senin gibi bir kaç kıl çıkıpta takip etmeseniz her şey daha güzel olucak ama kıllık yapıyosunuz ortalığı bulandırıyosunuz. Salın gitsin efenim.

  3. Sıradanbirblog dedi ki...

    Bende kılım. Bu değerli yazarımızın yorum diye yaptığı gevelemeleri televizyondan dinledim. Ama asla okumadım. Çünkü tam spor yazarı olarak Osman Tanburacı, Ömer Çavuşoğlu ve türevlerinden kurtuldum derken. Kendisine çaptım. Ve çıtayı yerin dibine indirmede bir sürü de yardımcısı var. Böyle olumsuz şeyleri buraya yazmaktan bile sıkılıyorum. Ama Ntv Sergen'lerden kurtulmalı.
    Sergen'ler kim mi. Bu seviyede yorum yapanların, desteksiz atanların tümü. En çok kullandıkları argüman şudur. Böyle topçu bankasya da 80 tane var. Sizin gibi yorumcu çok yok abi. Mahalle kahvenesinde bile yok.

  4. admin dedi ki...

    Rehavet sana katılmıyorum. Mehmet Demirkol orda bir genellemeden bahsetmiyor, takımımızın çok kötü gittiği dönemlerdeki futboldan bahsediyor. Ben katılıyorum. Hakikaten de hazırlık maçlarında, Young Boys ve ligdeki Kayseri maçlarında çok çok kötüydük. 27 Ağustos'ta yazılan ve yalnızca "bir" maçın analizinin yapıldığı yazıya gönderme olarak 4 Eylül'deki puan tablosunu göstermen biraz garip değil mi?

    Fenerbahçe o zaman hakikaten de her açıdan çok kötüydü çünkü.

  5. emir.z dedi ki...

    başlık güzel... bu tezahüratın videosunu da gördüm. iyi bir buluş ama neden devamını bestelememişler anlamadım. mesela şöyle bir şey olabilirdi;

    beni yak kendini yak mamadou niang
    tek bir golün yeter ben hazırım bak
    ister kartala ister cimboma
    sen gol attığında aşk o zaman aşk

    demirkol'a gelince... hataları sabit, doğru. ancak onun gösterdiği sabırsızlığı ve genellemeci tavrı biz de ona karşı göstermemeliyiz. demirkol'un gayet isabetli yorumları da var. görmezlikten gelmeyelim. ayrıca alanıyla ilgili araştırma yaptığı, işine asıldığı belli. hem analitik yönü de hiç fena değil.
    gelelim eksilerine... üslubu sorunlu çünkü tahammülü zayıf. karşısında konuşanları tersliyor ve bunu makul bir dürüstlük zannediyor iç dünyasında. halbuki her insana karşı saygılı bir mesafeyi korumak en önemli iletişim bilgisidir. her şeyi biz bilemeyiz.
    demirkol'un ikici hatası sabırsızlığı ve bu biraz da içinde yaşadığı toplumdan ona sirayet ediyor. yani bizlerden.. bizim toplumumuz hareketli ve sabırsızdır. bu hem tarih içindeki gücüdür, hem de güçsüzlüğü... yıllarca provokasyonlara açık bir toplum olmamız kanaatimce bundan. ancak zamanla bu sorunu aşmayı başarıp güçlenmemiz de bu sabırsız aktifliğimizden.. şaşırtıcı bir şey...
    demirkol'un özünde kötü biri gibi anlatılması doğru değil, zamanla hatalarıyla yüzleşecektir. hatta şu an bile bu yazılanları okuyup kendini sıgaya çektiğine eminim.
    ancak, heyhaaat, şu benlik denilen ne derin ve ne çıkılmaz bir çukurdur. hele ki kibrimiz üstümüze çullandığında... hepimiz sabırsızlığımızla, kibrimizle yüzleşmeliyiz, tabii sayın demirkol'da...

  6. Ortega dedi ki...

    Mehmet Demirkol'un bazı eleştirilerine katılmakla birlikte, bu sene Fenerbahçe futbol takımını eleştiridiği konularda, diğer takımları es geçtiğini fark ettim. Aynı hataları yapan Galatasaray defansına konuşmazken, Fenerbahçe'yi yerden yere vuruyor. Beşiktaş'ın da Fenerbahçe'yle benzer olan sorununu es geçiyor vs.

    Daha bir ilgiyle takip ediyorum bu aralar kendisini.

  7. aydın dedi ki...

    Uğur Meleke olup hakkının verilmemesi yerine böyle davranıp en çok tercih edilen futbol yazarı oluyor.Oysa ki müthiş bir birikimi var.
    Ferrari - G.Zan mevzusunda bilinçli olarak abarttı ama samimi değildi.
    ''Ben Trt'ye çıkıyorum, memleket cahil-cühela kaynıyor, demek istediğimi ancak absürt örneklerle pekiştirirsem anlatabilirim'' düşüncesinde.Ne yazık ki bu düşüncesinde de haklı çünkü burası Türkiye.Tekrar soralım, Uğur Meleke'ye televizyon ekranlarında ne kadar sıklıkla rastlıyorsunuz?
    Ortega'nın değindiği meseleye gelince, o epey teferruatlı konu.Bu ülkenin futbolunu internetteki fanatik gençler yönlendirir, hedef kitle oldukları ve daima (sadece) futbolla haşır neşir kalmaları istendiği için her talepleri yerine getirilir.Bunların anti Fener hissiyatları anında realiteye çevrilir, sağolsun Aziz de üzerine düşen rolü oynayınca ortaya şimdiki manzaralar çıkar.
    Demirkol da onca takla atadursun, fanatik gençlerin gözünde yine ve hala ''pis Fenerli'', çalıştığı televizyon kanalı da ''Fenerli medya''dır.
    O yine de Beşiktaş güzellemelerine devam etsin, Fenerbahçe'ye de abalı muamelesi yapsın.Yakışır.

Yorum Gönder