Bir Takım Düşüncelerim.



Adriana Lima futbol topunu tutuyor. Kaynak: Google

Manisaspor maçını izledim ve bir takım düşüncelerim var. Bunları da buradan paylaşmak istiyorum. Bence futbol çok önemli bir konudur bunu en güzel Adriana Lima'nın futbol topuyla çektirdiği resimden anlayabiliriz çünkü kadın koca model olmuş o kadar meşhur, futbol topuyla resim çektiriyorsa herhalde bu futbolun önemindendir. Bu resmi özellikle paylaştım çünkü bütün dünya için futbolun önemini en güzel şekilde bence gösteriyor. Neden futbol topu tutmuş? Çünkü insanlar seviyor futbolu işte o da bir empati kurmak istemiş. Bence çok güzel bir resim olmuş. Birinci düşüncem bu.

İkinci düşünceme gelince.

Burada artık ikinci düşünceme geldik. Manisaspor maçını izledim. Bence Manisaspor fena bir takım değil. Daha iyi olabilirler. Manisa Kurtuluş Savaşı açısından çok önemli bir şehrimizdir. Bugünlerde daha da önemi artmaktadır çünkü Manisa'da halkımızın yüreği yangın yeri. Hayır demek isteyenlerle Evet demek isteyenler büyük yarış içinde. Bakalım ne olacak? Manisa'da sanayimiz de gelişmiştir ve Manisalılar vatanlarına milletlerine bağlı çok milliyetçi insanlardır. Aynı zamanda Manisamızda Jandarma Komando Eğitim Alayı da bulunmaktadır. Bütün bunları düşününce Manisamızın ne kadar önemli olduğu da görülür. Çünkü Jandarma Komando var ya adamı oyar yani. Can dayanmaz o eğitime. İşte bu şartlar altında baktığımız zaman Manisa daha iyi olabilirdi. Eski günlerini arıyor bence. Eskiden daha iyiydi Manisa. Bugünlerde futbol kalitesi biraz düşmüş. O yüzden bence Fenerbahçe iyiydi de 4 gol attı diyemeyiz. Manisa kendine yakışanı yapsa öttürürdü Fenerimizi ama yapamadı ne yazık ki, çünkü kötüydü demek daha doğru olur. Dolayısıyla Aykut hocaya daha zaman verelim. Öttürecek takım çıkınca eleştirmemiz daha güzel olur.

Üçüncü düşüncem Fenerbahçe hakkındadır.


Futbolda dikkatsiz olursak başımıza kötü şeyler gelebilir


Fenerbahçe bugün çok güzel oynamadı. Bence Fenerbahçe eski günlerini arıyor. Çünkü eskiden Fenerbahçe çok güzel oynardı bugün o kadar oynamadı. Gene fena değildi ama o kadar değil. Neden o kadar oynamadı?

1- Bence takımda en önemli sorun Alex. Çünkü diğer takımın kalanı müthiş bence. Süper adamlar var. Ama kaç zamandır sorun Alex ve kimse buna müdahale etmiyor. Halbuki takımın kaç sezondur müthiş kanatları vardı ve harika alan açıp müthiş ortalar yapıyorlardı. Süper bir forvetimiz de vardı neden böyle diyorum? Çünkü bence Semih senede 60 gol atabilir. Mesela son dakikada süper goller atıyor. Yani bir düşün maçın son 20 dakikasında girip 1 gol atabiliyorsa 90 dakika oynatsan o zaman her maç 4 gol atar. 34 Maç oynatsan 136 gol eder. Hadi yarısını at. O zaman en az 68 gol atması lazım. 8 de direkten dönse 60 gol atar senede. O zaman takımda nasıl forvet sorunu olabilir ki? Ben bunu anlamıyorum. Başka söze gerek yok.

2- Takımımızın orta sahası da mükemmeldir. Çünkü Aurelio'yu gönderince daha bir mükemmel oldu bu sayede Selçuk oynayabildi ve Selçuk hep Gassaraya gol atar. Her maç Gassaraya oynadığı gibi oynasa 34 golle ligi bitirebilir. Hadi yarısını at. 17 gol atsın? Az mı? O zaman ortasahada da problem yok.

3- Defansımız müthiştir. Bence harika sol bekimiz var. Santosu Juventus istiyor. Daha ne olsun? Juventus kötü takım mı? Kötü oyuncu alır mı? Almaz demek ki santos iyi. Gökhan Gönül tipi bir oyuncu bence Barcelona'da rahat oynar. Lugano zaten Dünya Kupasında final oynamış tipte bir oyuncu. Bilica da iyi bir oyuncu çünkü brezilyalı tekniğine sahip. Rio plajlarında yetişmiş bir insan. Bileğine çok hakim. O zaman sorun da bir tek Alex kalır.

Neden Sorun Alex'tir?

Bunları sıralayabiliriz.

1- Çünkü koşmuyor. Halbuki en azından 100 metreyi 9.8 saniyede koşması lazım. Hadi 2 katı geç koşsun 18 saniye eder. 18 saniyede hep koşsa kimse ona yetişemez. Demek ki koşmuyor.

2- Pres yapmıyor. Alex önde pres yapmıyor, orta sahada da pres yapmıyor, hiç pres yapmıyor. Halbuki Appiah süper presler yapardı. Bence Alex orta sahada Appiah gibi, kanatlarda Messi gibi, Forvette de Forlan gibi oynasa o zaman formasının hakkını verirdi. Halbuki yapamıyor. Bu tip futbolcunun artık modern futbolda yeri yok. Her sezon 25 gol atıp 50 asist yapabilir ama istatistikler mini etek gibidir. Görmek istediğimiz yerleri kapatır. Bu sözü hiç anlamadım ama PVH yaz dedi ondan yazıyorum.

3- Alex defanstan top çıkarmıyor. Baresi süperdi mesela. O süper toplar çıkartırdı defanstan ve taaa nerelere ne paslar verirdi. Halbuki Alex defansın göbeğinde top alıp çıkarmıyor bir de golü de kurtarmıyor. Bizim halı sahada bir arkadaşımız var şimdi adı da Mehmet. O mesela orta sahada oynar ama hemen defansın göbeğine gelip topa da müdahale eder. Bir kere çizgiden gol çıkardı. Modern futbolda bu tipte oyuncular lazım.

4- Alex'in hiç kaleye geçtiğini görmedim. Çünkü maçta bazen gol yiyoruz. Gene kaleci Volkan oluyor. Hiç kaleden çıkmıyor. Halbuki gol yedikçe kaleci değilse belki Volkan süper şeyler yapacak? Onu niye kimse düşünmüyor? Alex bencilce hep ilerde takılsın. Oh. Ne güzel memleket. Elin yabancısı gitsin sahanın en güzel yerinde kafasına göre takılsın, golleri atıp alkışı alsın benim TÜRK çocuğum, aslanım kalelerde sürünsün, gol yiyince yuhlansın. Ne hallere düştük :(

5- Alex topla koşu yapıp fiyuv fiyuv diye adam geçip goller atmıyor. Kaptansa atacak. Kaptansa 5 kişiyi çalımlayıp gerekirse maçı kurtaracak. KAPTANSA yapacak bunları. Bütün kaptanlar bunu yapar. Mesela burada bir örnek vereyim: Titanik. Filmini hepimiz izlemişizdir. Gemiyi kim en son terketti? Kaptan terketti. Neden? Çünkü hep gemisini kurtarmaya çalıştı. Alex de böyle yapmalı. Kurtarmıyor. (PVH bunu da yaz dedi: Denizli ve Trabzon maçları 1-1 bitmiş çünkü Alex pres yapmamış. Evet. Çünkü gemisini kurtarmaya çalışmadı.) Halbuki iyi kaptan dalgalı denizde belli olur. İyi kaptan değil Alex.

6- Şu yukarıdakini yazarken aklıma gelen düşünce. Kaptan dediğin gemide evlendiriyor ya hani? Hani mesela sen evlenememişin ama bir anda gemide bir kızı çok seviyorsun ve o da seni seviyor ya, o zaman hani evlenme teklif ediyorsun ve çok güzel oluyor. İşte mesela Alex kimseyi evlendirmedi. Neden? Kaptan değil çünkü. Kimse evlendirmeye Alex'e gitmiyor, ben hiç duymadım. O zaman kaptanlık yapmasın? Titanik kaptanı evlendiriyor da Fenerbahçe kaptanı niye evlendiremiyor? Kimse Titanik kaptanı kadar Fenerbahçe kaptanına saygı göstermiyor mu? Benim kaptanım bu saygıyı insanlarda uyandıracak!


Futbolda kadro derinliği çok önemlidir. Kaynak: Google


Son Düşüncemi ifade etmek istiyorum.

Bence Alex de yedek kalabilir. Çünkü Alex'in yedek kalması da lazım. Alex yedek olursa her sorun çözülebilir bu sayede. Çünkü Alex transfer politikasını yanlış belirliyor, kadro derinliği yaratmıyor, kötü oyunculara yüksek meblağlar verip Fenerbahçe'nin parasını çarçur ediyor, takımın iyi oyuncularını gönderip yerlerine o kalitede olmayan oyuncular alıyor, maçlarda kanattan bindirme yapmıyor, orta sahada pres yapmıyor, defanstan top çıkarmıyor, sevenleri birleştirmiyor, dertli gönüllere girmiyor. Yedek kalsa hep bunlar hallolur o zaman da taraftar takımını çok sever.

Düşüncelerim bunlardır. Teşekkür ederim.



10 comments:

  1. medgallis dedi ki...

    düşüncelerinize ben de katılıyorum.

  2. PVH dedi ki...

    Mesela bazen rakip kaleci kornerde ileri cikabiliyor, Alex ona bile markaj yapmiyor. Dunyada markaj yapmayan oyuncu mu kaldi ya? Avrupa'da tek tuk. Bu da benim dusuncemdi. Tesekkurler.

  3. aethewulf dedi ki...

    çok güzel düşünmüşün kardeşim. anlayana.... ... .. .

  4. Sekhranikos dedi ki...

    alexe biraz fazla yüklenmiş olsanız da katılmamak elde değil.

    Ayrıca bir yanlışınızı buldum. çünkü ben dikkatli bir okurum. Titanik gemidir fenerbahçe ise takım. yanlış olmuş bence bu eleştiriniz aethewulf bey. Eleştirmiş olmak için eleştirmeyelim.

  5. Rehavet dedi ki...

    paylaşımın için teşekkürler dostum. yazı çok güzel olmuş.

    alex pres yapmadığı gibi pres yapana da engel oluyor. ben kaç kere emre'ye selçuk'a falan engel olduğunu, 'bırakın lan ne pres yapıcaz, çağdaş futbol oynamıyoz ki biz' dediğini gördüm.

    çağdaş futbolda zaten alex gibi oyuncu da kalmadı. sanırım pres yapmadığı için. bir de fark ettim ben, çok koşmuyo alex. çağdaş futbolda koşmak şart bence. çağdaş orta saha oyuncusu hep koşmalı, ceylan gibi sağa sola seyirtmeli bence. bir de alex fazla gülmüyo. çağdağ orta saha oyuncusu yeri geldiğinde kıs kıs, yeri geldiğinde de köhür köhür gülmeli bence. bak mesela lampard'a, ne kadar güleç yüzlü çocuk.

    tekrar teşekkürler dostum, bence bu yazdıklarını yönetim kurulumuza ve başkanımıza da iletmelisin.

  6. Adsız dedi ki...

    Alex tartışması kabak tadı veriyor !

  7. Cengiz dedi ki...

    alex gibi bir oyuncu varsa onbire önce o yazılmalıdır fakat şu da bir gerçek ki sezon sonunda sözleşmesi bitecek ve 34 yaşında olacak olması ister istemez geleceğe dönük bir planlamanın ve yarın alex haydi eyvallah demeden önce alexsiz bir oyun anlayışının da takımın opsiyonlarından biri haline getirilmesinin gerekliliğini ortaya koymakta. belli ki aykut hoca da bu niyetle zaman zaman alexsiz kadroları sahaya sürecektir. bana kalırsa alex ile ilgili tartışmanın odağı onun aktif futbol hayatını noktaladıktan sonraki planları ile ilgili olmalıdır. oynadığı 6 yıl boyunca alexin özellikle şans verilen genç ve gelecek vaat eden oyunculara hem de hiçbir zorunluluğu olmamasına rağmen (adam sonuçta brezilyalı bir türk futbolcu yetişmesini neden umursasın diyebiliriz) yaptığı katkıları göz ardı edemeyiz. dolayısıyla fenerbahçenin futbol akademisinde özellikle bizim altyapılardaki en büyük eksiklik olan futbol aklını ve porfesyonelliği genç yeteneklere aktarabileceğini ve bu anlamda da kenidsinden istifade edilmesi gerektiğini düşünüyorum.

  8. sayerlack dedi ki...

    Manisa Batı kışlada (1998)acemi askerliğini yapmış biri olarak...
    Manisa olsa bir liman, bende bir gemi bir daha gidersem ... beni.

  9. Ortega dedi ki...

    Benim memleket Manisa. Yazıyı okurken bu yüzden çok duygulandım.

  10. aspayze dedi ki...

    Çok eğitici bir yazı olmuş. Görseller zenginlik katmış, bir iki grafik ilave edilmesi katkı sağlayabilirdi.

Yorum Gönder