Hayal Kırıklığı


Topuz

Sezon daha bitmedi fakat bu sezonun hayal kırıklığı Güiza'yı bile bu konuda sollayan Mehmet Topuz oldu. Ligde 2007-2008 sezonunda 9 gol, 9 asistle; 2008-2009'da 9 gol, 4 asistle oynayan Mehmet Topuz'un Fenerbahçe karnesi 30. haftaya kadar şöyle: 24 maçta 2 asist, 0 gol. Kendisinden 350 dakika az süre bulan Vederson ise 5 gol, 1 asistle oynuyor.

Sadece gol ve asist istatistikleri ile oyuncu değerlendirmek çok da anlamlı değil. Yalnız Fenerbahçe'nin oyun yapısına ve geçtiğimiz senelerde yaşadığı sıkıntıların sebebine bakarak bu istatistiklerin çok da anlamsız olmadığını anlayabiliriz. Geçen senelerdeki kanatsızlık sıkıntısının en temel sebebi Tuncay'dan sonra maçın skoruna direkt etki eden, ters kanattan yapılan ataklarda ceza alanını karıştıran kanat oyuncularımız olmamasıydı. Kanat oyuncularının sonuca direkt etki etmesi gerekiyor çünkü Fenerbahçe tek forvetle oynuyor ve oyuncu dizilişi 4-2-3-1 şeklinde. Kanatlar klasik kanat değiller, iki temel görevleri var; hücumcu beklerin boşluklarını doldurmak ve ters kanat ataklarında kaleye yakın uygun pozisyon alarak gol aramak.

Bu sene sol kanatta da sıkıntı yaşadık fakat az çok gol atmamıza yönelik faydaları oldu. Sağ kanadın durumu ise iç açıcı değil. Sezonun büyük kısmında sağ kanatta Mehmet Topuz oynadı. Sadece 2 asisti var şu ana kadar. Kayserispor Fenerbahçe'den daha az gol atan bir takım olmasına rağmen orada daha golcüydü. Orada orta sahada ileriye dönük oynaması, frikikleri kullanması gibi sebeplerle de gol sayısı artmış olabilir fakat Fenerbahçe'de bulduğu gol pozisyonu bile bir elin parmaklarını geçmedi. Yani Fenerbahçe'nin sistemine ve sağ kanada uyumu hâlâ yeterli değil.

Mehmet Topuz yerli oyuncu sıkıntısı varken kolay vazgeçilebilecek bir oyuncu da değil. Daha şans bulması normal. Fakat şu ana kadar performansı yeterli olmadı. Bu sezon 5 adet resmi maçı kaldı Fenerbahçe'nin, onlarda daha iyi bir performans beklemek hakkımız fakat uzun vadede çok daha fazlasını yapması gerekiyor. Belki Emre'nin yanında ikinci orta saha olarak, belki sağ kanat olarak kullanılabilir fakat en azından ceza alanını biraz daha karıştırmazsa muhtemelen gelecek sezon sonunda yerine oyuncu aramaya başlarız. Hatta bu sezon sonunda bile aranabilir o oyuncu.


18 comments:

  1. medgallis dedi ki...

    daha entresan bir bilgi: mehmet topuz' un twente'ye attigi gol disinda rakip oyuncular tarafindan engellenen bir tek gol vurusu yok. iki topu direkten dondu geriye kalan butun vuruslari auta cikti.

  2. aysberg dedi ki...

    mehmet topuz için takım savunmasına katkısı büyük diyorlar. ama oynadığı mevki için bu sadece görevinin yarısı. takım hücumuna da etkili olmak zorunda.

  3. Unknown dedi ki...

    Mehmet Topuz ve Özer'in kanat performansları bugün değerlendirildiğinde Cristian'la zayi edilen orta saha kontenjanıyla Carlos'tan boşalan kontenjanın seneye iki kanat oyuncusu ithalatıyla sonlanacağını ummaktan başka yapacak bir şey yok.
    Daum'un elinde kimler ne hallere geldi, sağ açık Aurelio La Liga çapında bir çapa oldu, Mehmet Topuz da, o kadar olmasa bile defansif bir norm kazanabilirse asıl faydalı olacağı yer kanat değil Emre'nin yanı olur. Bundan hem takım, hem Mehmet Topuz çok şey kazanır. Bu seneki performansıyla ilgili olarak ben Topuz'a kızmıyorum neticede. Fenerbahçe'nin oyun sisteminde verimli pozisyon bulamamış olması onun suçu değil. Belki sadece adaptasyon olarak dar kaldığı, kanada uyum sağlayamadığı söylenebilir ki, bu bile çok adil olmaz.

  4. Arkhe dedi ki...

    Ona olan tahammülün sebebi inanılmaz mücadele etmesi, koşması, mücadele etmesi. Biraz da üretebilirse olacak ama işte..

  5. turkuaz0707 dedi ki...

    PVH şimdi gündeme getirilecek mevzu mudur bu. Evet kendi kalitesinin altında ve çok verimsiz kaldı, direkt olarak 1 puan kazandırmadı daha. ama ligin ikinci devresinde sakatlığı sebebiyle oynamadığı maçlarda takımın aldığı sonuçlara da bir bakın derim. Topuz sağ sol kanatlar, ön libero,sağbek ve forvet arkası oynayabilen, nerde eksiğin varsa orda kullanabileceğin bir oyuncu ve daha yeni yeni kendine geliyor.En kritik gs maçında orta sahanın ortasında selçukla beraber rakibe üstünlük kurmadılar mı? BJK maçında hücum presle topu kapan da topuzdur.anlamsız istatistiklerle çocuğun kafasını karıştırmayın, kimyasını bozmayın lütfen.en azından şu 5 maç tamamlanana kadar...

  6. Yahya dedi ki...

    Ben ligin başında Mehmet'i hiç beğenmiyordum. Koşması bi tuhaftı ama şimdi çok tutuyorum, bence takımın en iyilerinden...

    Sap ile samanı karıştırmamak lazım, Kayseri'de oynayan M.Topuz'un oradaki misyonu Amiral iken buradaki rütbesi sadece asker. Orada aldığın her topu kaleye vurabilirsin ama Fenerbahçe'de öyle değil...

  7. Dejan dedi ki...

    Aslında adam emre'yle yan yana oynamalı. Tam bir kanat oyuncusu değil bence. Yeteneği sınırlanıyor bu şekilde.

  8. fenerlihüseyin dedi ki...

    Asalım .

  9. PVH dedi ki...

    1) "anlamsız istatistiklerle çocuğun kafasını karıştırmayın, kimyasını bozmayın lütfen.en azından şu 5 maç tamamlanana kadar..."

    2) "asalim"

    Bu yorumlar hakkinda ne diyecegimi bilemedim. Futboldan baska her sey konusuluyor, futbolun kendisi konusulunca suclu ilan ediliyorsunuz. Bir oyuncunun performansi hakkinda yorum yapmak, elestirmek o oyuncuyu kurtlarin onune atmak anlamina mi geliyor. Yazdigim yazinin uslubuna bakiyorum; Mehmet gonderilsin, kotu oynuyor da dememisim, tek soyledigim "su ana kadar tam olarak Fenerbahce'deki rolune uyum saglayamadi" olmus. Asmakla ne ilgisi var bunun?

  10. fenerlihüseyin dedi ki...

    Tek söylediğinizin "şu ana kadar tam olarak Fenerbahce'deki rolune uyum saglayamadı" olduğu bir yazıya "Hayal Kırıklığı " başlığı kastını aşmış bana göre.
    Üstelik her Fenerbahçe'linin kafasında yer eden bu konunun elzemliğine rağmen cevabınızdaki diğer yorumda belirtildiği gibi sırası mı sevgili kardeşim ?
    Üstelik meseleye en güzel cevabı da yine kendi yazınızda vermişken :
    " Orada orta sahada ileriye dönük oynaması, frikikleri kullanması gibi sebeplerle de gol sayısı artmış olabilir ..."

    Yıldızı olduğu bir takımdan gelmiş ve alışık olmadığı bir mevkide oynatılıyor.
    Üstelik Rıdvan'ın tabiriyle "kötü oynuyor olabilir ama kötü koşmuyor" en azından .
    Sadece hayal kırıklığı olmayı hak etmiyor .
    Geldiği yıl çok eleştirilen Deivid hakkında bir ortamda " Attığı gol ile şampiyonluğu getirirse bu adam söylediklerinizden pişman olmayacakmısınız ?" demiştim.
    Dilerim Mehmet Topuz da şampiyonluklar getiren golleri atar, asistleri yapar da pişmanlığa fırsat bulamayacak kadar sevindirir hepimizi ...

  11. PVH dedi ki...

    eee "asalim" ne alaka? Kanat sorunumuzu Topuz'la cozecegimizi umuyorduk fakat tam olarak yasadigimiz sikintilari cozemedi. Bunun da o veya bu sebebi olabilir, olasi sebepler de siralanmis. Mucadele etmiyor ya da kosmuyor iddiam da olmamis, eee?

  12. cenk dedi ki...

    Bana göre hayal kırıklığı olmadı, dirençli bir orta saha istiyordum ,kayserideykende o yönünü beğeniyordum, o özelliğini sahaya yansıtıyor. Özellikle maçları canlı izleyenler koşmadı pres yapmadı demezler.kayserideki gibi kaleyi görür görmez şut çekmesini istemem açıkçası hatta geldiği zaman en büyük endişem bizde de öyle oynamaya kalkarsaydı. Şu anki gibi oynaması benim için yeterlidir

  13. mooke dedi ki...

    mehmet topuz kayserideyken hepimiz hatirlariz cok agresif bi oyuncuydu.mehmet topuzu bu kadar gundeme tasiyan seyde bu agresifligidir.o donemki oynadigimiz kayseri maclarini hatirlayin
    kasti sert giren bi gaz oynayan bi adamdi topuz.
    fenere geldigi zamansa gerek kulubun buyuklugu vs. gerekse sanirm o sacma transfer donemi yuzunden bi eziklik oturdu adamin ustune
    simdi yavas yavas atiyo bunu
    sahada inceden cirkeflesmeye baslamasi bunun gostergesidir kanimca
    ayrica sag kanat olayinida tam cozemedi kayseride topu isteyip kafasina gore gezdiren oyun kuran takimi ileri tasiyan bi adamken simdi cizgi uzerinde kafasi karisik durumda
    emreyle mehmeti benzetirim ben ikiside iyi futbolcu tanimlamasini hirsi yuzunden alir gozumde emrede nasilki iyi oynamaya baslamasiyla sahada cirkef futbolcu tekme atiyor kasti vuruyor suclamalari paralel geldiyse mehmettede bu durum boyledir
    ben seneye mehmetin mental acidan daha iyi bi yere ozerinse fiziksel acidan daha iyi bir yere gelip takima daha fazla katki yapacaklarina inaniyorum.
    bi de takim mecbur kalmadikca sagdan iceri orta yapmiyor.cizgiden geriye cikarmadan bahsetmiyorum ceza sahasi cizgisi hizasından erken orta.bunu gokhanda mehmetde yapmiyor.taktiksel midir guizadan midir merak ediyorum.

  14. DenizEr dedi ki...

    tas gibi orta saha oyuncusunu sag kanada tikarsan boyle olur tabii. burda DAum da suclu degil, ne yazik ki elindeki kadro boyle.

    Bence seneye kanada adam gibi gercek bi sag acik alirsak, Topuz Cristian yerine gecebilir. cok da iyi olur.

  15. turkuaz0707 dedi ki...

    Mehmet Topuz ve Emre Güzellemesi
    Ligin sonuna doğru fb'nin şampyonluk ihtimali arttıkça fener düşmanları çatır çatır çatlamakta. Şer ittifakı için bu seneki fb şampiyonluğu her zamankinden daha acı olacak belli ki... Bu seneki fener, başka bir fener gs ve bjk'liler için. zira bu fener emreli ve Topuzlu fenerbahçe. biri, öz evlatları diğeri ise sırtına siyah beyazı geçirmiş ve bjk'den başka hiç bir yerde oynamam demiş. Ama gelin görün ki, ister para deyin ister aziz beyin gücü deyin ya da ne derseniz deyin bu iki topçu bugün fenerbahçe için oynuyor.Hem de terlerini sonuna kadar akıtarak. Kabul edelim ki zaman zaman hata da yapıyorlar. ama bu durum koca yürek lugano'dan sonra (gökhan gönül'ü istisna tutuyorum) sarı lacivert forma için şu son final periyodunda en çok ter akıtan, en çok hırs koyan futbolcuların emre ve topuz olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
    Şimdi kritik soru şu: takım yani fenerbahçe taraftarı mıyız, yoksa futbolcu taraftarı mı? Ben fenerbahçe taraftarıyım.hiç bir zaman futbolcu taraftarı olmadım. Cemil'i, alpaslan'ı, selçuk Yula'yı, Rıdvan'ı hatta tuncay'ı sırtındaki forma için, Fenerbahçe için sevdim. Yeteneği sınırlı bile olsa fenerbahçe forması için savaşan, yüreğini ortaya koyanları ise ayrı bir sevdim, jonhson misali.
    Emre dün başka formalar giymiş, yanlış laflar etmiş olabilir. Mehmet topuz da transfer döneminde yanlışlar yapmış olabilir. ama bu çocuklar bugün fenerbahçe forması için,benim
    (ben, her birimiz için geçerlidir) takımım için, fenerbahçenin şampiyonluğu için oluk oluk ter akıtmaktalar, fenerin şampiyonluk yürüyüşüne yürek ve omuz vermekteler. O zaman bize düşen üstündeki formaya duyduğumuz sevginin hiç olmazsa bir kısmını bu çocuklara da yansıtmak değil midir? Topuz düştüğü gün bjk'liler zil takıp oynayacak, beter ol kahpe diyecek, emre sendelediğinde ise gs'liler yıkın döneği naraları atacaktır emin olun. fenerin şampiyon olamama durumunda ise sırf emre ve topuz sırtlarında sarı lacivert forma ile tur atamadı diye ayrı bir keyif yaşayacaklardır. Onları bu sene asıl çıldırtan ve geren fenerbahçe'nin değil topuz'lu ve emre'li fenerbahçenin şampiyomluğa koşmasıdır. pazar gününden bu yana kopan fırtınaların, antrenmandaki kavgaların, yapılan yorumlardaki akıl tutulmalarının yegane sebebi budur.verilen mücadelenin adı düşmana inat bir gün fazla yaşamaksa; hıncala inat, yldrm dmrörn'e inat, hakan şükür'e inat, erman toroğlu'na inat emreli ve topuzlu fenerbahçe'nin şampiyonluğu her zamankinden daha anlamlı daha muteber olacaktır indimde. Gönlümdeki sevgi sadece forma sevgisidir diyenler beri gelsin... yok içindeki futbolcuya da bakarım diyen tucay'a selam yollasın...

  16. PVH dedi ki...

    Canimdan bezdim, bezecegim. Az kaldi.

  17. mooke dedi ki...

    cok merak ettigim bi nokta var benim
    simdi hani ben bir blogda bir yorum yaziyorum hani gectim blogda yazmayi bir yorum yaziyorum
    simdi mehmet topuzun emrenin falan bunu okuma ihtimali nedir
    yoksa ben yada baskasi bise soylese bu milyonlarca taraftari takima karsi doldurma mi olmaktadir
    takim kotu giderken herkes sallar orasi kolay
    ama bazi seyler konusulmali
    bence topuz seneye daha iyi olacak baskasi icin olmayacak oteki hatta cikip fenere yakismiyor diyecek
    abi yapmayin ya herkes bilicanin ozel hayati egitimi bilmemne tartisirken
    futbol bu ya hani ayakla oynaniyor o kismini konusuyoruz bizde
    takim iyiye giderken surda ben bi laf ettim die bozulucaksa
    yada buna inanan varsa ben ne diim
    o nasi bi totem
    biraz guizayada yapalim ondan
    kimse korkmasin o saydiginiz isimler bu sezonda kapak koleksiyonlarini genisleticek
    bu takimda oynayanlar elbette elestirilecek elbette soyle olsa daha iyi olur denicek

  18. fenerlihüseyin dedi ki...

    Sevgili kardeşim ,

    " "asalım" ne alaka ? " diyorsun .
    Ben de sana diyorum ki başlıktaki hayal kırıklığı ifadesi kastını da sınırı da aşmış.
    Yazının başlığı başka bir şey olsa bu kadar tepki almazdın. Çünkü benzer şeyleri hepimiz düşünüyoruz.
    Yazının zamanlamasına olan itirazımla beraber asıl tepkim başlığadır benim.

    Siz yazı içeriğinin dozunu başlığa taşırken abartıp " Hayal kırıklığı " demişsiniz ben de aynı oranda abartıp " Asalım " dedim.
    Siz " evet biraz abartmışım gerçekten " dersiniz, ben de benim ki zaten abartı derim olur biter . Gerilmeye bezmeye falan gerek yok . :)

Yorum Gönder