Aslan Fenerbahçe



Zaman ilerleyip, yıllar geçtikçe hassasiyetler de gelip geçiyor, değişiyor. Şimdilerde Fenerbahçe formasının önünde, kocaman ve kırmızı bir reklam düşünebiliyor muyuz? Hayır. Ama bir zamanlar, sarı zemin üzerine kırmızı Tamek reklamımız vardı.

Aşağıda Erkan'ın yazdığı, Urfalı Babi'nin "Fenerim Yenerim" şarkısına dair yazıya yorum bırakan arkadaşlardan birisi Fenerbahçe'ye "Aslan" denmesini garip karşılamış. İşte bu da yeni hassasiyet algılarından bir tanesi. Ya eskiden nasıldı? Hatırlayalım.

Yukarıdaki fotoğraf 1964 senesinden... Kadın Ajda Pekkan, adam Ayhan Işık. Hızır Dede filminden bir sahneyi görüyoruz. Esas oğlan ve kızımızın arkasında bir duvar yazısı var; "Aslan Fenerbahçe".

Fenerbahçe Müzesi'ne yolunuz düşerse, müzenin en sonlarında, sol tarafta yer alan 1960'lı yıllar bölümüne bir uğrayın. Oradaki fotoğrafların arasında "Aslan Fenerbahçe"ye başarı dileyen bir pankart göreceksiniz.

Ve çok daha uzun yıllar önce, 17 Kasım 1952 tarihli Milliyet gazetesinden bir haber ile fotoğrafı.

Haberin içeriği şöyle:

"İstanbul dün müstesna bir spor günü yaşadı. Fenerbahçe güzel bir oyunla Beşiktaş'ı 3-1 mağlup etti. Maçı müteakip on bini aşan Fenerbahçeli ellerinde elliye yakın Fenerbahçe bayrağı olduğu halde Taksimde galibiyeti tes'it ettiler"

Fotoğrafa gelince... Benim bir şey yazmama gerek yok sanırım...




6 comments:

  1. PVH dedi ki...

    Milliyet arşivinde aradım biraz, 80'lerin ortasına kadar Kanarya, Kartal, Aslan'ı tek tük kullanmış medya. 60'larda bile kullanılıyor ama bugünkü kadar sık görmedim. Bugün Aslan Fenerbahçe diye bir şarkı yapmak ticari açıdan da pek akıllı hamle olmaz ama zamanında aslanların karması diye tazahurat da yapmış taraftar. Bu sıfatların takımla ilişkilendirilmesi günümüzdeki kadar güçlü değilmiş belli ki.

    Gerçi Türkçedeki sıfatları bile kendine zimmetleme cüretini gösterebilecek küstahlıhtaki insanlara bir şey anlatmak da gereksiz ama onlara anlatmıyoruz zaten.

  2. tamchee dedi ki...

    Cok dogru bir tespit yazisi olmus, 10 yasindaki oglumu severken "aslan oglum!" dedigimde aldigim tepkilerle dogrulamis bir tespit..!! :)

  3. msmxcom dedi ki...

    ağzımın payını aldım teşekkür ederim :D

  4. PVH dedi ki...

    Estagfurullah, agiz payi vermek degil amac tabii, Canarino abi sadece nereden aklina geldigini yazmis.

  5. Sosyal_FB dedi ki...

    Ne münasebet msmxcom. Vesile oldun.

  6. msmxcom dedi ki...

    ben de sakasına demistim zaten, yoksa alınma gibi bir durum kesinlikle söz konusu olmadı, bilakis böyle bir konu eğer benim yazdığım yorumdan esinlenilerek yazılmışsa benim için övünç kaynağıdır..

Yorum Gönder