Acilen Bir Stoper Alınmalı



Futbol konuşurken soyut olarak ele aldığımız kavramların somut düzleme nasıl yansıdığını unutuyoruz. Örnek vermek gerekirse "oyunun iki yönünü oynamak" ya da "arkası dönük oynayabilen forvet" kavramları bir süre sonra çok kullanıldığı için çoğu insanın kafasındaki somut anlamlarını yitirebiliyorlar. Bu soyutlaştırma "Oyunun iki yönünü oynayan oyuncu Lamparttır" örneği verdikten sonra sahada onu izlerken tam olarak ne yapıp bu sıfatı hakettiğini anlatmaya çok yaramıyor. Geçen hafta Fenerbahçe'nin sistemini analiz ederken en zayıf bölgenin defansın ortası olduğunu ifade etmiştik ve "Önder'de ilk hamleyi yapma yeteneği yok, rakibini karşılıyor fakat onunla birlikte kaleye yaklaşıyor. Hamle zamanlamasını ayarlamakta sıkıntı çekiyor, ayrıca top ayağındayken de çok dengesiz." demiştik. Dünkü maçla bunu somutlaştıralım. Forveti yaklaşık 30 metrede karşılama, hamle yapmakta gecikip ceza alanına beraber girme ve hatalı bir hamle ile 5. sınıf bir forvetten yenilen çalım. Önder tecrübeli sayılan bir oyuncu ama yeteneği bu. Tek pozisyon üzerinden değerlendirmiyoruz, oyun tarzı bu. En başta hamleyi yapıp çalım yese kademesine girilir ama hamleyi en kötü yerde yapıyor, bu yaştan sonra antrenmanla öğrenilecek bir şey değil bu maalesef.



9 comments:

  1. medgallis dedi ki...

    bu pozisyonda aklıma gelen sen ve yazdıkların oldu. sonra rehavet' e eğildim 'lugano pazarlıklarda bir beş yüz bin euoroluk daha avantaj sağladı' dedim.

  2. laktat dedi ki...

    önderden daha iyi bir stoper alınmalı fikrine kesinlikle katılıyorum. ancak bu pozisyonda önder müdahaleyi ilk anda yapmalıydı fikrine katılmıyorum. tabiki bu, önder'in bu adamdan yediği çalımın kabul edilebilir olduğu anlamına gelmiyor. bana göre önder rakibin önünde kalıp direkt müdahale etmeyerek arkadan gelen takım arkadaşına kademeye girme şansı için zaman kazandırıyor. ama ne yazık ki müdahale yaptığı anda çok kolay bir çalım yiyor, beni asıl rahatsız eden kısmı da bu.
    pozisyonu durdurarak izleyip önder'in rakibin yanına gittiğinde ilk müdahaleyi yaptığını ve çalımı yediğini düşünelim. bu şekliyle rakip bizim defansı 2'ye 1 yakalayacak ve gol şansı bariz bir şekilde artacak. ancak önder rakibe ilk müdahaleyi yapmayıp zaman kazandığında, abraham'ın şutuna arkadan bir fenerli oyuncu neredeyse yetişiyor. bu pozisyon için size kısmen katılmadığım nokta işte tam olarak budur.

  3. aethewulf dedi ki...

    alper öcal da benzer bir şey yazmış.
    (bkz: http://lambuja.blogspot.com/2009/07/fenerbahce-5-1-honved.html)

  4. o diil de dedi ki...

    Önder konusunda çok uzun süredir aynı şeyleri düşünüyorum. Hatta çevremdeki birkaç kişi dışında kimseden (antu, medya..) Önder hakkında herhangi negatif birşey duymamak hep şaşırtmıştı. Karakter olarak sevsem de bana göre Önder bir defans oyuncusunun yapması gereken hiç bi şeyi yapamıyor.
    Hatta "Önder Turacı savunması" bi "Serkan Balcı ortası" gibi bişeydir. Ne bekte ne ortada hiç bir zaman 2 yakın savunma yapmaz. 100. yılda Kadıköy'deki gs maçı ümit karandan yediğimiz golde Önder'in Ergün'e yaptığı savunmaya bakarsanız bunun örneğini çok rahat görebilirsiniz.

    Bu pozisyonda ise Önder'in ilk hamleyi yapması zor çünkü açık alana atılmış bi pas var. Devamındaki savunma için Laktat'a katılıyorum. Hatta bu pozisyonda daha geniş açıdan bakabilirsek, Christian ancak çalım atıldıktan sonra hızlanıyor. Çok daha önce hızlıca kademeye yetişmesi gerekirken, geç kalıyor. Bunu da stadda Christian'a anında önyargılı bakan bi arkadaşım sayesinde farkettik.

    Bölüm 3 başlıklı yazıya yazacaktım yorum, ancak müsait olamamıştım. Önder'i insan olarak sevsem de bana göre çok çok yetersiz bi defans oyuncusu. Geçen sene Kadıköy'de Ankaragücü'nden yediğimiz penaltı golünde pozisyonun başından itibaren uzaktan savunma haricinde diğer eksikliklerini de görebilrsiniz.

    İyi bir stoper almassak bu kadar transfer boşa gider. Bekir'i beğenirim ancak o da şimdilik çok yetersiz.

  5. mcD dedi ki...

    bu yazıyı daha önce de yazmışmıydınız yoksa dün kafam güzelken mi okudum:s '^+%&/()?? noluyo lan?

  6. Sekhranikos dedi ki...

    işin en acısı bu meziyetsizlikte bir adamın şartlar yerine gelse milli takımda bile oynayacak olması. tuhaf.

  7. PVH dedi ki...

    Onder'in ilk hamleyi yapmamasini normal bulanlar Lugano'nun o pozisyonda nerede hamle yapacagini ve o topu nasil ceza alanina sokmayacagini dusunun. Lugano cok yavas ama meziyetlerinin farkinda oldugu icin nerede ne yapmasi gerektigini ogrenmis durumda. Lugano kalmiyorsa Edu da gitse ve hizli bir defans oyuncusu alalim, en uygun cozum bu olur...

  8. Besim Avci dedi ki...

    abi ilk defa bi blog'da yorum yaziyorum cunku bu analizi gorunce altin bulmus kadar sevindim. Sonunda benim gibi dusunen birinin olmasi cok sevindirdi beni cok guzel analiz yapmissin tebrik ederim. Geri kacarak, mucadeleye girmeyerek hata yapmama yolunu izliyor Onder kac yildir ve kimse ondere suc bulmuyordu.

  9. Adsız dedi ki...

    bence bu yazı blogun tepesinde sabitlenmeli. önder vestel manisa maçında amatör küme stoperinden beter oynadı. simpson'dan dünyanın en amatör en bariz çalımını yedi. fener'in yediği golde arkasından adam iniyor, farkında değil. o adamı "milli takımda oynayacam" diyen stoper kaçırmaz. kısacası önder kadar berbat bi stoper az gördüm. daha şu tepedeki honved maçı videosu gibi kaç görüntü koymak lazım önder'in halini göstermek için?

Yorum Gönder