Maçı Bırakıp Alex'i İzlemek


Alex

Takım son haftalarda iyi olmasına rağmen Alex'in ağırlığını koyduğunu söyleyemiyoruz. Aslında tam da bu yüzden söyleyemiyoruz sanırım, takım iyiye gittiği için. Semih mükemmel oynayınca, kanatlar gizli forvetçilik yapınca, orta saha hızlı çıkınca Alex'e ordusunun muzaffer olmasını eli belinde izleyen komutancılık yapmak kalıyor, ceza alanının biraz gerisinde beyin oluyor ayak olup gol atmak yerine. Bazen ne asist yapıyor, ne gol atıyor ama ben oyunu bırakıp onu izliyorum, neden olduğunu da son iki maçtan üç kareyle anlatayım.

Bu kareler sadece son 2 maçtan, Sivasspor ve Bursaspor maçlarından.

Alex Sivas 1

Alex Sivas 2

Alex Bursa

Bunlarda ne görüyoruz? Tek kareyle anlatılmıyor ama bunlarda Alex'in satranç oyuncusu gibi 3 hamle sonrasını oynadığını görüyoruz. İlk iki pozisyonda Uğur gol attı, gol atan her zaman haklıdır, fakat Uğur'un topla ilerlemeye başladığı an alacağı pozisyonu hesaplayan, tam zamanında olması gereken yerde olan ve hem topla arasında, hem de kaleyle arasında mükemmel koridorlar bırakan Alex'i görüyoruz. Uğur iyi vurdu ve gol oldu fakat açıp izlerseniz Alex'e pas çıkarmasının çok daha kolay olduğunu görürsünüz. Son pozisyonda da Gökhan aradan kaleyi vurmayı tercih etti, vurmayıp araya dokunsa Alex o anı 10 saniye önce hesaplamıştı zaten.

Daum maçtan önce "kaleye yaklaştığınız an Alex'i arayıp ona vereceksiniz çünkü o en uygun gol pozisyonunda olacak, kaleye vurmanız yasak" dese Alex sezonu 58 golle kapatır. Ayrıca hiç de yanılmış olmaz.


8 comments:

  1. Adsız dedi ki...

    nefis bir çıkarım olmuş
    bu telegol müsveddelerinden bıktık
    bloglar iyi oldu elinize sağlık

  2. Griffith dedi ki...

    Dünyanın en sinsi futbolcusu.:]

  3. sallanyuvarlan.blogspot.com dedi ki...

    Alex ile diğer oyuncular arasında tek fark Alex'in daha zeki olması. Çok kurnaz oyuncu,herşeye atlamıyor öyle,faulleri bile gerektiğinde. Gereksiz şeyler yapmıyor. Ama şu bir gerçek ki Alex oluncada çift forvet oynayamıyoruz.Alex çok farklı bir oyuncu.

  4. Adsız dedi ki...

    yazı çok güzel olmuş hele son paragraf mükemmel ben onun ayrılacağı günü düşündükçe bile üzülüyorum o son maç herhalde ağlarım ...

  5. sallanyuvarlan.blogspot.com dedi ki...

    Alex,bulunmaz hint kumaşı değildir elbette. Onun yerinede buluruz bende zamanında diyordum bir okocha daha bulamayız diyordum,ama geliyor işte oyuncular. Okocha farklıdır benim gözümde,alex ten daha öndedir hatta. Alex in yerine de buluruz.

  6. Unknown dedi ki...

    Pvh seninle halisahada birlite oynamak isterdim gercekten, cok guzel hareketler bunlar :)

  7. PVH dedi ki...

    Hehe sagol, Istanbul'a geldigimde oynarim ama cok kotu oynuyorum, erkenden uyarayim :)

  8. emredici dedi ki...

    Fenerbahçe Üniversitesi Futbol Mühendisliği Ana Bilim Dalı Başkanı Prof.Dr.Alexandro de Souza

Yorum Gönder