Yakın Tarihten Tribün Manzaraları II
Sandıkta Görüşürüz Mesut Bey


sandikta gorusuruz

Tarin 17 Mart 2002, Kadıköy'de 27. hafta müsabakası, Malatyaspor maçı. O sezon pek iyi değil Fenerbahçe, sezon ortasında teknik direktörünü göndermiş, Lorant'la yoluna devam ediyor. 2001-2002 sezonunun ilk yarısı felaket geçmesine rağmen bu sezonda Fenerbahçe son haftalara kadar şampiyonluğu kovalamıştı, belki de bu yüzden Lorant sezon sonunda görevine devam etmişti. O sezon Denizli'nin gönderilmesi, CL'de gelen hüsran, Lorant gibi ismi bilinmeyen bir teknik direktörün varlığından çok konuşulan şey de Ulusoy federasyonuydu. Hakem hataları her maç tekrarlanır olmuştu ve Fenerbahçe taraftarı takımının haksızlığa uğradığını düşünüyordu.

Bu Malatya maçından önce büyük bir yürüyüş düzenlendi. Galatasaray'ın maçı bilmem kaçıncı kere yine ertelenmişti. O hafta da Trabzon maçları erteleniyordu. Aşağıdaki kare o yürüyüşten

ulusoy istifa


O gün stadta 50,000 kişi vardı. En tepedeki "Sandıkta görüşürüz Mesut Bey" pankartı hemen maç başlamadan önce, takımlar taraftarı selamlarken açıldı. Bu pankarta polisin tepkisi sert oldu. Eski numaralıda hemen VIP tribünün altında açılan bu pankartı indirmek için numaralının alt tarafındaki insanları ezerek, bir aceleyle pankarta doğru yönelip tutan insanlara saldırdılar. Pankartı tutanlar ve numaralıdaki diğer taraftarlar polise direnç gösterdi. O sırada İstiklal Marşı başladı. Bir başkası İstiklal Marşı okunurken iki adım yürüse tekme tokat içeri alacak olan polis saldırısına ara vermedi. Pankartı almak için daha da kalabalık saldırıyorlardı. O sırada ben Telsim'deydim. Diğer tribünler de kalabalıklaşan polis gücünün pankartı indirmek için saldırmasına ve numaralının direnmesine tepkisiz kalmadı. Bütün tribünler ıslıklamaya başladı. Çevremdeki insanlar ve ben de gürültü yapıyorduk. Bu gürültünün içinde polislere okkalı küfürler de vardı tabii. Hemen arkamda polis şeridi olduğunu kafama inen tokatla farkettim. "Noluyor lan?" sorusuna "Orda noluyor? İnsanlara saldırıyorlar!" tepkisi verdiğimde polislerin neden yaka paça alıp götürmediklerini hâlâ çözemedim. Şimdi olsa kesin alırlar, hiç şansım olmaz, belki de çok çocuk gibi görünüyordum o zamanlar, o sayede yırttım. Bu mücadeleden Fenerbahçe taraftarı galip çıktı daha sonra. Numaralıda direnenler polisin pankartı almasına izin vermedi. Pankart açıldı ve mesaj verildi. Maç 2-2 sona erdi, bu büyük bir darbeydi ama 2 hafta sonra Ankara'da son saniyede yenilen darbenin yanında hatırlanmayacak kadar küçük kalacaktı.

Bu maçtan ilginç bir not da yine maç öncesinden. Maçtan önce GFB Aziz Yıldırım ve yönetim lehine tezahuratlar yapıp, teşekkür pankartları açmıştı çünkü bir hafta önce Antalya'da yine vahşi bir polis saldırısı olmuş ve Aziz Yıldırım olayların ortasına dalarak polisi durdurmuştu. Nereden nereye?

Yakın tarihten tribün manzaraları yazı serisi


1 comments:

  1. oralardaniyivurur dedi ki...

    Şimdi olsa kaç kişi sakat kalırdı kimbilir...

Yorum Gönder