Reyis



"Türkiye'de top oynayacağıma gider Dubai'de kayıkçı olurum daha iyi" dedi. "Dubai ne alaka lan?" dedim. "Bilmiyorum abi, Dubai'de kayıkçı yoktur zaten, orada kayıkçı olmak bile daha mantıklı" diye cevap verdi. Yüzünde komik bir sırıtış var. Hınzır hınzır bakıyor. "Abi Alex istatistikleri takla attırdı, adam gol atıyor, gol attırıyor, sahada izlenmeye değer ne varsa ondan geçiyor gene yaranamadı lan. Kemalettin gibi manyakça adamların üstüne üstüne koşmadığı için eleştiriliyor. En azından kafan rahat olur"

Ben gene de bu Dubai'de kayıkçılık işine alışamadım. Ayşe Arman ile kocası Dubai anılarını paylaşırken fotoğrafta görmüştüm, gondol gibi bir şeye binmişler Dubai'de bir salda seyrüsefer bir halleri var.

272 maçta 133 gol 120 asist yapmış Alex. Bu takımda 6 sezonda bir futbolcunun görevi ile ilgili ne yapması gerekiyorsa yapması gene de yetmiyor. Onun mevkisindeki bir oyuncudan gol atmasını ve gol pası vermesini bekleriz, bunu yapıyor, gene yaranamıyor. Aynı zamanda defans yapması, kale çizgisinden top çıkarması, ileride Hakan Şükür tipi basması, pres yapması, top çalması, orta açması ve kendi açtığı ortaya kafa vurması da gerekiyor. Fenerbahçe her maç kazanmak zorunda ve her maç bu işi tek başına yapması gereken adam nedense Alex.

Şu takımda 15 milyon € verilmiş M. Topuz'u tartışmıyoruz, Appiah - Aurelio ikilisinin kırılışından beri orta saha göbeğinin Baroni, Josico, Maldonado, Selçuk tipolojisine kalmasını tartışmıyoruz, doğru düzgün kanat oyuncusu olmadan geçen sezonları tartışmıyoruz, her sezon teknik direktör ve dolayısıyla oyun aklı değiştiren yönetimi, kötü transfer politikalarını, kadro yetersizliğini, irrasyonel ekonomik seçimleri, tribün - kulüp arasındaki gerilimleri, hiç birini değil, hamsi kavağa çıkar mı, alex bu takımda oynar mı?

"Abi" dedim "Alex'in tartışılmasına dayanamıyorum"

"Aman esasında" güldü "Murat Belge'ye akp yalakası dediler bu ülkede"

Bu ülke, Dubai'de kayıkçı olmanın herhangi bir şey olmaya göre daha cazip geldiği bir ülke.


5 comments:

  1. medgallis dedi ki...

    dünkü maç bir sıfır bitebilirdi. hatta beş bir yenilebilirdik de. çünkü alex otuz dördüncü saniyede bu sezon en çok istediğim şeyin olmasını sağladı.
    o üç bininci gol vefasızlıktan çokça nasiplenmiş alex' in hiç olmazsa unutkanlıktan nasiplenmesine engel olacak.

  2. aspayze dedi ki...

    Sonsuza kadar kaptan...

  3. gumgumok dedi ki...

    Aykut Kocaman bu camianın efsanesiydi ve şimdi takımın başında iyi şeyler yapıyor. Sabredersek takımda altyapıdan 2-3 oyuncunun olacağını, takımın daha dikine ve hızlı oynayacağına inanıyorum.
    Ve Alex de şu anda bir Aykut oldu bizim için. Maçtan önce tribünde taraftar 3000.'yi Alex'in atması için dua ediyordu ve gol gelince ağlayan 2-3 taraftar gördüm etrafımda. Belki ileride Alex de takımın başına gelir. Bu kulüp, eskiden olduğu gibi çağdaşlaşırken değerlerine sahip çıkmayı unutmazsa; müşterileşmeyen taraftarıyla, değer olmuş futbolcularıyla, Okan-Gökay gibi gençleriyle ve gecesini gündüzüne katacak kadar çok çalışan teknik direktörleriyle bir Avrupa kulübü olmayı başarabilir. Yeter ki camia olarak buna inansın.
    (Bir not: Alex koşup, pres yapıp toplar kapsa, çizgiden top çıkarsa, bu sefer gözlerinden ateş çıkarmıyor, kıçında şimşekler çakmıyor denilecek. O yüzden takılmamak lazım. Bu efsaneye sonuna kadar saygı duyarak sahip çıkmamız lazım)

  4. Cahit Binici dedi ki...

    ben de söyle bir yorumda bulundum.
    http://asrizamanlar.tumblr.com/post/1659191332/siirsel-futbolun-son-ilah

  5. Unknown dedi ki...

    Murat Belge kısmı haricinde katılıyorum.Malesef Murat Belge bir akp yalakasıdır. Dubaiye çok giden biri olarak da hakikaten Dubaide kayıkçı yok. Ama komşusu Umman Sultanlığında balıkçılık iyi bir geçim kaynağı. Alex i tartışmak ise yukarda yazdıklarım kadar gereksiz ve saçma aslında. Ama aykırı şeyler söylemek Türkiyede prim yaptığı için Alex e söz söylenmesi söyleyen insanın reytingini artırıyor herhalde

Yorum Gönder