Efsane Belirleme Komitesi


komite

Yoğun ihtiyaç üzerine kurulan Efsane Belirleme Komitesi bu akşam İsviçre'nin Cenevre kentinde toplandı. Bir tarih profesörü, iki beden eğitimi hocası, bir talk-show sunucusu, iki emekli futbolcu, bir Feng Shui uzmanı ve bir adet blog yorumcusundan oluşan komite daha ilk toplantısında çok önemli kararlara imza attı. Komite adına açıklama yapan 28 senelik beden eğitimi hocası Sadık Hakkı "efsane dediğin belli olmalı, birkaç adam sayınca işte bunlar efsane, kalanları tırt denilebilmeli, her kafasına esen efsane belirliyor" açıklaması yaparken alınan kararların da bir listesini okudu. İşte komitenin aldığı karara göre bundan sonra efsane olacak futbolcularda aranan özellikler:

1. En az 8 sene aralıksız Fenerbahçe forması giymesi.
2. 4 aydan uzun sakatlık veya ceza süreciyle takımdan ayrı kalmaması.
3. Fenerbahçe kariyeri boyunca ikiden fazla kırmızı kart görmemesi.
4. Orta isabetinin asgarî % 55 olması.
5. En az bir kavgada araya girip takım arkadaşlarını korumuş olması.
6. Kariyeri boyunca maç sonlarında düzgün diksiyonla demeçler vermesi.
7. Demeçlerindeki kelime sayısı toplamının en az 10.000'e ulaşmış olması.
8. Sözleşme zamanları pazarlık yapmaması, boş sözleşme imzalaması.
9. Emekli olup yorumcu olursa sürekli Fenerbahçe en iyi takım demesi.
10. Fenerbahçe'nin rakiplerini veya oynadıkları futbolu övmemesi.
11. Fenerbahçe altyapısından yetişmesi.
12. Fenerbahçe kariyerinden önce veya sonra Galatasaray veya Beşiktaş'la adının anılmaması.
13. Yabancı olmaması, Türk çocuğu olması.
14. Teknik direktörlük yapmaması, yapmışsa Avrupa şampiyonluğu kazanması.

Bu şartları sağlayan adaylar iki hafta içinde komiteye başvurursa uzun ve yorucu bir değerlendirmeden sonra resmi efsaneler açıklanacak ve "7 ay oynadı efsane oldu yeeeaaa" çilesi sona erecek. Hepimizin gözü aydın, çok yaşa komite.


9 comments:

  1. fenerlihüseyin dedi ki...

    Bu yazı da Rıdvan'ı koruma komitesinin kararları sanırım.
    Rıdvan efsane olabilir , ama bu onun Fenerbahçe hakkında bir hafta ak dediğine ertesi hafta kara diyor olmasını değiştirmez.

  2. Chemedya dedi ki...

    Alt yapıdan çıkma olayı olmasa ve futbolu da bırakmış olsa Selçuk'u aday gösterecektim...Diğer bütün kriterlere uyuyor.

  3. Sosyal_FB dedi ki...

    Erkan, seni sinirlendirmek istemezdim aslında ama biliyorum hassasiyetini, o yüzden arz edeyim dedim şu yorumu :)

    http://maratonalmaty.blogspot.com/2010/03/efsaneye-dikiz.html#comments

  4. PVH dedi ki...

    Abi cevap verecektim de kufurle bezeli bir blogun olmasin istedim. Komite Ibo'yu atip Emre'yi alsin yerine ahahaha.

  5. Ortega dedi ki...

    O blogger kim? O da önemli.

  6. linguisticsfc dedi ki...

    @Ahmet Ercanlar
    xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  7. Rehavet dedi ki...

    bu komiteye çay taşıyan adama yazık yalnız lan.. ortalama bir toplantıda en az on demlik tüketilmezse ben de neyim.. bu arada ben de müjdat yetkiner'i aday gösterecektim ama % 55'lik orta isabeti kriteri belimi büktü.. onu % 5-10 gibi daha makul bir orana çekebilirsek, müjdat yetkiner düşünülebilir bence..

  8. Fabio Luciano dedi ki...

    Bu saydığınız özelliklerin hepsi ben de mevcut.Demek ki bu takımın yeni efsanesi benim.Sağolun.Varolun.Tezahürat istemez.

    İmza:Ali Bilgin

  9. Onur Tirkes dedi ki...

    Hakan Peker'in yeralmadığı herhangi bir komite efsane belirleyemez..belirledği efsaneye efsane denemez..

    "bir efsaneydi..efsaneydi..."

Yorum Gönder