Daum Konusunda Sorular



Yönetim dün Daum'la ilgili ilginç bir açıklama yaptı. Daum kalacak ama bütün yardımcıları kovuldu ve Daum'un karşı çıktığı sportif direktörlük devam edecek, ayrıca Daum'dan savunma istenecek deniyor. Açıklamanın anlamı şu; Daum'u göndermek istiyoruz fakat tazminatı çok ağır geldi, fakat biz rezil, kepaze, amatör bir yönetim olduğumuz için adamın yardımcılarını kovup üzerine her tür baskıyı yaparak istifa ettirmeye çalışıyoruz.

Bir kez daha Aziz Yıldırım yönetim anlayışı sahnede. Hatta yakında Daum bir şekilde istifa ederse borsaya 8 teknik direktör ismi verilir bunlarla görüşüyoruz diye, daha sonra bir ay önce sözleşme imzalanan hoca ile Şampiyonlar Ligi şampiyonluğu hedeflendiği anlatılır bize. Şimdi Daum'a her türlü laneti okuyan ve yönetimi haklı bulan, Daum'u karaktersizlikle suçlayan taraftarlara sorular.

1. Futbol şubesi yapılanması gereği başında Aykut Kocaman var. Takımın başarısızlığı nedeniyle Daum'un gitmesini istiyorsanız neden Aykut Kocaman'a karşı değilsiniz?

2. Bu sezon son hafta şampiyonluğu kaçıran Daum fakat son 5 senede sadece 1 kez şampiyon olunurken 3 farklı teknik adam var ve yönetim aynı. Başkanın istifasını neden istemiyorsunuz?

3. Zico'nun ne suçu vardı diye Zico'yu özleyenler Daum lige 5 hafta önce havlu atsa Daum'u mu özlemle anacaktı? Şu anda Daum'a yapılanın Zico'ya yapılandan farkı nedir?

4. Daum yerine önerebildiğiniz en uygun ismin Aykut Kocaman olması size çok komik gelmiyor mu?

5. Daum'u istifaya zorlama yönteminin ve bu belirsizliğin Fenerbahçe'ye en az 2 sezona daha patlayacağını görmüyor musunuz? En büyük suçlunun gerçekten Daum olduğunu düşünecek kadar biat mı ettiniz führerinize?

Daum'u ve Guiza'yı kovunca dertleri bitecek bu takımın. Emin olun bütün başarısızlıklardan sonra teknik direktör kovan büyük başkan Aziz Yıldırım, Aykut Kocaman'a tüm futbol işlerini devredip gözü kapalı 10 senelik sözleşme imzalayacak ve arkasında duracak. El ele seneye Şampiyonlar Ligi kupasıyla tur atacaklar İstanbul sokaklarında. Tatlı rüyalar hepinize.


18 comments:

  1. Murat YILMAZ dedi ki...

    Hepsi defolup gitse...Efsaneyi sirke çevirdiler!

  2. Adsız dedi ki...

    Başkan ,dDelikanlı gibi çıkıp açık açık söyle:
    "Geçen sezon Aragones, Maldonado, Josico dan ..mıza kaçan milyon dolarların acısı geçmemişken Daum'a da çuvallar dolusu tazminat ödemeye ..ümüz yemedi. Bu yüzden C.Daum ile yoluma devam ediyoruz. Aykut Kocaman'da sportif direktör olarak görevinin başında. Tumaniyi, Gehrke'yi ve Marcel'i kovabildik gücümüz ona yetti. Kasa tam takır, borç konusunda mali kongrede yalan söyledik. Gelecek sene yardımcı antrenör olarak Süleymaniyte Camii hocası ile anlaştık. Okuyup üfleyecek. Kombine-forma-telefon hattı-taraftar kartı ne varsa çifter çifter alın. Gemi batıyor"...

    Yaşasın azizbahçe!
    Çok yaşa padişahım!


    Sevgili Aykut Kocaman, sana olan sevgim saygımda bitecek bu gidişle az kaldı. Eğer yola devam eder ve istifa etmezsen Ali Şen'in zamanında yaptığı en büyük doğrunun sizi kovmak olduğu kesinleşecek.


    Sanırım birileri Fenerbahçeyle ya da en azından bizim gibi Fenerbahçelilerle dalga geçiyor :(

  3. Griffith dedi ki...

    Dilerim Daum fitil fitil burunlarından getirir ve parasını son kuruşuna kadar alır. Almalı. Şu rezalete sebep olanların biraz utanması ve haysiyeti olsa,böyle bizans oyunları çevireceklerine yaptıkları hatanın sorumluluğunu sözde değil özde üzerlerine alır,o tazminatı ceplerinden öderlerdi.

    Bir de Daum'un yaptığı açıklamalardan sportif direktörlüğe karşı olduğu gibi bir sonuç çıkaramadım ben. Daha çok,sportif direktörün bilhassa transfer konusunda, yönetime ait fikirleri td'ye "dayatması" için kullanılmasından rahatsız olduğunu zannediyorum -ki bu konuda da son derece haklıdır. Kukla değil sd istiyor adam.

  4. Mitya dedi ki...

    Bu konu aslinda cok daha karmasik bana kalirsa. Oncelikle en buyuk hata Fenerbahce gibi tarihinde sampiyon olamamis olan her hocayi kovmayi adet haline getirmis bir kulubun herhangi bir teknik direktorle, hem de cok agir yukumluluklerin altina girerek uc senelik anlasma yapmasi. Su anda bunun bedeli odeniyor zaten. Ote yandan Daum meselesinde Daum'dan da kaynaklanan hatalar oldugunu dusunuyorum. Turkiye'ye gelmeden dort bir yandan yaptigi aciklamalar zavallica. Sonucta oyle ya da boyle seni gondermek isteyen bir yonetim var, ve adam gibi gidip konusmak varken ortaligi gerecek, yonetimdekileri sinirlendirecek aciklamalar yapilmasi basit bir sekilde "hakettigi tazminati almaya calisiyor"la aciklanamaz. Sunu sormamiz lazim - neden Fenerbahce ayni yontemi Aragones'e yapmadi? Demek ki bu durumda bizim bilemedigimiz seyler de donuyor. Her ne olursa olsun, Daum'u en iyi taniyanlar muhtemelen su anda yonetimde bulunan sahsiyetler, ve kariyeri boyunca Turkiye'yi parmaginda oynatmis, ucuz bir teknik direktore takimi ikinci kez teslim etmek aslinda bir kez daha onlarin capsizligini gosteriyor.

    Ancak sunu da soyleyeyim - Aykut Kocaman'in da gelinen noktada basarisiz oldugunu savunmak bence abesle istigal etmektir. Ki bence takim zaten basarisiz da degildir. Yetki bende olsa Daum'u bende gondermek isteyebilirdim (ancak ikinci defa muhtemelen getirmezdim, o baska), zira takimin basarisizligindan cok benim kafama takilan son bes senede yasanan iki ciddi travmada takimin basinda olan teknik direktorun benzer bir durumla yeniden karsi karsiya kalinmasi durumunda isin altindan kalkamayacagidir. Bir degisiklige ihtiyac var, ve zaten on planda olmayan bir adamin gorevden alinmasi kesinlikle beklenen olumlu donusumu getirmeyecektir. Ote yandan, neden Aykut Kocaman'i tartisma durumunda oldugumuzu da anlayamiyorum. Kendisi zaten bir senedir takimda gorevli, ve teknik direktorden farkli olarak sportif direktor adi bicilmis bu gorev benim anlayisima gore etkilerini ikinci sezondan evvel gosteremez. Adam muhtemelen bu sene calisti, eksik bolgeleri belirledi, takimdaki oyunculari tanidi, ona gore hamleler yapiyor, ve acikcasi su ana kadar ilgilenen ve alinan isimler gayet olumlu. Nedir bu hemen herseyi sorgulama anlamiyorum. Belki de benim anarsizm sempatizanligim korelmistir, o da muhtemel tabii.

  5. Mitya dedi ki...

    Baskanla ilgili istifa daha makul tabii, ancak burda da eger salt basari olarak konusuyorsak, o zaman Aziz Yildirim Turkiye'de istifa etmesi gereken son kulup baskanidir belki de. Son bes senede Besiktas'in bir, Galatasaray'in iki, Fenerbahce'nin bir sampiyonlugu var. Ancak bu son bes senede Fenerbahce bu sene sampiyonlar ligine girmeyi becerirse 3 kez sampiyonlar ligine katilmis olacak, bunlardan bir keresinde de ceyrek finale kalinmisti. Rakiplerinin Avrupa kupalarindaki performansi ortada. Ote yandan diger takim sporlarinda gelinen nokta da sahane, tekrarlamak da istemiyorum. Ancak bu kulupte birseylerin degismesi gerektigini ben de dusunuyorum. Bunun icin gereken ise cogu akl-i selim Fenerbahcelinin uzerinde uzlasacagi duzgun ve karakterli bir adamin yavas yavas bu goreve hazirlanmasidir. Vallahi Mehmet Ali Aydinlar olur, bir baskasi olur, bilemiyorum, tanimiyorum oyle camianin icindekileri, ama Ali Koc, Sadettin Saran disinda bir adayin bulunabiliyor olmasi lazim.

    Daum yerine Aykut'u kim oneriyor bilmiyorum, ancak zaten burda gelip Daum yerine birileri onerilecegi zaman emin olun toplasak 5-6 kisi buluruz, bunlari da neyi nasil oynattigini cok iyi bildigimiz icin degil, zamanin getirdigi tanidikliktan ve medyanin yarattigi asinaliktan ortaliga firlativerir, rahatca geri cekiliriz. Aykut gelsin diyenler de bundan farkli degildir, oysa elbette esas problem kulubun oturtmak istedigini soyledigi bir anlayisa hemen ilk yildan bakta vurmaktir. Her neyse, boyle bir seyin yonetim tarafindan da dusunulecegini zannetmiyorum.

    Su Aziz Yildirim-Fuhrer meselesi de naif geliyor bana. Her guclu sahsiyeti Fuhrer damgasiyla asagiya indirmeye calismak olayin basitine kacmak bana kalirsa. Bu adamin karsisina rakip cikmasi yasaklandi da bizim mi haberimiz yok? Kongre sistemini, kongreyi domine etmis kalantorlar elestirilmiyor, surekli bir Aziz Yildirim furyasidir almis basini gidiyor. Okuzlugu her tarafindan okunan Sadettin Saran mi, yoksa calisanlarina kole muamelesi yapan Ali Koc mu baskan olsun kulube? Aziz Yildirim oyle bir hale gelmis ki, kum torbasi gibi, vur gitsin, bir nevi aliskanlik halini almis. Neyse, bu konu daha evvel konusuldu, fazlasina gerek yok.

  6. PVH dedi ki...

    Baskan ilk ortaya ciktiginda "sahaya inip gol mu atsaydim" diye bir aciklama yapti. Besiktas ve Galatasaray'dan 10 puan onde bitirdigimizi ve iki final oynadigimizi, dolayisiyla basarisiz olmadigimizi soyledi. Bu durumda aynisini neden Daum icin soyleyemiyoruz? Sahaya girip gol mu atsaydi? Ayni mantikla "Daum basarilidir".

    Elimizde veriler var, alinan puanlar, sampiyonluklar, ligde bitirilen konum var. 5 senede 3 kere sampiyonlar ligi basari kriteriyse Daum'un 4 senede 2 sampiyonluk 2 son dakika ikinciligi Fenerbahce tarihinin en basarili hocasi yapiyor kendisini.

    "Kalirsa yine son mac travmasi yasanir" benim mantigimin almadigi bir savunma. Baktik is son maca kalacak, 5-6 hafta onceden havlu atalim o zaman, eger 2 hafta kala sampiyonlugu garantileyemiyorsak cikmayalim son maca. Teknik direktorun son maclarda kaybedilen sampiyonlugun tek buyuk sorumlu olarak gorulmesi ve bu senaryo bir daha yasanirsa altindan kalkamaz denmesi inanilmaz komik. Trabzon maci hayatimda izledigim en domine ettigimiz macti, sadece Guiza degil, Alex, Mehmet, Ozer herkes kacirdi. O zaman sorun basit, teknik adam kalkmis o yukun altindan ama oyuncular kalkamamis. Trabzon macini yasayan tum oyunculari kovalim mi?

    Aziz Yildirim oyle bir hale geldi ki her seyde elestiriliyor, evet. Tutup banka hesabi kaniti istersiniz ama kongre oncesi cebinden aidatlarini verdigi uyeler oldugu iddialari bile vardi. Mahkemenin sucsuzlugunu onayladigi Saadettin Saran 2 onceki kongrede kulupten ihrac edildi ve aday olmasi engellendi. Bunlar olmamis seyler de hayali senaryolar gibi anlatilmasi daha da komik.

    Aragones'in 1 senelik sozlesmesi kalmisti, muhtemelen 3-4 milyon euro verildi ve gonderildi. Daum'un 2 senesi daha var, en az 7 milyondan bahsediliyor. Kulubun sirke cevrilmesinin sebebi bu.

    Aykut'la bir alip veremedigim yok, gecen yazida neden teknik direktor olursa buyuk bir hata olacagini yazdim. Diger yandan Aykut'un Daum'dan basarili olmadigi bir gercek 2+2=4, bir basarisi yok, bilmiyoruz, iyi bir hocadir, bir de deneyelim diye getireceklerse getirirler. Basarili olursa ne ala, yalniz ne ara Daum'dan iyi teknik adam oldu onu bilmiyorum, hangi veriye gore?

    Bunlar ne kadar kolay isler olmus boyle. Roberto Carlos'a parayi bas senede 3 milyon euro ver, sene ortasinda 5 kurus bonservis getirmeden gitsin. Kit futbol anlayisinla Deivid'i Messi zannet, senede 2 milyon euro ona bas, 4 tane maca cikamasin, Daum'a 3 senelik sozlesme yap 10 milyon euro ver ilk sene sonunda gondermeye calis. Ondan sonra da tum bu yapilanlara "olur boyle ya ne olacak" desinler ve bu hesap vermeden, basina buyruk yonetim anlayisi elestirilince "yahu tutturmussunuz bir Aziz Yildirim" olsun. Fuhrere biat diyorum iste ben de buna.

  7. aydın dedi ki...

    Başka şubelere yatırım yapılması futbol şubesinin kepaze olmasını gerektirmez.
    Enteresan olan, atıyorum Gamova'nın parası futbol şubesinden kesilse bırak eleştirmeyi avuçlarım patlayana kadar alkışlarım.Ulan arkadaş böyle bir durum da yok, Guiza'ya 14 milyon, Christian'a 7 milyon yani üzerine bir ton para harcayarak bu duruma gelinmiş.
    Şu anda tarihin en rezil yönetimsel dönemi yaşanıyor ve bunun sportif sonuçla alakası bile yok.Anons olayı, Daum vakası..
    Bu adamın eşi benzeri yok, başkalarının rezilliği ayan beyan ortadadır.Hem nitelikli çalışıyor hem de zararı Fenerbahçe taraftarına.
    Biz ülke olarak hiçbir zaman şunu anlayamadık, balık baştan kokar.Amcamın tek amacı Türkiye liginde dominasyondu, en başından beri.Kulağını çekip geri vites yaptırdılar, tek amacı da elinden gidince zıvanadan çıkıp bugünlere gelindi.
    Üç yıl şampiyonluk sözü verip istifa etmeyen adamın aynı durumu teknik direktöründen görmesi de ironi mi yoksa trajikomik mi bilemiyorum.
    Daum en azından ''9:00'da mesaime başlayacağım, gelecek sezonun raporlarını hazırladım'' gibisinden sözler ediyor, ama samimi ama değil.
    Bizim Napolyon'un yeni Guiza'lar ve Cristianlar'ın peşinde koşmayacağı ne malum?
    Var mı ileriye dönük bir stratejinin emaresi?
    Var, Daum'un yardımcılarını kovmak.

  8. Erman Tüneri dedi ki...

    Daumun önene bu sözleşmeyi koyup kabul eden yonetim tazminatıda kendi cebinden versin adamın sampiynluk pirimi 1 milyon euro uefa finali 400 bin vizyona bak fenarbahceyi herkes sampiyon yapar bu adamın ne basarısı var baska avrupada sayesinde daha 2 tur goremedik yonetim elini cebine goturup gonderiyorsa gondersin yoksa yeni seçime hazırlansınlar bu gidişle

  9. barbobey dedi ki...

    Bu kulübü sirke çevirdiler diyen arkadaşlara iki çift lafım var.
    Şöyle 80 li 90 lı yılları bir incelesinler.
    Gazete arşivlerine,puan cetvellerine,baksınlar bir sezonda 2 den aşağı olmayan hatta 3. teknik direktörle yola devam edildiği günleri göreceklerdir. Tribünlerde acılı şarkıların bestelendiği yıllar.Öyle son maçta kaçmış şampiyonluklar değil daha ligin ilk maçında Aydınspor dan 6 yiyip o sezon 53 gol atıp 53 gol yiyen Fenerbahçeyi hatırlasınlar.Takımın başında da Hidddink diye bir adam kalede de Tony Schumaer olduğunu unutmadan.
    O zamanlar ne internet vardı ne böyle girip laf sallayacağın forumlar ve bloglar.
    Çok köklü bir geleneğin vardır da hiç böyle rezillik yaşamamışındır da bir teknik direktörü 6 milyon euro tazminat verip yollamak yerine bu yöntemleri uygularsın.O zaman kalkar noluyo ne bu kepazelik dersin.

  10. Mitya dedi ki...

    @PVH

    Aziz Yildirim'a Fuhrer diyen ben degilim, sensin. Lakin ben kendisine baktigim zaman futbol takimiyla ilgili kararlarinda sik sik hatalar yapan, medya onunde konusmayi beceremeyen, derdini cogu kez dogru durust anlatamayan, oldukca zavalli bir adam goruyorum. Haliyle boyle bir adama tapmak istesem de tapamam sanirim, ancak bu demek degildir ki herhangi bir sahis uzerinden yapilan elestirileri kayitsiz sartsiz kabul etmeliyim. Daum konusundan bahsederken dedigim gibi Daum'un basarisiz oldugunu dusunmuyorum, ancak oyuncu rotasyonunda ve secimlerinde daha esnek olabilecek bir hocayi her zaman tercih etmisimdir. Yoksa Daum'un yonetiminde bu sene oynanan futbolu begendigimi birkac kez ifade ettim zaten. Ote yandan son yasanan travmadan dolayi Daum gitmeli derken bu ulkedeki dinamikleri dusundugumden bunlari soyluyorum - Daum'un hemen son macin ardindan goreve devam edecegi eger aciklanmis olsaydi, onceki yazimda da belirttigim gibi bunu gayet makul karsilardim - ancak son bir ayda yasanan belirsizlik ve dramanin ardindan goreve devam etmesinin medya, taraftar, ve futbol kulturumuz genelinde kesinlikle ciddi sorunlar cikaracagini dusundugumden dolayi bu saatten sonra kalmamali diyorum.

    Ote yandan su tazminat meselesine de aciklik getirelim. Burda yazan kisilerin cogu medyada her cikan haberi ciddiye almayacak kadar dusunebilen insanlar - dolayisiyla oncelikle kabul etmemiz gereken Daum ve yonetim arasinda yapilan gorusmelerin icerigine hicbirimizin vakif olmadigidir. Real Madrid gecenlerde Pellegrini'nin gorevine son verirken 2.5 milyon euro civarinda bir anlasmadan soz ediliyordu - haberlerine internetten ulasabilirsiniz. Yani hic bir kulup gorevine son verdigi antrenorun sozlesme suresi boyunca kazanacagi parayi kurusuna kadar vermiyor, aksine uzlasmaya calisiliyor, zira antrenor de bu sayede baska bir takim calistirma firsatini yakalamis oluyor. Sayet ben de yonetici olsaydim, ben de herhangi bir uzlasmayi kategorik olarak reddeden bir teknik direktore elimden gelen zorlugu cikartirdim. Kisacasi su anda gelinen noktada yonetimin hatalari yaninda Daum'un da ciddi payi oldugunu dusunuyorum.

  11. Mitya dedi ki...

    Ote yandan daha evvel de soyledigim gibi Daum'un agir yukumluluklerle teknik direktor yapilmis olmasi ciddi bir hatadir, ve sonuna kadar da elestirilmelidir. Aragones'e odenen tazminattan sonra bunun yapilmasi daha da trajiktir - ancak kulubun sirke donduruldugunu gostermez. Eger sirke donmus Fenerbahce'yi merak ediyorsaniz, o zaman Vefa Kucuk'un kafasinda raki bardagiyla resimlerinin basildigi, Omer Cavusoglu'nun Galatasaray bayragi icinden kolunu gecirdigi donemlere bakmaniz yeter. Kulup yonetiminde bu tarz hatalar surekli yapilmaktadir, yapilacaktir - kotu bir yoneticiliktir, ancak elestirinin hizini alamayip kulubun sirke dondugunu soylemek abestir. Hem tekrar tekrar dedigim gibi bu meselenin Aziz Yildirim yonetiminin ozunu yansittigi turunden bir yaklasim da yapilan bir suru olumlu hamleyi gozardi etmektir, ki ben buna kesinlikle katilmiyorum.

    Sadettin Saran mevzusunu uzun uzun yazmak isterim - konunun icerigine hakim oldugumdan degil, burda getirilen elestirinin asil sorunu gozardi ettiginden dolayi. Eger herhangi bir kulubun yonetimini ve isleyisini belirleyen tuzukleri kabul ediyorsaniz, Sadettin Saran'a gosterdiginiz kayitsiz sartsiz sempati, ya da Saran'i aslinda onemsemeyip bu konu uzerinden Aziz Yildirim diktatorlugunu elestirmek mumkundur, evet. Ancak bu kadar hassassak sayet, o zaman belki de sorunun asil kokune inmemiz, kulupten ihrac mekanizmasini, kongre sistemini, divan kurulu yapisini tartismak gerekiyor. Anarsizmse eger cozum, o zaman temelden baslayalim, gozumuzun onunde olan kolay hedeflerden degil.

  12. Mitya dedi ki...

    Ote yandan Sadettin Saran ya da herhangi baska bir kisi gercekten Aziz Yildirim hegemonyasina son verecek derecede muktedir olsaydi, ya da Aziz Yildirim'a karsi herhangi bir muhalefet hareketini destekleyecek cogunluk kongrede yer alsaydi, emin olun su anda Aziz Yildirim coktan koltuktan indirilmis olurdu. Bahsettigim naiflik sundan ibaret: 1-Sadettin Saran baskan olmak istiyor, 2-Aziz Yildirim tarafindan kulupten ihrac ediliyor, 3-Aziz Yildirim, Fuhrer, fasist, tek adam. Bu duzlemde yapilan onermelerin cok basit ve gerceklikten uzak oldugunu dusunuyorum.

    Ben zaten Aykut Daum'dan iyi bir hocadir, yerine o gelmelidir demedim, hicbir zaman da boyle bir sey soylemem zaten. Ancak herhangi bir sezonun ardindan futbol takiminin basarisiz olmasi durumunda herkesin ayni sorumluluga sahip oldugunu dusunmuyorum. Ozellikle Aykut'un gorevinin sonuclarini birkac seneden evvel goremeyecegimizi dusundugumden Aykut ozelinde yapilacak herhangi bir tartismanin yersiz ve manasiz oldugunu savunuyorum. Fenerbahce gibi zamaninda Omer Cavusoglu, Selim Soydan gibi seviyesiz adamlarin futbol subesini yonettikleri dusunuldugunde ben acikcasi umutluyum, ancak elbette zamaninda Fenerbahce'nin icine sinmis "sirk" kulturunun bir anda yokolmasi da beklenemez. Bu yuzden umidim Aykut'un pozisyonuna ve kendisine dokunulmamasi, kesinlikle yeni teknik direktorun baska biri olmasidir. Aykut dogru duzgun konusmayi becerebilir, futboldan en az senin benim kadar anlar, Turkiye'deki bir suru oyuncuyu yanir, ve su anda gordugumuz kadariyla yurt disinda da gelecek vaad eden futbolcularin pesinde. Zira yillarca ne anlama isaret ettigini hala anlayamadigim "dunya yildizi" ifadesini transfer politikasi olarak benimsemis bir kulubun bu anlayisini degistirecege benziyor Aykut. Hem henuz 13 yasinda Sigma Olomouc hezimetini canli yasamis biri olarak mactan sonra Aykut'un havalaninda yanima gelip beni avuttugunu da bilirim, al sene adama inanmak icin bir sebep daha.

  13. PVH dedi ki...

    "Fuhrer diyen sensin" demedim ki, evet ben diyorum. Neden oldugunu burada da daha once de onlarca kere yazdim. 90'larda da sirk ortami vardi evet, fakat bu ortamin getirdigi basarisizliga tepki veren, yonetimleri istifaya cagiran taraftar da vardi. Su anda boyle bir sey soz konusu bile degil. Kisacasi Aziz Yildirim kulubun bahsedilen o yapisindan dolayi fuhrerligini kurdu. Kulubun yapisi o, ne yapalim demek bizim ulke halkinin politikaya bakisi gibi geliyor bana "Iyi calisiyor, birakin bari bu yesin."

    Aykut kovulmali ya da istifa etmeli demiyorum. "Daum'u en buyuk sorumlu olarak gorenler neden Aykut'un basarisiz oldugunu dusunmuyor?" diyorum, futbol takimi basarisizsa 50 mac teknik adami izleyen direktoru de yoneticisi de sucludur. Sen Daum basarili diyorsan bu elestiriyi uzerine alinmana gerek yok sanirim. Bence de Aykut gorevinde devam etsin, eger Daum calismak onun altinda istemiyorsa o zaman bunu soylesinler ve gorevine son versinler.

    Su anda yaptiklari sey kulubun birkac senesini riske atmak. Teknik direktorle tazminat inatlasmasina giriyorlar. Takim 10 gun sonra calismaya baslayacak, teknik direktor kaldi deniyor ama herkes kovulmaya calisildigini biliyor, su anda gelecek sezona nasil, kiminle gireriz hic fikrimiz yok. Bu olanlari sirf yonetim agir elestiriliyor diye normal karsiliyorsun(uz).

  14. aydın dedi ki...

    Vay be, demek doksanlı yıllar demagojisi bitmek bilmeyecek..Dönüp dolaşıp doksanlı yıllara kıyas ile avunacaktıysak stad-tesisler falan hiç önemli değildi, ne de olsa doksanlarda da bu tür mevzular yoktu.
    Bir yarışın içerisindeysen, duramazsın.İki seçenek vardır, ya ileriye gidersin ya da geriye.Durursan arkandakiler gelip seni geçer.
    Elaleme stad yaptılar, arazi sahibi değil kiracı olduğu halde, üstelik yıllarca kirayı bile ödemediği halde arazi sahibi sayılarak.Yetmedi, inşasını bile devlete yaptırdılar.Doksanlı yılların fatihi gıkını çıkaramadı.Kısacası stad-tesisler avantaj değil artık.
    Eskiden palyaçolar yöneticiymiş, e birader işini yapanları kapı dışarı etti doksanlı yılların fatihi? Hala daha koltuğu bırakmak da bilmiyor, kalan bir iki düzgün adamı da gelecek iki yılda harcamayacağının garantisi yok.
    Marabalar cumhuriyetiymişiz haberimiz yokmuş.
    Eski ağalar günde bir tayın veriyordu, şimdiki ağa sağolsun istihkakı iki tayına çıkardı.

  15. SuMMaNuS dedi ki...

    Olaya bakın, doğru düzgün başarısı olmayan Daum, illa tazminatı kendisinde hak gören Daum, birden mağdur oldu, öyle mi? Yönetimin suçlu olmadığını söylemiyorum ama Daum'un da haklı olduğunu söyleyenler akıl sağlıklarını sorgulamaları gerekiyor. Ayrıca Aykut Kocaman'ın bunlarla ne ilgisi var? Sportif direktör'ün ne iş yaptığını bilmeyenler buraya gelip sallamasınlar. Bakın Daum, açıkça, belli ki başarısızlığının üstüne türlü oyunlarla daha fazla para elde etmek istiyor. İnsanda biraz yürek ve onur olur. Şampiyon yapamıyorsan bir takımı ve istenmiyorsan daha fazla gideceksin. Öyle her gazeteciye farklı demeçler verip Almanya'dayken "Aykut, kuyumu kazmaya çalışıyor", Türkiye'de iken "Aykut ile aramız çok iyi" demeyeceksin. Son demecinde ise Stoch için "3. sınıf bir oyuncu" demiş. Bu adam gerçekten takımda kalıp şampiyon yapmayı düşünseydi bu açıklamayı asla ve asla yapmazdı. Oyuncuyu kazanmaya çalışır, onu nasıl verimli kullanabileceğinin hesaplarını yapmaya çalışırdı. Şimdi böyle diyerek ne yapmaya çalışıyor? Aykut'un isteğiyle alınan ve gerçekten önemli bir potansiyeli olan oyuncuyu küstürerek hala otoritenin kendi elinde olduğunu ispatlamaya çalışacak. Aziz Yıldırım'ın bu klube zarar verdiğini çok geç görebilen zihniyet, Daum'un ne kadar vasıfsız, ne kadar onursuz bir teknik direktör olduğunu da ne yazık ki geç farkedecek. Ayrıca Aykut Kocaman'ın Daum'un yerine geçmesi neden komik bulunuyor? Bunun sebebi açıklanmalı. Merak ediyorum ne kadar saçma bir sebep ya da sebepler gösterilecek. Bekliyorum.

  16. linguisticsfc dedi ki...

    bugün basında Beckenbauer'in fenerbahçeyi sirke benzettiğine dair haberler vardı. basın herhalde bu blogu takip ediyor, kulüp sirke döndü lafları burda dönüyordu. beckanbauer'in işi gücü yok böyle bir açıklama mı yapacak ya xD

  17. linguisticsfc dedi ki...

    sözümü geri alıyorum, biraz araştırdım yabancı ajanslarda da sirk ifadesi var -->
    http://de.eurosport.yahoo.com/19062010/73/wm-2010-beckenbauer-jogi.html

    o zaman beckenbauer blogu okuyor.

  18. Unknown dedi ki...

    Gözünüz aydın olsun. Gitti, o artık yok. Daum ve Koch görevlerine son verildi.

Yorum Gönder