Pirinçsiz Pilav
En olmayacak şeyi yapıyoruz. Bu sene sanki son derece normal şartlar altında, son derece normal koşullarda deveam eden bir sezonmuş gibi oturup berabere kalınan bir maç sonrasında teknik, taktik, kadro filan tartışıyoruz. Bu tartışmayı bir yerde anlıyorum, yaşadığımız bunca şeyden sonra taraftar bir zafer istiyor. Bunca çilenin sonunda güzel bir "olay" Diğer yandan bunca yaşananın unutulup da son derece normal bir zamandan geçiyormuş gibi Aykut hocayı tartışmak, ayıbın, saygısızlığın büyüğü.
Geçen sene takımın aksayan yerleri belliydi. Burada biz de yazdık. Neticede orta sahanın göbeği yeteri kadar verimli değildi, genel olarak kanatlarda, özel olarak sol kanatta bir problem olduğu gözüküyordu.
Takımın en iyi yeri defans göbeğindeki "Lugano - Yobo" ikilisyken, en büyük boşluk da Niang'ın olmadığı maçlarda forvette gözüküyordu. Dolayısıyla sezon sonunda takviye edilecek yerler mümkünse sol bek, orta sahanın göbeği ve Niang'a bir yedek olacaktı.
Neden? Çünkü Fenerbahçe'nin ortasahasının göbeği biraz fazla yumuşaktı, Emre'nin oynamadığı maçlarda, orta sahadan ileri uca top taşımakta zorluk çekiliyordu, Baroni - Selçuk hattının oyun kurma becerisi yeterli değildi. Andre Santos çok yetenekli bir oyuncu olsa da arkası sürekli boş kalıyordu, bu alandaki boşluğu da rakip takımlar değerlendiriyordu.
Dahası, Niang sakatlandığında forvette Guiza oynayınca gol bulmakta takım daha da zorlanıyordu. İki sezondur kapalı defanslara karşı baskı kurarak oyunu açacak, kanatlara top taşıyabilecek, top karşı takımdayken de topu kazanarak yeniden oyuna sokabilecek oyunculara ihtiyacımız var.
Yani sezon başında Fenerbahçe'nin transfer listesinde ortasahanın göbeğine bir yabancı oyuncu, kronik sakatlıkları nedeniyle Emre'ye bir alternatif, Niang'a güçlü bir yedek, defansın göbeğine her tür duruma karşı bir alternatif ve eğer mümkünse daha iyi bir sol bek transferi vardı.
Nitekim Gökhan İnler, Selçuk İnan, Diarra, Serdar Kesimal, Emenike transfer hareketleri de bu alana yönelmişti. Sezer Öztürk ve Orhan Sam transferleri ise kulübeyi zenginleştirmek yönünde atılmış adımlardı.
Peki ne oldu? 3 Temmuz operasyonu oldu. Sonra bir de 24 Ağustos darbesi geldi.
Takımın en güçlü iki mevkisi dağıldı. Niang gitti, Lugano gitti, onların açtığı boşluk için elimizde kim vardı? Serdar Kesimal, Bilica, Bekir, Bienvenu.
Bu sezonun kazancı Caner ve Stoch ise, kaybı da Milli Takım'da hatalı bir tedavi gören, iyileşmesi ve adaptasyon dönemi gittikçe uzayan Gökhan Gönül ile yine bir türlü toparlanamayan Mehmet Topuz oldu.
Yani Fenerbahçe bu sezona geçen sezondan çok daha güçsüz bir kadroyla başladı. Geçen sezonun eksikliklerinin üstüne yeni eksiklik alanları ortaya çıktı.
Üstelik Fenerbahçe ekonomik olarak da büyük bir darbe yediği için bu eksiklikleri sezon içerisinde kapatabilecek güçten de mahrum kaldı.
Bugün Fenerbahçe'nin bir önceki sezona göre daha dar bir kadrosu, daha fazla transfer ihtiyacı var. Fenerbahçe'nin orta sahası çok yumuşak, orta sahanın göbeğindeki ikilide Emre'nin agresif ve bireysel çabaları dışında oyuna iki yönlü katkı çok düşük. Yani oyunun temeli, orta sahanın göbeği boş.
Sol kanat geçen sezon da bir problem alanıydı. Bu sezon Stoch'un bireysel çabasını ve yeteneğiyle yarattığı alanları saymazsak hiçbir verime sahip değil. Andre Santos'un oyunun defansif yönüne katkısı azdı ancak çok yetenekli, ayağını iyi kontrol edebilen bir oyuncu olduğu için sonuca etkisi güçlüydü. Ziegler'in hücuma katkısı Andre Santos'un yarısı kadar bile değil. Defansın yönündeki katkısı da herkesin malumü.
Geçen sezonun en dinamik, en güçlü ikilisi Gökhan Gönül, Mehmet Topuz ikilisiydi. Oyunun her iki yönünde de çok büyük katkısı olan bu ikili Fenerbahçe'nin kanat organizasyonlarının temeli olarak gözüküyordu. Üstelik bu ikilinin sağ kanattan yaptığı bindirmeler rakibin dengesini de bozuyor, onların topa sahip olma ve kullanma becerilerini aksatıyor ve oyuna katkılarını düşürüyordu. Bu sezon ise bu ikili geçen sezonun yarısı kadar bile oyuna katkı sağlamıyor.
Üstelik takıma en büyük güven veren, hücuma çıkmalarına ve rahatça topla oynamalarına sebep olan yer, defansın göbeği de artık boş. Eskiden takım arkada Lugano ve Yobo'nun olduğunu bilerek biraz daha ileri hareket edebiliyordu, bu sezon ise defansın göbeği aynı güveni vermiyor. Herkes diyor ki 2-0'dan sonra takım neden geri çekildi? Çok basit, çünkü ileri giderlerse arkada ne olacağını, Galatasaray'ın hızlı oyuncularının orada neler yapabileceğini hepsi düşünüyor.
Ayrıca, ileri uçtaki oyuncuların da karşı takıma rahat top kullandırması orta sahaya daha fazla baskı yaratıyor. Orta saha sürekli mücadele ettiği için, zaten kapasitesi belli oyuncular da gittikçe oyundan düşüyor, oyundan düştükçe onlar da geriye doğru çekiliyor ve takımın elinde kontra atak silahları da olmadığından genel olarak takım baskı yiyor.
Bütün bunlara,
3 Temmuz operasyonunu, takımın yöneticilerinin tutuklu olmasını, finansal girdilerin düşmesini, her maçtan önce ortaya çıkan bir takım olayları, Fenerbahçe maçlarından önce ilan edilen yeni kuralları, iddianameleri, "şok edici" gelişmeleri, korkunç medya baskısını ve bütün bunların yarattığı psikolojiyi ekleyin,
Aykut Hoca bütün bunlarla mücadele ederek takımı bu seviyede tuttu. Bugün Fenerbahçe ikinciyse, bu başarının altında Aykut Hoca'nın liderliğinin imzası var.
Hayal dünyasından çıkmamız lazım. Fenerbahçe çok dar bir kadroyla bugün ligin zirvesinde yer alıyor. Bu kadro esasında şampiyonluk için yeterli değil ancak yine 3 Temmuz sürecinde taraftarın yarattığı hava, bir direniş öyküsünün parçası olmak gibi pozitif motivasyon unsurlarıyla takım bir mücadele ve karakter gösterdi.
Sezon boyunca Fenerbahçe bu kadrodan çok üst düzeyde yararlandı. Kaybettiğimiz maçlar, özellikle deplasman maçları, bu psikolojinin uzağında olunan maçlar olduğu için zaten kaybedildi.
Şimdi soruyorum, hangi vicdanı olan insan evladı, şu resme bakıp Aykut Hoca İstifa diyebilir?
Kardeşim ne yaptı Aykut Hoca? Efendim Stoch'u çıkartıp Selçuk'u oyuna sokmuş. Evet? Çünkü Stoch bütün maç yürüdü, oyuna katkısı sıfırdı. Futbol tek başına oynanmıyor ki? Bir de rakip var. Melo, Selçuk İnan, Engin Baytar'lı Galatasaray orta sahası Fenerbahçe'nin orta sahasını sürklase etti. Orta saha direncini arttırmak için o bölgeye Selçuk'u soktu, orta saha göbeğini üçledi, Sow'u da sol kanada çekti. Ancak Alex ileride tek başına ve sırtı kaleye dönük oynadığında verimli bir oyuncu değil. O yüzden de Alex'i çıkarmak zorunda kaldı. Diyorlar ki neden Bienvenu'yu oyuna soktu? Afedersiniz ama kulübede Drogba vardı da Aykut Hoca illa Bienvenu'yu oynatacağım mı dedi? Öyle böyle bu adam sırtı kaleye dönük oynamış, oynayabilmiş, bu konuda deneyimi olan bir adam. Sow ile yerlerini değiştirerek de oynatabilirsiniz. Eldeki malzeme bu. Dia da oyuna sonradan girdi, ancak Dia'dan iki sezondur Fenerbahçe hiçbir verim alamıyor. Adamcağız çok süratlı, hızlı bir oyuncu ama top kontrolü zayıf, pas yeteneği zayıf, son vuruş zayıf. Futbol da sadece haldır haldır depar atarak oynanan bir oyun değil. Öyle olaydı sprinter transfer ederdik, futbolcu değil.
Şimdi bir tane maçta takım beklenen galibiyeti alamadı diye bu kadar öfkelenmeye hazır insanlar varsa, onlar da 3 Temmuz'dan, bu sezon yaşananlardan hiçbir şey anlamamış demektir. Karşımızdaki manzarayı doğru düzgün tahlil etmeye ihtiyacımız var.
1- Bu kadro geçen sezonun kadrosundan zayıf. Hatta bu kadro 2006-2007 sezonu kadrosundan bile zayıf.
2- Bu kadro çok yoğun ve dramatik bir süreçten geçti, psikolojik olarak da desteğe ihtiyacı var.
3- Hayal kurmanın alemi yok, bu kadronun limiti de belli. Bu şampiyon olamayız demek değil, futbolda her şey var, ancak normal şartlar altında bu kadronun şampiyonluğa sahip olması yakın ihtimal değildir.
Fenerbahçe'nin bu sezon maçları stadda oynanmıyor, bu sezon stad dışında kazanacağız, ondan sonraki her sezon da stadın içinde. Gerçek şampiyonluk, gerçek mücadele bizi orada bekliyor. 3 Temmuz 2012 günü tutsak kalan Fenerbahçe yönetimi dışarıda olursa, Fenerbahçe'nin büyük yürüyüşü hiç olmadığı kadar güçlü devam edecek ve Türkiye tarihinde kimsenin görmediği, erişemeyeceği bir şampiyonluğa imzamızı atmış olacağız. Bu amaca ve bu amaç için çalışan herkese destek olmak da, bu haksızlığı gören ve insani bir tutum almak isteyen herkesin boynunun borcu.
18 Mart 2012 21:02
alex gibi takımda tek futbol aklı diğer takımların korkulu rüyası olan verdikleri ortadayken bir oyuncuya kulüp içindeki bazı medyatik kişilerin gazlarıyla geldiğinden beri sürekli, tak çıkart yapan kafasını karıştıran ilk demecinde son 4 yılda bir şampiyonluğu alexe bağlayan+tekzip etmeyip sözlerimin arkasındayım diyebilen bir kişiye ben hoca filan diyemem kendisi başka birşey herhalde sayın athewulf kusura bakma
18 Mart 2012 21:04
yazıyı uzun uzadıya okumaya gerek yok. stoch'un yerine selçuk değilkliği yapan birisi eleştirilir. hele ki yaptığı değişikle kötü giden oyunu daha da kötüleştirdiyse. bu da yetmezmiş gibi ''ikinci yarı kontra ataktan gol bulmalıydık'' diyen biri bir o kadar daha eleştirilir. o yüzden kol kadar yazmanın anlammı yok. zaten okumadım da.
18 Mart 2012 21:06
her kelimesine katılıyorum. bu sene Aykut Kocaman yerinde budur dediğiniz teknik adam bile olsaydı takım daha aşağılarda olurdu.
en çok şaşırtanı Gökhan ve Mehmetteki bu düşüş. fiziksel mi psikolojik mi bilemedim.
Yılın maçı bu ay sonunda. Başkanı çağlayandan alıp dönersek bu takımı o toparlar.
18 Mart 2012 21:13
çok net bir analiz olmuş.
hedeften uzaklaşmayalım, asıl şampiyonluk saha dışında olacak!
ama başkan ve yöneticilerimiz tahliye edilirse(ki bence ligler bitmeden etmezler)o motivasyon bizi şampiyonluğa taşır.
18 Mart 2012 21:13
''stoch yürümüş, o yüzden değiştirilmiş.'' stoch sadece girdiği ataklarda kötü tercihler yaptı. bir de karşısında eboue vardı. eğer stoch'tan memnun değilsen oraya dia'yı koyarsın. tabi dia'nın turşusunu kurmak için kadroya dahil etmediysen. sen sow'u sola çekip ortasaha da sadece defans yapma işlevi goren 3 adamla devam ettirirsen bir de bunun ustune ilerde alex'i tek forvet haline getirirsen oyunu kendi ceza alanın onune yıkmış olursun. zaten bu değişiklerden sonra daha da beter oynamaya başladık. oyunun kendisi aykut hoca'nın ne kadar saçma kararlar verdiğini kanıtlamış, sen hala doğru tercihler yaptı diyorsun. aethe'ciğim, sen mümkünse futboldan sosoyolojik analizler yap, 3 temmuzdan beri devam eden süreçteki yaptıklarını yap ama işin teknik kısmına girme, çok saçma şeyler yazıyorsun.
18 Mart 2012 21:14
@demir: yazıyı okumadan yazıyı eleştirmek ne demek abi? hürriyet gazetesi okuyucu yorumlarıyla beyni iğfal edilmiş bir insan bile okumadığı bir yazıyı otomatik eleştirir mi? o kol kadar yazıda belki senin söylediğine bir cevap zaten hali hazırda vardır? ctrl +f yapıp "stoch" diye aramaya bile üşenen bir adamın düşüncesine biz niye değer verelim? okumadığı yazıyı eleştirebilecek bir cürete sahip insanın söylediği herhangi bir şey doğru olabilir mi? yani biz şimdi aykut hocanın kararlarına karşı, okumadığı yazıyı eleştirebilecek bir insanın düşüncelerini mi kaile alacağız? sen böyle bir şey yapar mısın?
@nevzat onu da izah ettik, geçen sene alex - aykut ilişkisi hakkında tonla yazımız tartışmamız da burada döndü. bu artık geçmiş, gitmiş bir mesele. alex ile aykut arasında hiçbir problem yok. sahadaki değişiklik pratik sebeplerle yapılıyor, yazının son bölümünde var.
duyarlı fenerbahçe taraftarı, okumak zorunda değilsiniz ama okumadığınız bir yazıyı eleştirmek zorunda da değilsiniz. okumamışlığınızla normal yörüngesinde devam eden hayatınıza devam edebilirsiniz? geçen sezon şampiyonluğu getirdiğinde de aykut bugünkü aykut'un aynısıydı. oturup aykut'a teknik direktör değil demek hakarettir, ayıptır, bir cümlenize bakın öyle konuşun. "gs maçında bana göre kötü tercihler yapan teknik direktör" ile "teknik direktör bile değil" arasında bir hakaret kadar fark var.
18 Mart 2012 21:19
Bugün Aykut Hoca için istifa etsin, yetersiz ya da 2-0'dan sonra takımı defansif oynattı diyenler neden geçen sezon 2. yarıda oynanan ve şampiyonluğu getiren zaferleri unutuyor? Peki bu sezon yaşadığımız ve hergün acımasızca öldürüldüğümüz olaylar yaşanmasaydı bu takım bu kadar güçsüz olur muydu. Görünen köy klavuz istemez bu yıl onur mücadelesi yapıyoruz ve ortam Galatasaray'ın şampiyon olması için hazırlandı. Peki siz bu sene herhangi bir politikacıdan bu sene Trabzonspor'un, Bursaspor'un ya da x takımın şampiyon olmasını istiyorum ya da şu an lider olan takımın karşılacağı takımın şehrine gidip size stad yapacağız diyen cümleler duydunuz mu? Hayır duymadınız neden çünkü şu an lider Fenerbahçe değil, olay bu kadar basit.. Ve son olarak Fatih Hoca'ya şunu söylemek isterim; (öncelikle stadımızda onlara atılan maddeler için çok üzüldüm keşke olmasaydı, bize yakışmıyor bu hareketler) 'normal bir sezon olsaydı şu an şampiyonluğu kutluyor olacaktık! dedi' Ben de diyorum ki hocam zaten bu sene normal bir sezon olsaydı şu an şampiyonluğu kutlayan Fenerbahçemiz olurdu..
18 Mart 2012 21:30
Her şeyi de Aykut Hoca'ya bağlamayalım lütfen. Biraz da saha içerisindeki futbolcularımız çözecek problemi, ama bu sene bu problemi çözebilecek bir psikolojide değiliz hiçbirimiz.. O yüzden ne futbolcularımıza, ne teknik heyete haksızlık etmemeliyiz..
18 Mart 2012 21:49
2006 yılında, son 6 haftada yapılanlar hepimizin malumu. O sezon "fakir-fukara" edebiyatıyla yapılan kirli manipülasyon 07-08 sezonunda; "yerli-yabancı" söylemiyle denendi ve yine başarılı olundu. 09-10 sezonunda "lig şaibeli" söylemiyle Bursaspor'a yol verildi. Her yolun mübah görüldüğü, onursuz başarıya bir kez daha ulaşılmıştı ve artık bu konuda uzman bile olunmuştu.
10-11 sezonunun devre arasında, 9 puan fark olmasına rağmen ts'yi şampiyonlukta zorlayacak rakip belliydi.
Derhal harekete geçildi ve ts'nin başkanı vasıtasıyla yeni ve kirli bir söylem daha geliştirildi. "Türkiye'nin %75'i ts'nin şampiyon olmasını istiyor."
Bu sefer olmadı. 17'de 16 yapan Fenerbahçe hesapları alt üst etmişti ama demokrasilerde çare tükenmezdi. Savcı bile itiraf etmişti; "son maçı kaybetseydiniz soruşturmayı açmazdım" diyerek.
Diğer takımların birliktelikleri, kirli eylem ve söylemleri ve yanlı hakem kararlarıyla şampiyonluklarımızın çalınması yetmezmiş gibi kabine üyeleri, kolluk ve yargı da tüm bu adaletsizliklere çanak tutuyor hatta yardımcı oluyordu.
Bu yıl, zaten sezon başında kaybedilmişti. İfadeye çeğırılan ve korkutulan Emenike, kalsaydı verimli olabilir miydi? Elbette, Hayır!
Emenike üzerinden diğer futbolcularımıza da gözdağı verilmişti, hatta ısrarla yalanlamasına rağmen Alex bile sürecin içine dahil edilmeye çalışılmıştı.
Bu takım, 3 temmuz 2011 tarihinden itibaren psikolojik olarak yıpratılmıştır. Geçen sezon kan, ter ve gözyaşı dökerek kazandıkları kupa alçakça gaspedilmek istenmiştir. Tüm camia gibi onlarda kupalarını korumak istemektedirler ve öne geçtikleri her maçta geriye çekilmeleri de işte bu travma'dan kaynaklanmaktadır.
"Koruma içgüdüsü"
18 Mart 2012 22:08
Geçen sezonun başını hatırlayalım.YB'a,Paok'a elendiğimiz dönem...Neden elendik?Neden lige iyi başlayamadık?Aykut Hoca neden Alex'siz bi sistem düşündü en başta?Çünkü Aykut Hoca ileride basan,çok hızlı oynayan,rakibi ısıran,üçle yetinmeyen dördü atan,yetinmeyen beşi atan bi takım oluşturmak istedi,ama sonu hüsran oldu.Neden?Çünkü böyle bi değişikliği iki haftada yapamazsınız,bu futbol kültürü meselesidir,bu da hemencik değişmez.Dolayısıyla sonra zaten skor üretmekte kesinlikle sıkıntı çekmeyen takımına,güçlerini daha dengeli kullanıp 90 dakikaya yetirmeyi öğretti.Bizi geçen sene şampiyon yapan AYKUT KOCAMAN'dır.2-0'dan sonra defans,orta saha arasında sıkı bi pas trafiği sağlayarak rakiplerinin sabrını taşıran,rahat galibiyetlere ulaştıran adam oydu.Bu sezon o pas oyununun temel elemanları yok.Andre Santos,Niang ve Lugano.Alex ve Stoch dışında teknik kapasitesi belli bi seviyenin üstünde olan futbolcularımız yani.Ben şahsen bu kadronun da potansiyel olarak baktığımızda şampiyonluğu kazanabilecek bi kadro olduğunu düşünüyorum.Ama teknik kapasitesi daha düşük olduğu için aşırı derecede koşmaları,mücadele etmeleri gerek ki buna alışık olmayan bu oyuncular bunu en fazla 20 dakika sürdürebildi işte.Bize dün maçı kaybettiren şey oyunu rölantiye alalım derken topu Galatasaray'a vermemizdi.Çünkü geriden ayağa paslarla rakibin başını döndürerek oynamamız mümkün değil.Mutlaka aksayan bir noktada topu alırlar,cezamızı keserler;nitekim bunu yapmaya çalıştığımız bölümde Engin,Necati gibi futbolcuları az daha yetenekli olsalar cezayı kesecekti.Lafı daha fazla uzatmak istemiyorum.Onların canı sağolsun.buralara kadar getirmiş olmaları bile yeterli benim için.Afedersiniz bazı o.çocuklarının iki senedir yaşattıklarına da teşekkürler,camiayı normal derecede seven bi Fenerli olan beni,bi fanatiğe,aşığa çevirdiler.Sayelerinde adaletsizliğe karşı nasıl durulur,her türlü pisliğe nasıl kulak tıkanır,sonra kendi kendine nasıl ağlanır-her ne kadar anlayamayacak olsalar da- öğrendim.Skorlar için değil,duruşunuz için teşekkürler Aykut Hoca,Profesöz Alex,Genç Cafu Gökhan,Savaşçı Mehmet,Fanatik Volkan ve daha da önemlisi,derbiden önce Fenerbahçeliliğini gösteren Niang,hala gönlü Fenerbahçe'de olan Santos.Laf gelmişken onlara da muhtemelen başka bir yerde göremeyecekleri bu sevgiyi karşılıksız bırakmak şöyle dursun,çocukluktan Fenerli gibi davranmalarından ötürü teşekkür edelim.
18 Mart 2012 22:13
Mehmet Ali Aydınlar'ın puan pazarlığı yapmasına kapıyı kapatan Aykut Kocaman'ı tartışmak abesle iştigaldir.
Gerekli yerde en doğru tavrı koymuştur Aykut Kocaman. Saha içerisinde yapılanın her zaman övülmesi de yerilmesi de mümkün.
Unutmayın bu sene derbilerimiz, Çağlıyan'da, Cemaatin mahkemesine karşı.
18 Mart 2012 22:19
(maçtan hemen sonraki yorumumu buraya taşımak istedim) GS'yi kutluyorum, kadıköy'deki makus talihini değiştirmeye çok yaklaştı. 30. dakikadan sonra koşmayan, baskı yapmayan, yürüyerek hatta bazen durarak oynayan, 2 mükemmel golden sonra evlere şenlik 2 gol yiyen ve kelimenin tam anlamıyla direkten dönen takımıma sesleniyorum: sizden görmeyi umduğumuz onur mücadelesi bu değil. ensemde maçı izleyen ve cırtlak sesiyle 1 saniye susmayan FB taraftırının çenesinin beşte biri kadar ayaklarınız çalışsa sonuç farklı olurdu... tek farklı skorun üstüne yatan, 60 dakika boyunca yürüyen takımı seyreden, 5 metreden öteye tek isabetli pası olmayan baroni'ye sabredip en önemli iki hücum silahını çıkaran sonra da gol atsın diye bienvenü'yü alan Aykut Kocaman senin hatrın KOCAMAN o yüzden dur bir kenarda....
18 Mart 2012 23:47
aykut kocaman ve istifa sözcüklerini aynı cümlede kullanmak insanın sadakat,emek, bağlılık ve benzeri kavramlarla hiç tanışmadığını gösterir.
ne olursa olsun aykut kocaman fenerbahçe teknik direktörüdür ve öyle de kalmak zorundadır.
işin bu kısmını geçip sahaya döndüğümüzde durum onu koydu bunu çıkardıdan ibaret basit bir performans sorunu değil.
emrebaroniselçuk orta saha kurgusu ilk kez denenmedi. orta sahanın enerjisini ve savunma direncini arttırmak için yapılan bu hamleye, iki senedir defalarca tanık olduk, arzu edilen durum hiç gerçekleşmedi.savunma direncimiz ve mücadele gücümüz asla artmadı üstelik kendi yayımıza yapışık biçimde gol yemeyi bekledik. (bkz geçen sene saraçoğlundaki beşiktaş maçı,ilk yarıdaki galatasaray maçı). geliyorum diye bağıran golleri de yedik.
ne olmuş yani, denediğin şey umduğunu vermemiş,oyunun kontrolünü tamamen rakibe bırakmışsın, topa akıl ve sükunet kazandıran oyuncularını kulübeye aldığın için kendi ceza yayına yapışmışsın bu hamleyle.düşünmüş, uygulamış ve sonuçlarını görmüş olmalısın. esas sorun burada başlıyor işte. yapılan hamleyi yanlışlayan onlarca örneğe rağmen, doğru olduğuna inandığın bu inancına her kriz durumunda sarılmışsın. yani öğrenmenin asla gerçekleşmediği bir infinite regress hali.
olayın ikinci kısmı daha vahim, bir takım yaslanabilir ama bir hücum planı vardır. iki senedir izliyoruz bu takımı, yaslanarak oynadığı kısımlarda hızlıca ve organize çıkabildiğimiz kaç kontratak hatırlıyorsunuz?
doğruluğuna inandığınız ve hayatın sürekli yanlışladığı bir 'inancınız' karşısında olan tutumunuz aslında bütün hikayeniz belirler. bu noktada tek ümidim aykut kocamanın kendine olan katı inancından ve türk futbol ideolojisinin koşan kazanır saçmalıklarından kurtulması.
19 Mart 2012 07:17
Her şey iyi güzel fakat bunlar Aykut Kocaman'ın Fenerbahçe teknik direktörü olabilecek kapasitede olmadığı gerçeğini değiştirmiyor.
19 Mart 2012 11:19
Maalesef taraftar diyemeyeceğim sadece kuponcu diyebileceğim kişilerin yorumları bizi en çok sinirlendiren şey herhalde.Hala gerçek mücadelenin nerde olduğunu anlayamayanlar medyanın da goy goyuyla teknik taktik fatih nidalarıyla normal sezon tartışması yapıyorlar.Büyük takım cinconlar 11 yıldır mabede yenmek umuduyla geliyor büyük takım cinconların taraftarı da buna inanıyor her sene büyük takım cinconların hocası dahi oluyor berabere kalınca büyük takım cinconlar 1,5 milyon dolarlık belgeyi kaybediyor (AP utanmasa Aziz başkan yaptı diyecek)biz kuruşları belgeliyoruz adam stoch u neden çıkardın diyor hala büyük takım cinconlar lidermiş hangi ortamda yakasından paçasından yer bulamıyan masaklarından tutup ta aşağı çekilmeye çalışılan FENERBAHÇE nin içine çekildiği ortamda, diğerleri eğer rakipse tüm siyasi irade ve desteğe rağmen ortalarda gözükmeyen ts ve tüm çeteleşmelere rağmen uçamayan bejeke ortamında biraz insaf ana resmi hiç görememişsiniz mücadelemiz bu sezon başka yerde siz destek olmayacaksanız problem değil köstek olmayın yeter.
19 Mart 2012 12:00
1 - Bu sezon: Evet, normal olmayan bir sezon, biz yine de liderken bu sezon oynanmasin, bir seye benzemiyor zaten diye hoykurenler, simdi pek sevincli, en buyuk yine Terim hocalari. Son gittigi 4-5 takimdan da kovulan mafia yine en buyuk hoca oldu. bravo. Kerameti kendinden menkul peygamber.
2 - Aykut Koskocaman: Durust olalim, basimizda Daum olsaydi kume dusmustuk bu sene. 2. olmayi ruyamizda bile goremezdik. Topuk Yaylasi da zordu Aykut olmasaydi basimizda, devami da.
3 - Futbolcular: Gecen sezonun 2. yarisindaki mucizeyi ben olaganustu primlerle de iliskilendiriyorum. Parayi pesin pesin ve surekli alan futbolcular baska hicbir kulupte buna yakin ve bu ciddiyette para kazanamayacaklarini biliyorlardi. Boyle bir is yerinden de atilmak kimsenin isine gelmiyordu. Canla basla oynamalarini mutlaka etkilemistir duzenli odemeler, primler.
4 - Tahvil: Ben bu uygulamamizi da sampiyonluk atagimiz olarak gormustum. Yine para almaya baslayacak olan futbolcular yine ayni performansi gosterecek, bir kez daha hangi kulupte olduklarini, ne kadar sansli bir topluluk olduklarini fark edebilecek, yine ellerinden gelenin en iyisini canlarini dislerine takarak gostereceklerdi. Gencler macinda da 1-0'dan sonra hala hucum eden Fenerbahce'yi gorunce cok da sevinmis. Aha, degisiklik oldu iste bekledigim gibi demistim. Gerisi artik cok kolaydi bence. Zaten 10 hafta gibi nisbeten kisa bir surec kalmisti. Ve yaptiklarimiz yapabileceklerimizin kanitidir mantigiyla 10'da 10 bekliyordum.
19 Mart 2012 12:00
5 - 2-0: a kadar da aslinda cok acaip top oynamamistik. Ama yine de klasik bir Kadikoy galibiyeti olacakti iste. Herkes cosmus, skor yerli yerine oturmustu. Alex'in golu... Yok boyle birsey.
6 - Donum noktasi: Macin donum noktasi aslinda 2-0 filan degil. Bence Stoch'un soldan girip kacirdigi pozisyon. Hani 100 kere vursa 99'unda cerceveyi tutturacagi, 95 keresinde de gol olacak o pozisyon. Benim hali sahalardaki vuruslarim gibi tamamladi. Cani sagolsun dedim ama o anda icimde bir kotu his olustu. Doner miydi acaba oradan? Dondu.
7 - Teknik Direktor: Bu sezon yaptiklariyla Aykut'a laf soylemek ayiptir. evet, dogru, takim sahipsizken tek basina herseyi oldu takimin ve 2. yapiyor. Ama ayni hatalari surekli yapmak. Futboldan anlamayan ben bile, bilirim ki ayni seyleri yaptigin zamanlarda sonuclar hep ayni olur. Bu konuda daha iyi anlasilan sozler vardir, bilirsiniz. Ama isin icinde Aykut varken tekrarlamam terbiyesizlik olur o cumleyi. Yani bir seyi denemissen, hucum oyuncularini cikardiginda takim iyice geri kapaniyor, rakibin defans oyunculariyla beraber daha rahat ustune cullanip sonucta da mutlaka golu atiyorsa, bunu 1 kere denemis, 2 kere, 3, kere 10 kere denemis ve hepsinde de ayni sonuclar karsilasmissan, 11. defa denemekte nasil bir yarar olabilir. Ama kotuydu, zartti zurrtu demek sacma. Stoch igrenctiyse bile onun oradaki varligi Eboue'ye ve Semih'e rahatsizlik veriyordu iste. Sikiyor muydu o oradayken elini kolunu sallayarak bize gelmek? Ya bir kez kacirilarsa adami? Ya bir kez sut atarsa??? Diyelim cok igrenc, OK. Onu cikartmaya kendini mecbur hissediyorsan, rakibi strese sokacak, ulan eger bunun 1 metre ilerisinde yakalanirsam kesin 10 metre fark atar bana dedirtecek birini sokarsin yerine. Istedigi kadar pas ozurlu, sut ozurlu olsun. O girseydi defans rahatlayacak miydi? Durust olalim. Fenerbahce'ye hizmet edilecek tek koltuk TD'luk olmamali. Bu babalik, zaten TD otesi bir seydi. Futbol Direktorlugu mu olur, neresi olur bilmem. Gitmemeli kesinlikle. Asla. Ama iyi bir TD'umuz olsa daha iyi olmaz mi onumuzdeki senelerde?
8 - Daha iyi kim gelir ki? Valla bilmiyorum. Kimse Daum gibi Aykut'un altinda calismayi kabul etmez tabii ki. Zaten kabul eden de iyi degil demektir.Gorev tanimlari ona gore duzenlenir, isine karismak degil, bir donem Volkan Balli vardi mesela??? TD'e tehdit degildi. Cok uyduruyorum, onun gibi, TD ile alakasiz ama futolcu ile alakali bir yere getirilir Aykut. TD olarak da bize yakisir biri, en az Hiddink ayarinda biri, getirilir mutlaka. Bu takimda Anelka'yi izledik beyler. Alex'i 26 yasinda aldik biz, Milan almis olabilirdi o yasta onu, biz aldik. Toni oynadi bizde. TD de alinir.
GurkanD
19 Mart 2012 12:25
@demir guney & @nevzattopcu
bu mac ıle ılgılı teknık tespıtlerınız yuzde bın dogru olsa dahı; Aykut Kocaman'ın da hata yapabılme hakkı yok mu? eger bu en onemlı macta hata yapmayacak bır teknık dırektor ıstıyoruz dıyorsanız, boyle bır sezonda takımı bu "en onemlı" maca kadar getırebılecek baska bır yarım Aykut Ufacık bulabılırsenız onunla degıstırelım. ayrıca ben yapılabılecek bır mudahale varken yapılmamıs oldugunu da pek dusunmuyorum (stoch cıkarılmayabılırdı??) sadece sızın teknıkı tespıtlerınızın dogru olabılme ıhtımalıyle yazıyorum. umarım bu gune kadar cok buyuk kayıplar vermeden getırebıldıgımız bırlıktelıgımız bu mac sonrasında benzer bahaneler ıle cozulmeye baslamaz.
@aethewulf
tum yazdıklarına cok buyuk bır oranda katılıyorum, ama her ne kadar haksız bır yaklasımları oldugunu dusunsekte kımsenın yorumlarının "deger verılmeyecek" oldugunu dusunmedıgımızde daha dogru sonuc alabılırız. ve "normal şartlar altında bu kadronun şampiyonluğa sahip olması yakın ihtimal değildir" dusuncesının (her ne kadar cok dogru olsa da) vurgulanması ancak yılgınlıga yol acar, ınancı bıtırır... psikolojik destek adına neler yapabılecegımıze odaklanalım.
@yok & @ramon1907
tamamıyle aynı fıkırdeyım. 2ncı durusma sonunda cıkacak kararlar belırleyıcı olacaktır. o gune kadarkı maclarda (samsun, bursa ve trabzon) umarım dagılmayız, cunku cozulme baslarsa (buna yangına korukle gıdılmesının de ne buyuk katkısı oldugu malum) durdurulması artık cok zor olur...
@gokmen
sozkonusu FENERBAHÇEmiz oldugunda nasıl daha hasmane tutum takınıldıgına daır cok guzel bır tespıt yapmıssın. her ne kadar sıfatı malum hasan sas'ın provakasyonları sonrasında gelısen olaylar olsa da bence de bu hareketlerı onleyebılmemız lazım.
@BOSS
"gunahların takımı..." pankartını ınfıal olur bahanesıyle kaldırtmayan da aynı kolluk kuvvetının mensuplarıydı degıl mı? zaten dunden razı bılınc altlarına hızmet etmeye mı calıstılar acep?
@Signature
benım ıfade edemeyecegım sekılde duygularıma tercuman olmussun, ellerın dert gormesın.
@Ahmet Hamdi
yegane tetıkleyıcısı FENERBAHÇE nefretı olan bu lınc kampanyası sırasında boyle bır "adama" sahıp oldugumuz ıcın ne kadar sukretsek azdır.
@hgokceli
eyvallah... hepımız daha fazla savasabılmelerını ıstıyoruz, ve onların da ıyı nıyetlı olduklarından suphem yok. uzun vadede yapılabıleceklerı nadas belırtmıs, pekı kısa perıyotta ne yapılabılır?
@cengo
gecen senekı basarıyı bır yabancı hoca ornegın Christoph Daum saglasaydı ve boyle bır sezonda (takımın basında kalırmıydı bılmem) takımı su anda bulundugumuz noktaya getırseydı onun ıcın de aynı yorumu yapabılır mıydın? umarım senın kapasıtelerınle ılgılı degerlendırme yapacak olanlar bu kadar adaletsız olmazlar.
benım stadta hıssettıgım stoch'un kacırdıgı golden sonrakı 5 dakıka ıcınde herkesde bır enerjı bosalması oldugudur. oyle kı o enerjı benzerını cok fazla yasamadıgım bır sekılde mac baslayana kadar bırıkmıs ve ılk yarım saatte kabus olup rakıbın uzerıne cokmustu. bu bosalmadan sonra ne taraftar dogruduzgun ınanabıldı ne de takım oyun kontrolunu saglayabıldı. BOSS'un "koruma ıcgudusu" dıye ıfade ettıgı seyı belkı ben boyle hıssetmıste olabılırım. kendı ozelımde ıse; mac sonunda tum sezonu gozumun onune getırıp takımı ıcerı gırene kadar alkıslamaya basladım kı bır kac kısıyle "ne dıye alkıslıyorsun mucadele mı ettıler?" tepkılerıyle kavga etmek zorunda kaldım.
motıvasyonumuzun cok hassas bır sekılde ust duzeyde tutulması gerekıyor ve maalesef zaman da kısıtlı, Allah herkesın yardımcısı olsun.
ayrıca genel olarak merak ettıgım ıkı soru var bılenler varsa ogrenmek ısterım?
1 CAS'ta 22 Martta olması gereken dava hangı gerekce ıle ertelendı? ıstanbuldakı uefa toplantısı oncesınde karar mı alınmak ıstenmedı? yada tff'nın bızım aleyhımıze alacagı bır karar ıle daha kolay bır karar alınabılecegı mı dusunuluyor?
2 platını'nın erdogan'la gorusmeye gelmesınden neden ıskıllenıyorum? cok mu osuruktan nem kapmaya basladım?
19 Mart 2012 12:39
Herşeyden evvel tekrar futbol yazabilmenin, (olabildiğince) saha içi konuşabilmenin neşesi ile yazıyorum. Bu kısa sürecek mutluluğumuza da şükür!
Kestirmeden söyleyeyim, Aykut hoca TD olarak şu an için bana göre de yetersiz.
Kriterlerim çok net;
* bu takıma genç oyuncu kazandırdı mı? - Hayır, 2,3 heyecan verici isim izledik ama ilk 11 oyuncumuz olmadı, onun yerine GG, Topuz, Selçuk, Ziegler, Semih gibi isimlerin kariyerlerini tüketişlerini izliyoruz. Bu oyuncuların bazılarına elbette ihtiyacımız var, kötü sezon geçiriyor diye Semihi, Gökhanı silemez bir TD, ancak en azından kötü oynadıkları dönemde alternatif yaratabilmelidir.
* 11 şansı bulup, buldukça kendini geliştiren oyuncumuz oldu mu? - Hayır. Bekir, Caner, Bienvenu, Dia geldikleri gibiler. Selçuk, Topuz, GG, Semih geriye gidenler. Bir Stoch var gelişen, onun da Aykut'a kendini ispat etmek adına verdiği mücadele abartılı oldu, hala da devam ediyor!
* Oyuna, sıkışan oyunumuza bir yenilik, bir alternatif katıldığı oldu mu? - Hayır. Alex bu klube geldiğinden beri ne oynanıyorsa o oynanmaya devam ediliyor. Israrla bir Alexi forvet yapalım garabeti var ki belki de gsyi şampiyon yaptı bu inat. Hiçbir maç, hiçbir şartta düzen değişmiyor, taktiksel bir yenilik denenmiyor. Bu takım dia, stoch, sow, alex 4lüsü sahada aynı anda kaç dakika oynadı merak ediyorum? Süperligde bu 4lüyü bir arada oynatabileceğimiz, klasik bir 4-4-2, ya da maceracı bir 3-4-1-2'i kaldıracak hiç mi maçımız olmadı, hiç mi buna muhtaç olduğumuz bölümler olmadı? Taktik bu olsun demiyorum, yanlış anlaşılmasın, ancak yenilik denemeyen yenilik yapamaz!
Bütün bunlara rağmen;
Aykut Kocaman'ın karakterinin, futbol aklının bu camiaya hizmet etmeye devam etmesi gerek.
Olağanüstü şartlar göz önüne alındığında bu sene Aykut hoca yerine herhangibir dahi TDyle bile şu anki kadroyla şu anki konumumuzdan ileride olabileceğimizi sanmıyorum.
İdeal model Aykut ile uyum içerisinde çalışabilecek yerli TDdir, Aykut Kocamanın Sportif Direktör olarak bu takımın idari futbol aklı olarak devamıdır.
Eğer Aykut Kocaman illa ki TD kulubesinde oturacaksa da yanına GERÇEK yardımcılar almalıdır! Şu anki haliyle orada yapayalnız, hatalarından bihaber bir duruş sergilemektedir.
Ben İsmail'in futbolculuğunu hatırlayacak yaşta bir Fenerbahçeliyim. Kendisine sevgi ve saygımız baki ancak Aykut Kocaman'ın düşünemediği yerde onun adına düşünecek, cesaretle ona yeni yol-yordam önerecek, yeni deneylere teşvik edecek kişi İsmail değil.
Üzülerek söylüyorum ki bir çok TDümüzün hatta genel anlamda yöneticimizin Türkiye refleksi onu zorlayacak adam değil, gözü kapalı güveneceği adamı yanında oturtmakdır, Fenerbahcede de durum farklı değildir.
Şu soruyu soralım kendinize, Allah korusun Aykut hocaya birşey oldu, sezonun son 5-6 maçı Fenerbahçe TDsiz, yardımcı TDye bu takım emanet edilir mi? Görüntüyü gözünüzün önüne getirin, Cevap açık.
Aykut, Terim tarzı bir tecrube sahibi olur, megolomanyak olur, diktatör olur, tamam, o zaman yardımcı kim olmuş önemli olmaz, ne de olsa imparatorun dediği dedikdir, diğerleri figüran. Ancak ben Aykut Kocaman'ın demokrat, akılcı bir yapısı olduğuna inananlardanım, bu yüzden tecrübe açığını ona iyi niyetle gelecek önerilerle kapatmaya açık olabileceğini düşünüyorum. Aykut Kocaman'ın yanına ona gerçek manada "yardımcı" olacak, tercihen yabancı futbolcularla da ilişkileri götürebilecek, uluslararası futbol görüşüne sahip, kapasiteli bir yardımcı şart.
Belki o yardımcıyla beraber "şu an için" yetersiz dediğimiz Aykut Hoca "ilerisi için" donanımlı, yeterli bir hoca olabilir.
19 Mart 2012 13:49
Aykut Hoca'nın bu takım için iki yıllık süreçte yaptıklarını unutarak bugün acımasızca yerden yere vurmak taraftarlık değildir. O bizim için duruşumuzun simgesidir.
Ancak diğer yandan da maçı stadda seyreden bir taraftar olarak ben ; Alex ve Stoch'un oyundan alınmasını , hemen öncesinde Alex'i ileriye itip, bekleneni veremeyince de oyundan alan teknik kararları doğru bulmuyorum. Hoca bu maç için yanlış kararlar vermiştir bence.
Taraftarın bu maçı kazanmayı çok istemesini ve beraberlik sonrası hayal kırıklığı duymasını bir noktaya kadar anlıyorum, ben de aynı şeyleri hissediyorum ama bu, günlük yaşayıp günlük düşünmemize ve bizi bu günlere getiren yönetici-çalıştırıcı-oyuncuları dozu aşmış eleştirilerle yerden yere vurmamızı gerektirmez.
Sevgiler, saygılar.
19 Mart 2012 14:01
bu arada yukarıdaki kadro yanlış. çeyrek final oynayan fenerbahçe takımının orta sahası deivid-deniz(selçuk-maldonado) aurelio-uğur önlerinde alex en uçta kezman ya da semih.
appiah sezonun tamamını sakat geçirdi, tuncay yeni sözleşme imzalamadı, tümer askerlik mevzusu dolayısıyla yurtdışına gitti. orta saha rotasyonundaki üç önemli kayıba rağmen ki ikisi sezon başladıktan sonra oldu deivide ve denizden üst düzey performans alarak mis gibi takım yaptı fenerbahçe. ki o takım bütün limitlerini zorlayarak elinden geleni vermişken, ruhsuz ve maç seçiyor diye damgalanmıştı. 14 oyuncuyla altmışın üstünde maç oynayarak son iki hafta içinde şampiyonluğu kaybetti.
onu geçip dauma gelirsek son hafta şampiyonluğu kaçırdığı(ikinci sefer) orta sahası 9 haftalık kazanma periyodunda, mehmet-selçuk-emre-özer di önlerinde alex ve guiza.
hangi güçsüzlük diye bir daha düşünmek lazım. daumun takımında sadece guiza -niang değişimi bile nasıl fark yaratır hesabı herkes kendince yapsın.
galatasarayın orta sahası engin selçuk melo emre
önlerinde necati elmander bu kadro fenerbahçe kadrosundan iyi filan değil.
ayrıca serdar, orhan, sezer klübeyi güçlendirmek için on beş milyon dolara yakın para demek. bu işte bir saçmalık yok mu?
19 Mart 2012 14:49
aykut kocamının bir efsane olması , iyi futbolcu olması iyi bir t.drktör olucağı anlamına gelmiyor bence.. tıpkı Hagi nin olmadığı gibi.. bene Kocaman hatalar yüzünden yenildik.. hadi stoch oynamadı , o zmn dia yı al yerine , hadi oda savunma yapmaz dedin o zaman özgür çeki al, bienvenuyu kazanmaya çalışıcağına öz evladımız semihi kazan, semihin oyuna girmesi bile gs defansının ileri çıkmasını engellerdi.. söylenicek çok şey var ama yazık oldu.. en netii
19 Mart 2012 15:35
Aykut Kocaman istifa demek ne kadar abesle istigal etmekse, bu mactaki tercihlerini mesrulastirmak da o kadar garip. Hos, macta Fenerbahce'nin geriye cekilmesinin sebebi Kocaman degildi. Gecen senenin ikinci yarisindaki, ve onda bile icerideki maclarda cosan Fenerbahce'nin disinda yillardir skor ustunlugunu ele gecirdikten sonra rolantide oynayan bir takimimiz var. Ustune ustluk Anelka ve Tuncay gibi adamlarin olmadigi icin Alex gibi gozu kapali pas atabilen bir adamin olmasina ragmen kontraatak dahi yapamiyorsun. Bir de kalende Stoch'tan fazla topla oynayan Volkan diye bir kalecin var. 2-0 olduktan sonra top her ayagina geldiginde bir afralar tafralar, gorsen 22-0 galipsin, sikilmissin, bitsin de gitsek diyorsun. Ben boyle birsey gormedim. Ziegler topla cok zayif, ilk refleksi hemen topla kendi kalesine donmek. Mehmet Topuz gucsuz oldugu icin hemen savunmanin, Gokhan'in onune cekiliyor bir 15 dakika saldirdiktan sonra. Bunun uzerine Stoch da bu mac ozelinde bayagi acemice top oynadigi icin gittikce takim geriye cekildi. Bunda Kocaman'in hatasi oldugunu dusunmuyorum. Takim performansinin maksimumunu gosterebildigi zaman iyi oyunculardan kurulu, ancak fizik guc sorunu yasandigi zaman Emre, Alex, ve Stoch disindaki oyuncular Anadolu takimi topcusuna donusuveriyorlar. Sow agir, ceza sahasi icinde etkili, ama yaldir yaldir gidemiyor topla. Galatasaray'da ust duzey dort bes tane topcu olmasina ragmen sahaya iyi yayildigi, daha organize oldugu icin derli toplu futbol oynuyor. Bizimkiler ise daha cok kaostan besleniyorlar, macin basindaki durum da boyleydi zaten.
Her ne ise, Kocaman'in Stoch'u cikarmasi ne kadar dogru idiyse Selcuk'u almasi o kadar yanlisti. Selcuk oyuna alinabilirdi-kafa toplarinda uzamak icin, Necati ve Elmander'in gobekte top almasini engellemek icin, ileride kazanilacak frikiklerde gol bulmak icin, vs. Ama orta sahada zaten dusmus bir Topuz, zaten gomulmus Emre ve Cristian varken Selcuk'u almak sadece panigi artirdi. Ileride hic top tutulamadi, Eboue iyice bizim yari sahaya yerlesti, Alex yalniz kaldi, Sow hayatinda yapmadigi seyleri yapmak zorunda birakildi. Dia alinmaliydi, hatta savunma da dusunuluyorsa Ozgur Cek dusunulebilirdi. Alex bir Messi degil, Barcelona duzenine gecip onu Messi pozisyonuna koymanin sonuc vermedigini gormek lazim artik. Kocaman'a bayiliyorum-vizyonu, konusmasi, sadakati, inanci, hepsine bayiliyorum, ama bu demek degildir ki bir mac ozelinde elestirilmemeli. Kendisine yakisani yapiyor ve Fenerbahce'yi ayakta tutuyor, ama asli gorevi olan teknik direktorlukte yaptigi hatalardan da bahsedilmeyecekse bizimkisi de garip bir sevda oluyor. Istifa diyenler varsa onlar da gidip portakal suyu filan icsinler, onlara diyecek laf bulamiyorum.
Yalniz sinirden kuduruyorum. Bu takim Sivas macindan sonraki sezon evinde Galatasaray'in elinden kurtulacak hale geldi, bunun hesabini da verecek yok etrafta. Cristian'in yerinde Gokhan Inler, Sow'un yerinde Emenike, Ziegler'in yerinde A.Santos, stoperde Lugano, ve formda ve istahli bir Emre, Gokhan, Topuz seyredecektik, Muslera 6 tane top cikaracakti kaleden o kucuk elleriyle. Lanet olsun.
19 Mart 2012 16:28
Aykut Kocaman'ın duruşunu, 3 Temmuz'da başlayan linç kampanyasından, ligin bitimine 3 hafta kalana kadar gösterdiği dirayeti anlatabilecek herhangi bir cümle yok. Saygının, ilginin ve vefanın en büyüğüne layık...
Ve fakat, ortada bir kavram kargaşası durumu var, Aykut Kocaman, Fenerbahçe teknik direktörü mü? Evet. 3 Temmuz'dan bu yana kadar gösterdiği duruşu göstermese, asli görevinin yanında ruhunu bu şekilde ortaya koymasa kimse neden koymadın diyebilir miydi? Ellbette ki hayır.
Hal böyleyken Aykut Kocaman'ın Fenerbahçe teknik direktörü olarak birinci görevi yukarıdaki sıkıntılara çözüm üretmek mi? E ona da evet. Peki bu sıkıntılara, kalıcı olmasa bile, sezonu idame ettirebilecek lokal çözüm üretildi mi? Büyük çoğunluğuna hayır.
Takım hangi bileşenlerden oluşursa oluşsun, hangi merhalelerden geçerse geçsin, hangi sıkıntıları yaşarsa yaşasın 20 dakikalık takım olmamalı, olamaz. En azıdan mental önemi olan böylesine bir derbide takımı daha diri tutacak, geriye yaslanıp rakibi izlemesinin önüne geçecek değişiklikler yazıda bahsedilen değişiklikler değil. Elde bunun için kadro yok demek, kanaatimce işin kolayına kaçmak. Mevcut şartlar bunun çoook büyük bir eksiklik olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Aykut Kocaman, sadece gösterdiği duruş sebebiyle bu eksikleri dile getirerek eleştirilmekten münezzeh olmamalı. Tabii ki bu sadece Aykut Hoca’nın hatası değil, oyuncular da bir miktar daha canını dişine takarak oynayacak, iki kere iki dört…
Tüm bunlarla beraber, “Aykut Hoca yüzünden takım 20 dakikalık özel turnuva takım oldu, istifa etmeli” demek kansızlıktır, aptallıktır, en hafif tabiriyle şerefsizliktir. Ona ben de sonuna kadar katılıyorum
19 Mart 2012 17:47
takım ve aykut kocaman süreç nedeniyle zihinsel ve psikolojik yorgunluk yaşıyor olabilir ki bu durum çok normal kabul edilmeli.
stoch, alex ve sow'un en iyi yaptığı iş gol atmak... bu oyunculara en iyi yaptıkları şeyi yaptırmak gerekiyor sahada, öne geçince frene basmak, geriye yaslanmak en güçlü silahlarını kullanmaktan vazgeçmek demek bence... zaten bu oyuncular savunma yapamıyor bir de hücumda tehdit olmaktan çıkınca rakip rahat rahat gol arıyor sahamızda.. belki abartılı gelecek ama gerekirse her maç 4 gol yemeye razı olalım çünkü elimizde her maç 5 golü bulabilecek hücum gücü var..
19 Mart 2012 18:25
Futbolda eğer rakibinizin savunmasını ileriye çıkarma izni verirseniz baskı yersiniz. bu çok net. Aykut Hoca'nın Stoch-Selçuk değişikliği bu yüzden taktik açıdan anlam ifade ediyor. Rakibin Alex ile birlikte en çok önlem alacağı adamı sahada gezse bile oyunda tutmak taktik açıdan riskli gibi gözüken ama her an lehinize bir gelişme doğurabilecek bir hamledir. Dolayısıyla hele hele skor 2-1 iken yani maç bıçak sırtında iken bir silahından vaz geçmek maçın en büyük taktik hatasıydı. Bu açıdan Aykut Kocaman eleştirilmelidir.
19 Mart 2012 21:45
uzerimizdeki giyotinin ipini salivermek icin sabirsizlandiklari bir zamanda, bu kadar cansiparane verilmis bir mucadele ortadayken onceliklerimizin farkinda olmamiz gerek. cok kilise olacak ama zaptedemedikleri kalenin icten yikilacagini dusunmek delirtiyor beni. kim yazmisti hatirlamiyorum ama "biz tum camia baraj kurduk top kaleye girmesin diye..." gibi birseydi bunu akildan cikarmamamiz gerekiyor.
burada yapilan teknik degerlendirmelerin hangilerinin daha isabetli olup olmadigini tartisalim ve bunlarin icinden en dogrularinin hangisi olduguna karar veriyorsak bir rapor yazip yolluyalim. ama ben sunu gormek istiyorum, cok mu sey istiyorum Allah kahretmesin, gecen sezon yasanan mucizevi sampiyonluk ve bu linc sezonunda surdurulebilen dirayet ikisi beraber Aykut Kocaman'a en az 2 sene kredi veremez mi? nedir bu tahammulsuzluk anlayamiyorum? kendi degerimiz degil mi o bizim? kendi Alex Ferguson'umuzu bu nankorlukle mi yaratacagiz? ki o Ferguson basina gectigi takimla ilk premiership sampiyonlugunu ancak 7nci senesinde ilk cl sampiyonlugunu ise 13uncu senesinde kazanabildi... tak tak tak EXFUCKINGCUSE me, but which other way i can possibly explain better. ve biz bu adami bir macta hata yaptigini dusundugumuz icin katletmeye haziriz. lutfen herkes bir silkinsin ve sunu unutmasin; sportif basari anlaminda dahi hala daha kendi gobegimizi (yine onun vurguladigi gibi) kendimiz kesebilecek durumdayiz. ya bir mucize daha yaratabilirsek, bunun icin inanmamiz ve inandigimizi hissettirmemiz gerekmiyor mu? Aykut Kocaman'dan 10 kat daha iyi bir TD aramak yerine onun kendini 2 katina cikarmasina destek vermek gerek diyorum, bu yolda yapabilecegi hatalar icin ise kendi kredisini yine kendisi coktan olusturdu...
2inci durusma kararlarina kadar gececek sure icin son bi gayret daha vermemiz gerek ve bu samsun maciyla basliyor. bence bu mac cok onemli; samsun tehlikleli bir takim ve Allah korusun maglubiyetin altindan biraz zor kalkariz... bunun icin eger organizasyon yapabilecek birileri varsa birseyler yapsin istiyorum ve biz de katilalim.
19 Mart 2012 22:02
Aykut Hoca'nın teknik direktörlüğü eleştirilebilir,herkes eleştirilir.Fakat Aykut Kocaman'ın teknik direktörlüğü eleştirildiğinde benin her zaman verdiğim bir örnek vardır; Alex Ferguson.Bugün Aykut Kocaman'ı istifaya davet etmek,dolaylı da olsa geçen sene şike yapıldığını kabul etmektir.Yahu bu adam daha ilk senesinde Fenerbahçe'yi şampiyon yaptı.Yalnız, bu demek değildir ki saha içi herley yolunda.Bunu düzeltmek için öncelikle sezon arası Brezilya'ya dönmek için kampanya başlatan oyunculardan kurtulmak gerekir.İstemeyene yol vereceksin,kapı açık.O gün sahada onca top kaybı yapan,pas hatası yapan şuursuzca oynayan vatandaşın yerine ciğerleri patlayana kadar koşarak oynayacak binlerce Fenerbahçeli var.
19 Mart 2012 22:29
PAPAZIN ÇAYIRI YORUMCULARI
TONLARCA YAPILAN TEKNİK TAKTİK HATALARI GEÇTİM GELİR GELMEZ SON YILLARDA FBNİN İÇERDE HER TÜRLÜ İTTİFAKLARA SALDIRILARA KUMPASLARA MARUZ KALDIĞINDAN BİHABER DIŞARDADA CHEALSİYİ ELEME NOKTASINA GELEN FB NİN FUTBOLUNA ADETA BURNUNU BÜKEREK SON 4 YILDAKİ TEK ŞAMPİYONLUĞU ALEXE BAĞLAYIP HALA SÖZLERİNİN ARKASINDA OLDUĞUNU SÖYLEMEK NASIL BİR RUH HALİDİR BİR AÇIKLARMISINIZ LÜTFEN
geçen seneki ilk yarıdaki o rezaletten sonraki şampiyonluk tamamen başkanın devrearası aykuta müdahelesi ve alexin inanılmaz performansı ile olmuştur bu kadar basit
fenerbahçe ne bir konya ne bir malatyadır
buradaki oyuncular hocalar bu kulübe gelirken geçmişlerinde hertürlü donanım kariyer
tecrübe ve birikime sahip olarak gelmek zorundadadırlar
BİZİM ÇOCUK OLDUKLARINDAN DEĞİL ZİRA BURASI FENERBAHÇE SPOR KULÜBÜDÜR
REHABİLİTASYON YERİ ASLA DEĞİLDİR
20 Mart 2012 10:21
@nevzattopcu
gecen senekı sampıyonluktakı kucuk payı(herhalde hıc olmadıgını soylemıyorsundur) + bu senekı anormal sezonda sergıledıgı FENERBAHÇElılık durusu(kızıl ordu askerı duygusuzlugundakı bır yaklasım basarının olmazsa olmazı degıldır) + kulube kazandıdıkları bakımından en basarılı kısının tam destegını almıs olması (ısmını yazmak bıle ayıp) + futboldan anlamadıklarını varsaysak bıle onu yeterlı bulan onlarca yorumcunun gorusu (Rıdvan Dilmen, Selçuk Yula, Cengiz Çandar vs...) + kendı lehıne olabılecek daha pek cok sebep (camıanın ıcınden gelmesı, karakterı, TD'luk gecmısı vs...) = ona verılmesı gereken en az 2 sezonluk basarısız olma luksudur (basarısız olsun demıyorum, deneyıp gorulmesıne onun degıl uzun vadelı plan yapmak ısteyen FENERBAHÇEmizin ıhtıyacı var dıyorum. bugunden sonra 0 basarısı dahı olsa hazıran 2014u gormesı engellenmemelıdır. o gune kadarkı kazanılacak olası sampıyonluk, kupa ve avrupa basarılarıda kredı tarıhını otelemelıdır)
20 Mart 2012 16:36
eto ne güzel tarif etmiş futbolu kendisi süratli bir oyuncu olmasına rağmen diyorki eto hızlı bir takım olabilirsiniz ama düşüncede rakipten daha hızlı hareket etmesseniz bu pek bir şey ifade etmez....aykut kocamana bakarsanız düşüncede yavaş ama hızlı futbolcular onun için daha makbul…… ha unuttum birde moda deyimle önde basan edenler…...önde basacak hızlı oynayan ama geç düşünen bir fenerbahçe ..duracağı yeri bilmeyen topu içeri dürtemeyen futbolcular grubu . dürtenler ise kenarda...bu örnek takımları alt liglerdede rahatça gürebilirsiniz hatta amatör kümelerde bile mevcutlar…o zaman aradaki farkı ne oluşturacak
Aykut kocaman geldiğinde yapması gereken zico ve daumla devam eden güzel bir süreci üzerlerine bir tuğla bir tuğla daha koyarak takımın toplam kalitesini taktik teknik ve oyuncu bazında artırmak olmalıydı
o ise doğrudur eski topçular eski takım arkadaşları medyadaki ahbap çavuş ense tokat ilişkiler vede cengiz çandar gibi fbtvde alex hakkındada ulvi gürüşlerini bildiğimz ne var kenarda oturuversin diyebilen tiplerin marifetlerinden cesaret alarak takımı çorbaya çevirmekle meşgul birşeyleri ispat etmek derdine düşmüş
bundan enfazlada fener taraftarı zarar görüyor zira fener taraftari sahada bir kalite fark görmek istiyor amaçsız saha sola koşan eden basan futbolcu grubu değil kısacası tiyatro seyretmek istemiyor Aykut efendi……
21 Mart 2012 06:09
fenerbahcenin sorunu tam da geri yaslanmaktir. bir derbi macta 2-0 one gecersen tabiki defansa cekileceksin. ama fenerbahce geri yaslaniyor. defans yaparsin, kendi yari alaninda rakibe pres yapar top oynatmazsin, fenerbahce adeta kendi ceza sahasina gomuluyor. rakip ceza sahasina kadar elini kolunu sallaya sallaya geliyor. boyle top oynayan takim dunyada yok. bu sorunun da aykut kocamanla alakasi yok. stoch selcuk degisikligiyle hic alakasi yok. sorun tamamen mental, takimin kopuk kopuk oynamasindan kaynaklaniyor. takim ritmi yok. mac icinde takim olarak vites yukseltip dusurmeyi becerebilmek gerekiyor. fakat saha disi faktorler yuzunden fenerbahcede bazi futbolcular digerlerinden daha gaz. stoch tamam iyi futbolcu ama bazen tek basina mac kazanmaya calisiyor. tek basina gidiyor sut atiyor takimdan gerekli destegi alamiyor, takim stoch un pas aticagina inanmiyor boyle durumlarda. emrenin cok gereksiz presleri var 40 metre depar atip pres yapiyo bazen kendi kendine gaza geliyor. volkan bazen maci hizli baslatiyor, bi bakiyorum takim daha basi onunde ceza sahasindan yuruyerek cikiyor, e niye hizli baslatiyosun oyunu? sampiyon olmak istiyorsan 11 kisi ayni anda hucumu defansi dusunmen gerekiyor. evet bunu cozmesi gereken kisi aykut kocaman. fakat fenerbahcenin icinde bulundugu piskolojik durum oyle kolay icinden cikilacak bir durum degil. her hafta baska bir piskolojik savas veriliyor, bence su ana kadar gelmeleri bile mucize. playoffda bir mucizeye daha imza atmamiz mumkun, ya da diger ihtimal darmadagin olur, ligi 3. bitiririz. taraftarin da bu piskolojik savasta takimin ve aykut hocanin yaninda olmasi onemli. Fenerbahce, taraftari yaninda olmadan bu savasi kazanamaz. ve de dedikleri gibi zafer inananlarindir.
21 Mart 2012 10:42
Takımın geçen yıla göre zayıf olması takımımızın şu anki pozisyonunda çok fazla etkili değil.2-0 önde olduğumuz bir maçta yanlış değişiklikler yapmak takımın değil elbette teknik direktörün suçu.Stoch un yerine Selçuk girecek oyuncumudur o maçta???adamlar zaten kanatlardan bastırıyorken birde???Mehmet Topuzun sağ kanatta zayıf kalmasına ne demeli???teknik direktör olan kişi Fener'in şu durumunda en soğuk kanlı olması gereken kişidir.Saçma sapan değişikliklerle takımın elindeki bir maçı vermesi psikolojik etkenler ile açıklanamaz...
21 Mart 2012 12:49
Çok ilginç. 3 temmuzdan beri yaşananlara karşı hep birlikte direndik, onur mücadelesi verdik, her birimiz, bir diğerimizle gurur duyduk. İçten içe herkes özendi bu birlikteliğe.
Ve şimdi çıkmışız, bu birlikteliğin, direnişin takımdaki ve belkide kulüpteki öncüsü Aykut Hoca'yı Stoch-Selçuk-Alex falan gibi değişiklikler üzerinden tartışıyoruz.
Fenerbahçe kimliğini sadece kupalar ve şampiyonluklar üzerinden oluşturan taraftarlar, "adam gibi adam ama iyi bir td değil" deyip gitmesini istiyorlar bu koca yüreğin. Bu sene 10. olsak ne olurdu, söyler misiniz? Demek ki yine stadı yakacaktınız, "Aykutu bize verin" diye demir kapıları yumruklayacaktınız.
Yazıklar olsun. Hep beraber verdiğimiz bu mücadeleyi, bir derbi zaferine, bir kupaya feda edenlere.
21 Mart 2012 14:56
Bu sene biz zaten birbirimizle kenetlenip bu kadar yapilandan sonra gönüllerin sampiyonu olmusuz.Aykut Kocaman veya baskasi hic farketmez ben hepsinin alinlarindan öpüyorum.Asil savas suanda saha disinda insallah onlari asacagiz ve kenetlenmeye devam edip Fenerbahce düsmanlarini yenecegiz.Ben zaten bu sene olarak takimdan bir beklentide bulunmuyorum ve senin de dedigin gibi aethewulf böyle bir dar kadrodan herhangi bir beklentim gercekten olamaz.Ama bu halde bile alinan basari taktire sayan.Gecen sene Aykut Kocaman i en cok elestiren kisi olarak bu sene alnindan öpüyorum.Bizim rengimiz belli SARI LACiVERT......
21 Mart 2012 18:05
Öncelikle Aykut Hoca dev bir takımda daha ilk hocalık deneyiminde şampiyon olmuş bir adam. Daha çok genç ve tabi ki hatalarından ders alacak, kademe kademe üzerine koyarak bizi avrupada başarıya taşıyacak. Büyük hoca denilen Terim yemedi mi 6 tane? Öncelikle şunu kabul edelim bazı oyuncularımızın stili çağ dışı. Mehmet Topuz sadece fiziğiyle oynayan ayağı cidden çok kötü bir oyuncu. Alex ise bütün yaptıklarına rağmen 90ların stili, çook ağır ve tek yönlü oynayabilen bir Türkiye ligi starı. Avrupa takımlarında asla oynayamayacak bir oyuncuyla nasıl avrupada başarılı olacağız peki? Aykut hoca da bunun farkında ve kafasında 4-4-2 değil 4-3-3 var anlaşılan. Ama sabredemeyip bu kadroyla 4-3-3 deniyor zaman zaman. Bu taktikte en önemli şey orta saha 3lüsü, baroni ve selçuk ile tabi ki olmaz. Bize 2 tane daha Emre lazım hatta ataklara Emre'den daha çok destek verebilecek oyuncular lazım. Rakiplerimiz Selçuk İnan, Fernandes gibi çağdaş oyuncuları buldu biz de bulmalıyız. Bu maçta Caner cezalı olmasaydı, tükenmiş Alexi çıkarıp Stoch'u 10 numaraya çekip, Caner'i sola alabilirdi ve bence etkili olurdu.
21 Mart 2012 19:19
Zaman oyunu taktiği ve hocayı eleştirme zamanı değil, çünkü mücadele sahanın içinden çok sahanın dışında devam ediyor.
Bu durum arizi olara görülürüp süreç minimum hasarla atlatılırsa, bugün mevcuta bakıp düğün-bayram edenlerin soluğunu kesilir.
22 Mart 2012 05:23
bugünkü samsun maçı sonrası fatih demirkol ve c.pamiroğlunun gs maçı sorası aykut kocamana taraftar dahil eleştiri getirenleri sosyolojik analize tabii tutmak istemeleri vede onları gayri ahlaki bulmaları nemenem bir şeydirki aynı aykut kocaman ortada yaşadığımız süreç müreç diye bir şey yokken takımın başına
başkan tarafından bizzat getirildiğinde basın toplantısında bir gazetecinin alexle alakalı sorduğu soru üzerine son 4 yıllık sürede 1 şampiyonluğu alexe bağlaması bir dik ahlaki duruş oluyor. asıl bunun sosyolojik analizinin yapılması gerekir kanısındayız.
aykut kocaman buradada son 5 yılda 2 şampiyonluk demeyerek alexin ilk senedeki gösterdiği performansı göz ardı etmiş aklınca cinlik yapmıştır..ayrıyeten aradaki fbnin şmplar ligindeki çeyrek final macerasını kaynatmış diğer takımlarda görev yaparken kulübün saha içinde ve dışında nelerle boğuştuğundan habersiz bir anlamda yaşadığımız bu sürecin adeta tohumlarınun atıldığı o dönemin futbolunu ben bu durumu değiştireceğim imasında bulunarak yerle bir etmiştir.
ikide bir barcayı örnek gösteren( şimdilerde madridi örnek alabilirler) barca hayranı fb tv yorumcuları herhalde aykutla paralel düşünüyor olmalılarki bütün bunlardan bir rahatsızlık duymamışlardır…galiba nasıl olsa olumsuz bir süreçte yaşamaktayız bu aradan istifade aykut kocamanı parlatıp taraftarada öyle bir takdim ederiz ki 3-5 sene gideriz alt yapıdan her sene5-6 futbolcuyuda üst yapıya alıp o 3-5 senedede öyle idare ederiz.. olmassa Allah kerim düşüncesi içindeler... .. şaka gibi….. her şey kurgulanmış meğersem….
fbtv yorumcuları. geçmişinde büyük yıldızlar barındıran kulübün 105 yıllık misyonunu küçültmeye hakkınız yok…fb taraftarını bizim çocuklar muhabbetiyle bu profesyonel ortamda bir kere kandırabilirsiniz iki kezde kandırabilirsiniz üçüncüsünde homurdanmalar başlar ve onun altındanda bir daha kalkamassınız..
onun için alex ve yerli yabancı fark etmez alex gibilere sahip çıkınız ve sizler alexlere burun bükenlere karşı dik durunuz…
23 Mart 2012 10:58
@nevzattopcu
Bu macta her zaman yaptigi hatayi tekrarladigi icin Aykut'u elestirmistim. Ama senin saldirilarini gorunce kendi elestirime uzuldum gercekten. Tribunde olurdu ya hani, tam arka caprazinda ayaktadir. Mac boyunca, surekli kendi oyuncularimiza kufreder. Macla, oyunla, skorla hic alakasi yoktur hani. Deniz'e kufur eder, Mujdat'a eder, Ismail'e, Selcuk'a. Ayni oylesin. Gozu kapali destege gerek yok, iyi yapmadii seyleri soylemek gerekir diye dusunuyordum ama sayende yukaridaki elestirimi keske yazmasaydim diyorum. Pes gercekten.