Die Toten Hosen: Bayern



Die Toten Hosen bu hafta sonu oynanan Bayern Münih - B.Dortmund maçından önceki 3-1’ lik skor tahmini doğru çıkan (ama tersten) Beckenbauer için söylüyor: Bayern...

*

Çocukluğumda Brezilya’ yı tutar ama Batı Almanya’ nın makina nizamında işleyen takımına saygı duyardım. Gary Lineker’ e atfedilen "Futbol yirmi iki kişinin doksan dakika boyunca oynadığı ve sonunda Almanların kazandığı bir oyundur" sözü bende bir adanmışlık ve inanmışlık duygusu yaratır, sonuna kadar mücadele eden Alman takımının galibiyetini, attıkları bir golün üzerine yatan İtalyanlardan daha çok isterdim.

Real Madrid’ le kelimenin tam manasıyla göğüs göğüse cenkleşerek elendikleri (Almanyadaki ilk maç 5-1. İspanyadaki rövanş Santilgana’ nın son dakika golüyle 4-0) maç sonrası birazda fonetik olarak adlarını beğendiğim Borussia M'gladbach’ ı saymazsak sevdiğim ve tuttuğum tek takım vardı: Bayern Münih.

Bayern Münih ilgimi öğrenen ve konjonktürün takımını tuttuğumu söyleyen arkadaşımın ne demek istediğini ise yıllar sonra, ömrümün en güzel rüzgarı beni Berline de savurunca anlayacaktım.

Kendi taraftarı dışında herkesin nefret ettiği bir takım vardı karşımda. Stadyumlarda iki gole seviniliyordu; takımlarının attığı ve Bayern Münih’ in yediği gol.

Haksız da sayılmazlar. Sanki Bundesliga dedikleri, otuz dört hafta süren sonunda Bayern’ in şampiyon olduğu bir lig. Sadece futbol, Alman Milli takımı üzerinde değil her alanda büyük bir lobi gücüne sahipler. Hatta insanlar ağlanacak hallerine gülerek, Beckenbauer’ in Merkel’ den güçlü olduğu söylüyor.

Bana gelince, kibirli duruşları ve kendini her şeyin üzerinde gören tavırlarıyla nefret objesi olan Bayern yerine Hertha Berlin ve Bayern’ e rakip olan takımı tutuyorum artık.

Ve Die Toten Hosen benim gibi düşünen herkesin hislerine tercüman oluyor: Bayern

Şu dünyada tutunulacak çok fazla şey yok
Bazıları der ki; ‘sevgi’
Olabilir, belki
Yanında Tanrı’ yı görür kimisi
Eğer etrafında yoksa kimsesi
Diğerleri inanmaz öyle her şeye
Bu hayat katı yapmıştır onları
Her şey olabilir
Her şey bitebilir
Ama tek şey için eminim
O da hayatta Bayern’ e gitmeyeceğim

Demek istediğim; mesela yirmisindeyim
Ve süper yetenekliyim
Ve Manchester, Real Madrid çalmış kapımı halihazırda
Ve top koşturuyorum Alman milli takımında
Ve zirvesindeyim formumun kafa olarak da
Ve Uli Höness çiğniyor paspasımı
Asla açmıyorum kapımı
Çünkü mevzu bile olamaz
Bazıları gibi gidip de Bayern’ e
Halel getiremem şahsiyetime

Asla FC Bayern Münih’ e gitmezdik!
Asla FC Bayern Münih’ e gitmezdik!

Ama iyi yapalım izahımızı
Doğru anlatalım derdimizi

Yoksa biz karşı değiliz Münih’ e
Biz asla gitmezdik Bayern’ e

Bu gerçek olabilir mi,
Hayat çok fazla güzel değil mi,
İnsan kendinden bu kadar uzağa düşer de
Bayern’ e gider mi?

Nasıl bir ana babanın evladıdır
Böyle kokuşmuş olacak kadar
İnsan bu boktan takımın sözleşmesine
Nasıl imza atar?

Asla FC Bayern Münih’ e gitmezdik!
(Gidilmez asla Bayern’ e)
Asla FC Bayern Münih’ e gitmezdik!
(Gidilmez asla Bayern’ e)



1 comments:

  1. Rambo Okan dedi ki...

    Baş koymuşum Bayernimin yoluna
    Düzlüğüne yokuşuna ölürüm
    Asırlardır kır atımı suladım
    Irmağının akışına ölürüm

    ccc effenberg reyiz ccc

Yorum Gönder