Futbol mu Konuşalım?


fenerbahçe beşiktaş

Maçla ilgili yazacak ne var bilmiyorum. Fenerbahçe bu futbolla şampiyon olamaz onu biliyorum, Guiza iyi oyuncu ama kaçırdığı golleri mantığım almıyor onu biliyorum, bir de sahaya çıktığımız kadro çok garipti onu da biliyorum. Mutlaka orta saha oyuncusu almamız gerekiyor. Tek pasla geçilen bir orta sahamız var, dirençlisini çıkarınca bu sefer orta sahadan top çıkaramıyoruz. Şu anda tek orta saha oyuncumuz Selçuk, zaten onun performansının artmasının sebebi de defansif orta saha pozisyonunda tek oynaması. Josico orta sahadan çok yardımcı libero gibi, Maldonado'yu zaten biliyorsunuz. Hep aynı şeyleri söylüyoruz futbol adına, o yüzden futboldan başka şeylerden bahsedelim bari. Zaten Volkan'ın asist yapıp, Selçuk'un bir gol daha atması bize futbol üzerine çok konuşmamak gerektiğini bir kez daha hatırlatıyor, bir üst seviyede Maldonado'nun 3 oyuncuyu geçip kalecinin üstünden topu aşırması var.

Guiza'nın Akıbeti

Büyük yıldız olarak alınan iki eski forvetimiz Kezman ve Anelka. İkisi de az gol atıp, hayal kırıklığı yarattılar. İlginç nokta ikisinin de hatrımızda kalan gollerini Beşiktaş'a atmaları. Kezman'ın İnönü'deki aşırtması ve Anelka'nın İnönü'de sağdan kaptırıp tavana asması... Kezman'ın golü şampiyonluğu getirmişti, belki Guiza'nın golü de böyle anılacak. Bu noktada benzerlik tartışılan Guiza'nın da attığı az sayıda golden birini Beşiktaş'a, hem de müthiş bir vuruşla atması. Guiza bu sezon patlamayı yapamasa bile sanırım sezon sonu gönderilmez, seneye de şans bulur. Umalım diğer iki ünlü golcümüzle benzer olmasın kaderi, onca kaçırdığı gole rağmen bundan sonra tek tük gol atmadığı maç olsun.

Lig TV

Olayı pek bilmiyordum ama ulusal basında da yer bulunca öğrendim ki antu'da Lig TV iptal kampanyası başlatılmış. Önce ne gereksiz işlerle uğraşıyorlar diye düşündüm. Bugün maçı izlerken Lig Tv abonesi olsam maçtan hemen sonra arayıp iptal ettirirdim. Bilmiyorum bu kampanyanın etkisiyle mi ama maçı sunan spiker hap alıp çıkmış gibiydi. Bu kadar fütursuzca ve cesurca amigoluk yapması bir meydan okuma mıydı yoksa her zaman böyleler ve benim ilk kez mi dikkatimi çekiyor bilmiyorum. Önce kırmızı kartın ardından "hakem konuşulmasın istedik ama işte" diye cümleye başlayıp kart konusunda kendi fikrini beyan etti. Daha sonra topun orta sahada hakeme çarpıp Fenerbahçeli futbolcularda kaldığı pozisyon atak olunca delirdi. "Adeta hakemin başlattığı atak"la başlayan cümleleri kurarken mizahtan çok kinaye vardı ses tonunda. Maç bitiminde milli maç sunarken yapmacıklığın zirvesine ulaşıp hakeme, rakibe, sahaya, çime, uçan kuşa laf sokan spikerlerden farksızdı. Rüştü hakeme gidip bir şeyler anlatırken "Rüştü gibi efendiliğiyle bilinen bir oyuncu bile" derken tamamen kontrolünü yitirdi ve içinden geldiği gibi konuşuyordu sanırım.

Fener Maçı Algoritması

Bundan yazı bile yazardım ama Beşiktaş işte, uğraşamam. Adamların Fenerbahçe maçları için geliştirdiği algoritma var, Fenerbahçe maçından bir hafta önce devreye giriyor.

Maç Öncesi Modu:
1: Geliyoruz ulan, bekleyin ulan gibi ulanlı mesajlar yaz, pankartlar hazırla.
2: Beşiktaş Feneri hep yener tespiti yap, başka bir ulanlı mesaj ver.
3: İzin verilmese bile deniz yolu ile gelip yakıp yıkacağını, alayına gideceğini beyan et.

Maç Modu:
4: Her fırsatta üçlü çek.
5: Oyuncular faul, ofsayt, korner veya başka bir düdükte durmasın devam etsin, gidip gol atsın.
6: Defanslar topa bakmasın bile, sadece ayağa vursun, İbrahim Üzülmez seri dirsek atsın.
7: Kırmızı kart gören olmazsa bir oyuncu üst üste 3 kere arkadan tekme atsın, kırmızı kart maç sonrası için şart.
8: Arada bir üçlüye devam et, en az 50 tane üçlü seti yap.

Maç Sonrası Modu:
9: Kırmızı kartı ve maç durduktan sonra atılıp verilmeyen golleri hatırlat, hakem yaktı bizi de.
10: Beşiktaşım süper mücadele etti, helal olsun şiirleri yaz.
11: Biz seni sevinmek için sevmedik ulan manileri yaz.
12: 2500 kişi süperdik, hep bizim sesizim çıktı, Kadıköy tırt, en büyük Çarşı, holey holey yaşasın Çarşı çok seviyorum hey heyyo
13: Bir dahaki Fenerbahçe maçında goto 1




3 comments:

  1. Tarjeta Amarilla dedi ki...

    Algoritma sahaneymis... :)
    Adamlar ustuste son 5 maci kaybetmelerine ragmen kendine guven konusunda sosyolojik vaka durumundalar...

  2. Adsız dedi ki...

    Her zaman ki gibi harika bir yazı tebrik ederim.Lig Tv konusunda gerçekten birşeyler ciddiyetle ele alınmalı. Maçtan sonra Maraton programı tam bir faciaydı. Ama bu belki de sadece Lig Tv ye mahsus bir durum değil maçtan önce ve devre arasında hatta sonrasında hem Lig Tv de hem de diğer kanalların bütün yorumcularında bir matem havası sezdim.Tek konuşulan bjk Fb yi nasıl yener.Zaten favori bjk.Son 4 maçın 4 ünü yenmişiz, maç Kadıköyde, Şamp.Liginde başarılı değiliz tamam ama bu bjk metaliste elendi hocasını yolladı.Kimse bunları düşünmüyor. Dün kaç kez yanımdakilere şunu söyledim acaba Türkiye - Yunanistan maçı mı var ben bilmiyorum. Bizi medya Yunanistan zannediyor sanırım. Dün hurriyet.com da maç bitimi kullanılan başlık aynen şöyle idi: BJK 3 GOL ATTI AMA İKİSİ VERİLMEDİ.
    İKİSİ VERİLMEDİ KIRMIZI HARFLERLE YAZILMIŞ. Bunun üstüne ne denebilir bilmiyorum.Saygılar...

  3. muhder dedi ki...

    bizim kargaları kovalamamız atamızın selanikte kargaları kovaladığı günlere dayanır...

Yorum Gönder