Değişmeyen Tek Şey


emre

Bazı şeyler boşa klasik olmuyor. Moonlight Sonata, Air, ingiliz kesim takım elbise ve Fenerbahçe’nin Galatasaray’ı yenişi, hepsi çok güzel ve çok sık tekrarlansa bile tadını kaybetmeyen şeyler. Klasik olmanın kuralı, geçmişe dayanmak. 1936’da da Çubuklular parçalıları yeniyordu. Devirse nezaket devri malum, Fenerbahçe 1-0 yenmekle yetinmiş. İzleyiciler arasında Nazım Hikmet var, maçı o yorumluyor: “Geçen gün bir dostum dayattı. "İlle de gidip Fenerbahçe-Galatasaray maçını seyredeyim; ben de kıramadım dostumu, gittim seyrettim. Futbol denilen şey sahanın dört bir yanında binlerce insanın toplandığı meydanda yapılıyor. Meydana teker teker saydım 22 delikanlı çıkarılıyor. 11'inin üstünde sarı kırmızı yollu gömlekler, öteki 11'in de üstünde sarı lacivert fanilalar. Ne yalan söyleyeyim, bu hengamede ben de heyecanlanmadım değil. Herkes dilediği gibi bağırıp çağırıyor, ortalıkta bir söz bir düşünce alabildiğine... Muayyen bir manada demokrasiyi anlamak isteyenler Taksim Stadyumu'na gitsinler”

Biliyorsunuz Nazım Usta Fenerbahçeli. Stadda Fenerbahçe’nin galibiyetine o da sevinmiş, bir nümayiş koparmıştır. Bizim payımıza düşense, hayatı acı, ızdırap ve haksızlıkla geçen bu adamın yüzünde bir tebessüm yaratan çubukluların bizim de yüzümüzde tebessüm yaratmış olmasındadır. Ortak gülüşleri paylaştık, ortak formalara bakarak. Paylaştığımız başka bir şey daha var, ortak bir sevgiyi paylaştık, ortak sebeplere yaslanarak:

“Fener'e kanımın kaynamaya başlaması başka sebepten...

Son yaptığım içtimai, felsefi, harsi, kozmografi tetkikat neticesinde, anladım ki, Fener, İstanbul, Kadıköy, filan semtlerinin mümessilidir... Galatasaray Beyoğlu, Şişli semtlerinde taraftar sahibidir... Fener'in kaptanı Sirkeci'de dükkan açmış... Galatasaray'ınki Beyoğlu'nda.

Ben, iki gözüm, spordan anlamam ama, şimdi neden, Fener'in taraftarı, Galatasaray'ın balosu, müsameresi çoktur bunu anladım işte.

Sporda da olsa, halka dayanalım vatandaşlar!. Halka, kapılarımızı geniş açalım iki gözüm!“

"Değişmeyen tek şey değişimdir" Nazım Usta'da bilecek ki, tarih değişir, zaman değişir, toplumlar değişir, nesiller ve inançlar değişir, hatta kültürler, dinler, devletler değişir. Bu fotoğraf değişmiyor. Her sene tekrarlanıyor.

100 senedir bozuyoruz baloyu, müsamereleri bitmiyor Nazım Usta.


4 comments:

  1. Daima Fenerbahçe! dedi ki...

    NazıM Hikmet çok güzel tasvir etmiş. Üstad'ın sözlerinin üstüne bana birşey demek düşmez.

  2. Adsız dedi ki...

    ezeli rekabet gs'nin gol bile yemeden farklı galibiyetleri ile başlamış olmasına rağmen sonradan tersine dönmüş. bence ilginç. 70-80arasında özellikle fb çok üstün ve sonrasını da biliyoruz..

  3. Şah dedi ki...

    Nazım Hikmet'in sözlerini nerden aldın?

  4. samael dedi ki...

    Yazının sonunu çok iyi bağlamışşın.

    Fakat "Platini" soy isimli Fransız orijinli horoz vakitsiz ötmüş galiba...
    Ulusal medyada son dakika manşetiyle veriliyor.

Yorum Gönder