Hep Burada Kal Kaptan!



NTV'de Rıdvan yerine Mustafa Doğan'ı görüp, "ne oluyor la" sorusuna Rıdvan'ın kalp rahatsızlığı yaşadığı cevabını alıp üzülsek de günü güzelleştiren haber Alex'in 2 yıl daha Fenerbahçe'de kalacağı haberiydi. Bunun müjdesini Aykut Kocaman'ın vermesi daha bir güzeldi. Şimdi "o haber günün değil dünün haberi" diyecek çıkar da benim için günün haberi oluyor.

Yaklaşık 3.5 yıldır yurt dışında yaşadığımdan sabah kahvaltı sırasında maç keyfi yaşıyor, sonra öğle yemeği öncesi Rıdvan'ın yorumlarını dinliyorum. O yüzden Alex'in sözleşme haberini de hemen maçtan sonra, günün başında aldım, gün boyu da keyfini yaşarım. İşin başka bir yönü de bununla alakalı zaten. 3.5 yıldır ne Fenerbahçe'yi ne Alex'i canlı canlı izleyemiyorum. Alex'in gideceğini bilerek maç izlemek bu yüzden bile ayrı bir burukluktu. Önümüzdeki 2 sene nerede yaşarım bilmiyorum ama Alex gitmeden bir kere daha izlemek istiyorum. Şimdi yeniden bu şans doğdu ya, başka bir şey istemem.

Şimdi sözleşme uzatıldı, mutlaka "yanlış karar, orta sahada dirençli takım yapılanması" gibi şeyler okuyacağız. Hani bugünkü maçı izlemesek ya da Alex'i izlemesek bir anlamı olacak bunların da adam bir maçı daha tek başına çevirdi. Bu sezon kaç oldu sayamadım. Takım kırılgan, hücumda üretken değil, forvetlerin ayakta duracak hali yok, mücadele edilse de etkili atak yapılamıyor. Yenilen bir golle dağılıp gidecekken maçın başından sonuna aldığı her topu olumlu kullanan, topu saklayan, oyun hakimiyetini Fenerbahçe'ye veren Alex'i izliyoruz. Tek bu maçta da değil, sezonun genelinde böyleydi takım. Alex olmasa çoktan Beşiktaş'la UEFA mücadelesine başlamıştık.

Artık bu "modern futbol", "koşan oyuncu", "orta alanda mücadele" geyiklerine cevap vermenin bir anlamı yok. Richard Dawkins şikayet ediyor ya "Kimse bir fizikçiye yer çekimi yoktur, kimse buna inanmaz demiyor. Kimse bir matematikçiye 2x2 = 4 değildir diyerek itiraz etmiyor. İşi gücü bırakıp böyle saçmalıklarla uğraşmıyorlar. Biz ise sabah akşam evrim yoktur, yalandır diyen insanlara aynı şeyi defalarca açıklamak zorunda bırakılıyoruz, bu insanların tartışması bile akıl alır gibi değil" diye. Alex meselesi aynen böyle bir mesele oldu. Artık "modern futbolda yeri yok, pres yapmalı, adam kovalamalı, çağdaş orta saha isteriz" diyenlere defalarca istatistikli, görüntülü, kanıtlı, argümanlı cevap vermek Harun Yahya'ya evrim konusunda cevap yetiştirmek gibi. Ciddiye almaya, kafaya takmaya, cevap vermeye gerek yok. Altan Tanrıkulu karşısına bu adamları toplasın, sabahtan akşama kadar Alex'i eleştirip, inşallah, maşallah diye kafa sallasınlar. Bendeki imajları böyle artık. "Kedi canını senin" diyip geçmek lazım.

İsterse iki sene berbat oynasın; Alex benim için ve tanıdığım birçok Fenerbahçeli dost için Fenerbahçe efsanesidir. Takımda kalması için yeterli sebep bu da. Bir kere de bir olaya kulübün muhasebecisi, Brezilya spordan sorumlu bakanı, Fransa cumhurbaşkanı gibi yaklaşmayın. Ne getirir, ne götürür, kaç kilometre koşarı hesaplamayın. 3000. golü atsın diye milyon tane insanın dua ettiği efsane bırakın şu kulüpte kalsın, ağız tadıyla bir oyuncuyu emekli edelim, alkışlayarak gönderelim.

İlk isteğim şimdi gerçekleşti, sıra ikincisinde. Lig devam ederken İstanbul'a yolum düşsün de Alex'i bir kere daha izleyeyim, bir kere daha ayakta alkışlayayım, Alex de Souza diye avaz avaz bağırayım.


7 comments:

  1. gurkan dedi ki...

    Butun yazilarinizi buyuk bir begeni ile takip ediyorum yalniz alex konusunda ne yazik ki hicbir dusuncenize katilamiyorum.
    Alex hangi sebeplerden dolayi FB'nin efsanesi oluyor acaba? Benim alex denince aklima gelenler ne yazik ki, 2 tane son macta kacan sampiyonlukta,3-4 turkiye kupasi finalinde ve de avrupada husran dolu maclarda basrolu oynamasidir. Ayrica alex'in cok kurnaz ve de tamamen paraya odakli bir profosyenel futbolcu oldugunu dusunmekteyim. Her sozlesme oncesi birkac mac iyi oynayip ortada hicbir solid basari olmadan(sampiyonluk ve turkiye kupasi) sozlesmesini uzatmayi becermistir.
    Istatistikler verirken neden acaba alex'in bu ozelliklerinden hic bahsetmiyorsunuz? bence alex futbolcu karakteri olarak fb ve daha onceki kariyerine bakildigi zaman ya real loser ya da umursamaz biridir.
    ayrica 36 yasindaki alex acaba brezilyaya donse yillik kac paraya imza atabilirdi?

  2. PVH dedi ki...

    Gurkan,

    Fenerbahce'nin efsaneleri, haydi efsane demeyelim, buyuk futbolculari Alpaslan Eratli ya da Ridvan ya da Aykut kac sampiyonluk almislar? Nasil Avrupa basarilari var? Bu arada not duseyim, Alex'in yasattigi Avrupa basarisinin Fenerbahce tarihinde tek tuk ornegi var; eger kriter buysa Lefter bile kalmiyor elde. Ridvan, Aykut, Mujdat'in falan adi gecmemeli.

    Senin icin Alex vasat bir oyuncu olabilir, ben ve tanidigim bircok Fenerbahceli icinse neden efsane oldugunu, ona karsi neden bu kadar buyuk sevgi besledigimizi uzun uzun yazdik, yorum kutusuna sigdiramam. Su linki takip edip yazilara bakabilirsin

    http://papazincayiri.blogspot.com/search/label/alex

    Efsane olmanin bir olcusu, kriteri, sarti, diplomasi yok. Taraftar o payeyi veriyor. Aykut da Fenerbahce efsanesidir, onun icin de "Sakaryali cetesinin basi" falan diyecek ve hic sevmeyen Fenerbahceli de vardir. Ona efsane dememizin sebebi de gordugu yogun sevgi ve tribunun ona olan saygisidir. Simdi ayni seyi Alex icin de gozlemliyorsak istatistik kagidini acmanin bir anlami yok. Taraftar o rutbeyi vermis artik.

    Alacagi paranin bu konuyu degerlendirirken bahsi gecmesini de anlamsiz buluyorum, o konuda da yazmistim, fikirlerim ayni. Buyrun

    http://papazincayiri.blogspot.com/2010/01/lefter-de-fenerli-mi-canm-hadi-ordan.html

  3. tabusuz dedi ki...

    merhabalar,ben bır sey ogrnemek ıstıyorum..ben dun bu konuyla ılgı yorum yolladım..ama yayınlanmadı..ben sıtenızde yenıyım acab ben gondermeyımı beceremedım yoksa sız yayınlamadınız?bu konuda yardımcı olursnaız sevınırım

  4. PVH dedi ki...

    Merhaba tabusuz,

    Gonderdigin yorumu onaylamadim cunku okumasi ve anlamasi cok zor bir yorumdu. Ben iki kere okuyup anlamadim. Turkce imla ve noktalama kurallarina biraz daha dikkat ederek yazarsan mutlu oluruz.

  5. tabusuz dedi ki...

    pöncelikle cevap verme nezaketınızden ve yapıcı elestırınızden dolayı tesekkur ederım...haklısınız belkı bulundugum konumdan dolayı cabuk yazmam gerektıgı ıcın dıkkat edemedım..bundan sonra daha dıkkatlı olurum..

  6. gurkan dedi ki...

    para konusunda sonucta tabi ki profosyenel oyuncular, ve de atletler zaten tum hayatlari boyunca kazanacaklari parayi genelde 10-15 sene icinde aktif spor hayatlari boyunca kazanmak zorundalar. ben alex'in pazarlik yapmasini veya yillik 2.5 mio euro/$(tam bilmiyorum euro mu $ mi uzerinden anlasildi) istemesini cok dogru buluyorum ama benim anlamadigim bizim yonetimin niye hicbir pazarlik yapmamasidir. acaba bir kisi de cikip alex'e biz sana atiyorum yillik 1.5mio euro veriyoruz daha fazlasini veremeyiz diyemiyor mu? sonucta bu adam fb ile sozlesme imzalamasa brezilyaya donup muhtemelen yillik 500K euroya falan oynayacak, yaniliyor muyum?
    ayrica benim alex'i elestirmem kosmamasi, pres yapmamasi falan degil. benim icin onemli maclarda(sampiyonluk,kupa finalleri,avrupa maclari) cikip golunu atsin veya asist yapsin ondan iyi oyuncu yok, zaten winner oyuncu bence bu sekilde olunur. ben zaten alex'i mehmet t gibi deli danalar gibi kosup hicbir sey uretmeyen oyuncu kategorisine koymuyorum ki:)

  7. PVH dedi ki...

    Onemli mac nedir? Inter, Sevilla maclari onemli degil mi? Daha once verecegim ornegi tekrarlamak durumundayim sanirim, Ridvan'in, Aykut'un Inter, Sevilla maci ayarinda basarilari mi var? Alex iki tane macta gol atamadi diye yuzlerce macta yaptiklarini yok mu sayacagiz? Macta cikip golunu atsin, winner oyle olunur da Alex'ten cok gol atan, asist yapan oyuncu mu geldi bu takima? Tersten sorayim daha net olsun. Sadece basbasa girilen ligin son macinda gol atan oyuncular mi efsanedir? Bu durumda Fenerbahce tarihinden 3 tane efsane ancak cikiyor. Daha once Avrupa basarisi da kriter olarak verildigi icin onlari da eliyoruz, elde efsane kalmadi.

Yorum Gönder